Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

    Hallo Allemaal,

    Deze week ga ik normaal gezien over tot de aankoop van een spiegelreflex.

    Heb mijn Sony Nex 3 hier via het forum verkocht omdat ik eigelijk ineens tegoed wil beginnen met fotografie.

    Mijn oog is gevallen op een Nikon D5200.

    Nu heb ik echter juist nog een vraag bij de lens die ik erbij wou kopen

    Enkel 18-55 ga ik zeker niet doen (gemerkt op festival dat dat niet genoeg zoom is.)

    Nu heb ik mijn oog laten vallen op 2 kits

    Zou ik " Nikon D5200 + AF-S 18-105mm DX VR " kopen, of toch € 50 extra geven voor " Nikon D5200 + AF-S 18-55mm + 55-200mm VR "

    Ikzelf ben van mening dat het die 50€ extra meer waard is.

    Ikzelf wil de camera vooral gebruiken voor o.a. Vakantie, sport, portrait,...


    Deze aankoop gaat met een bescherming- en reistas toch goed rond de 800 á 850 € zitten.

    Bij nieuwjaar wil ik als alles goed loopt ook nog een 200€ uit geven. Wat zijn volgens jullie de beste eerstvolgende aankopen die ik moet doen ? (Extra batterij, zonnekap, echte flits,...)

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

    Ik zou voorstellen om een lichtsterke prime te kopen 35 1.8 of 50 1.8 (regelmatig 2dehands te koop) Deze zijn ideaal voor portret (vooral 50mm)
    En als je toch meer zoom wil, is de 55-200 wel een goede instaplens. Ik heb hier in het begin veel plezier aan gehad.

    Comment


    • #3
      Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

      Aan beide zul je veel plezier beleven. Al denk ik dat een tele als de 55-200 best prettig kan zijn om er bij te hebben.
      TIP: zonnekap kun je ook erg voordelig bestellen bij DX.com. Recentelijk aantal zonnekappen besteld voor Canon voor twee cursisten. Scheelde hun erg veel geld ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

        Op de site van Nikon staat een objectievensimulator. Zo kan je het zoombereik van die 18-105mm lens en de set met de 18-55 en de 55-200mm lens vergelijken.

        Nikon lens simulator

        Ik sta eigenlijk voor hetzelfde dilemma qua lenskeuze al ziet het er naar uit dat ik hoogst waarschijnlijk de D3200 ga kopen met de 18-105mm en in de nabije toekomst dan een zoomlens tot 300mm bijkoop.
        http://www.flickr.com/photos/wimmeke76/

        Comment


        • #5
          Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

          Enkele maanden geleden ook een d5200 gekocht, met 18-105 lens in de kit.

          Erg tevreden van die 18-105, is erg goed als kitlens, vrij veelzijdig, wat groothoek, beetje zoom, een goede walk around lens volgens mij.
          Ik heb er nadien een 70-300 en een 35 1.8 bijgehaald, maar ik gebruik de 18-105 nog steeds frequent.

          Comment


          • #6
            Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

            Bedankt allemaal voor de tips.

            Aangezien mijn interesse zeer fel op sport gebaseerd is,heb ik uiteindelijk toch gekozen voor de 18-55 & 55-200 kit

            Oorspronkelijk wou ik naar fotokonijnenberg rijden en deze kit oppikken voor 790€, toch maar op aanraden van een kennis die al jarenlang professioneel bezig is met fotografie, naar de plaatselijke fotowinkel gegaan.

            Daar deze mooie set meegekregen voor 829 met tas en 4GB sd kaartje erbij. 40 euro meer maar wel de tas erbij en de 55-200 was een aparte doos, met als voordeel dat daar dan de zonnekap bij was en een reistasje. De tas zelf was van nikon en voldoet perfect aan mijn beginners eisen

            Comment


            • #7
              Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

              Proficiat met de aankoop, ik hoop dat je niet te snel groeit.
              Groeimarge met de d5200 ligt lager dan met - laat ons zeggen - een d7000 of d7100.
              Achteraf bekeken was voor mij de 7000 serie beter geweest.
              Maar voor alles bestaan oplossingen. Triggers kun je al vrij goedkoop krijgen.
              Handling is wel beter met de duurdere reeks. In de 5200 moet je meer in het menu deuken
              om instellingen aan te passen.

              Comment


              • #8
                Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

                Bwa, denk dat je als fotograaf eerder groeit door creativiteit dan door materiaal. Wel besloten beetje avondschool te gaan doen voor deze dure aankoop te rechtvaardigen

                Nu al eens vertrekken naar station van Luik guillemins voor wat kiekjes


                Sent from my iPhone 5S using Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

                  da's wel een hele uitdaging om mee te beginnen.
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies bij 1ste Spiegelreflex aankoop.

                    foto waar ikzelf het meeste tevreden van was na gisteren

                    Nog niet bewerkt met aperture ofzo.




                    Sent from my iPhone 5S using Tapatalk

                    Comment

                    Working...
                    X