Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lisa's smile

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lisa's smile

    Hoi

    Hier een foto van de afgelopen shoot, het was een meisje dat nog nooit een shoot had gedaan. Super gedaan voor een eerste keer.
    Als je meer wil zien kun je terecht op m'n site !



    Jurgen.
    www.wndrlnd.be
    A world full of graphic and webdesign

  • #2
    Re: Lisa's smile

    een mooie.
    De foto heeft een geweldige uitstraling dankzij de uitstraling van het model en het "frisse" licht en kleurenpalet.

    Als ik iets mag aanstippen is dat de witte jas misschien iets meer textuur mocht bevatten, nu is 't een beetje weggebrand. Maar goed 't is niet in het eigenlijke onderwerp dus niet zo erg misschien.

    Comment


    • #3
      Re: Lisa's smile

      Oorspronkelijk geplaatst door FotoMorgana Bekijk bericht
      een mooie.
      De foto heeft een geweldige uitstraling dankzij de uitstraling van het model en het "frisse" licht en kleurenpalet.

      Als ik iets mag aanstippen is dat de witte jas misschien iets meer textuur mocht bevatten, nu is 't een beetje weggebrand. Maar goed 't is niet in het eigenlijke onderwerp dus niet zo erg misschien.
      Ja inderdaad ik ben ermij van bewust van de jas er zit geen textuur in het witte gedeelte maar ik wou de mooie contrasten zn kleuren vooral behouden en ik zou ook nie direct weten hoe ik dat kan weg krijgen in ps.
      www.wndrlnd.be
      A world full of graphic and webdesign

      Comment


      • #4
        Re: Lisa's smile

        Een mooie foto, ondanks dat het blauw achter haar rug/hoofd me wat stoort.
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Lisa's smile

          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          ondanks dat het blauw achter haar rug/hoofd me wat stoort.
          Dat valt voor mij nogal mee. Ik heb meer "last" van het wit van haar vest. Dit doet bij manier van spreken "pijn aan de ogen" en haalt de focus weg van de overigens geweldige smile van deze juffrouw.

          en ik zou ook nie direct weten hoe ik dat kan weg krijgen in ps
          In Photoshop weet ik het ( nog) niet, maar in de RAW convertor kan je hiervoor het aanpassingspenseel gebruiken waarmee je een masker legt op het aan te passen gedeelte. In PS moet dit ook lukken maar daar weet ik mijn weg nog niet in.

          Comment


          • #6
            Re: Lisa's smile

            Oorspronkelijk geplaatst door Jurge9921 Bekijk bericht
            Ja inderdaad ik ben ermij van bewust van de jas er zit geen textuur in het witte gedeelte maar ik wou de mooie contrasten zn kleuren vooral behouden en ik zou ook nie direct weten hoe ik dat kan weg krijgen in ps.
            Het meest doortastende resultaat krijg je idd in camera-RAW of gelijkaardig. Maar het aanpassingspenseel is een beetje als met een geweer met hagel de roos raken. De kans is groot dat je raak bent maar een goed deel van de schietstand had er aan moeten geloven :-)

            In PS kan je het volgende doen. (BTW, er bestaan meerdere manieren)

            Dit is een redelijke snelle oplossing. Kopieer de laag met het probleem. Zet de blendingmode op multiply en maskeer alles wat geen beurt moet krijgen met zwart op een laagmasker. (kan fijn werk vereisen). Je kan om het natuurlijker te maken
            - spelen met de blending options ("blend if") (dubbelklik op laag in laagpallet)
            - indien nodig de hele laag nu nog eens kopiëren voor dubbel effect.

            Als je met natuurlijk licht werkt is er soms geen andere oplossing dan gewoon iets op te offeren in het beeld en te laten doorbranden, als de essentie van je onderwerp maar goed belicht is.

            In de studio ben je eigenlijk wat meer baas over de situatie.

            In beide gevallen is het nuttig om tijdens de shoot af en toe eens te checken wat de histogram in de camera je zegt...

            groetjes Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Lisa's smile

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoMorgana Bekijk bericht
              Het meest doortastende resultaat krijg je idd in camera-RAW of gelijkaardig. Maar het aanpassingspenseel is een beetje als met een geweer met hagel de roos raken. De kans is groot dat je raak bent maar een goed deel van de schietstand had er aan moeten geloven :-)

              In PS kan je het volgende doen. (BTW, er bestaan meerdere manieren)

              Dit is een redelijke snelle oplossing. Kopieer de laag met het probleem. Zet de blendingmode op multiply en maskeer alles wat geen beurt moet krijgen met zwart op een laagmasker. (kan fijn werk vereisen). Je kan om het natuurlijker te maken
              - spelen met de blending options ("blend if") (dubbelklik op laag in laagpallet)
              - indien nodig de hele laag nu nog eens kopiëren voor dubbel effect.

              Als je met natuurlijk licht werkt is er soms geen andere oplossing dan gewoon iets op te offeren in het beeld en te laten doorbranden, als de essentie van je onderwerp maar goed belicht is.

              In de studio ben je eigenlijk wat meer baas over de situatie.

              In beide gevallen is het nuttig om tijdens de shoot af en toe eens te checken wat de histogram in de camera je zegt...

              groetjes Dirk
              Thanks Dirk, kga dit zeker eens proberen.
              www.wndrlnd.be
              A world full of graphic and webdesign

              Comment

              Working...
              X