Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Romeinse karakterkop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Romeinse karakterkop

    Op het Gallo-Romeins Weekend viel deze man toch wel op.
    Ideaal voor dus opnieuw een portret dacht ik... maar wat kon/kan beter?



    f/5,6 - ISO200 - 1/80 sec - 95mm
    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

  • #2
    Re: Romeinse karakterkop

    Als antwoord op uw vraag : niets.
    Voor mij .
    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Romeinse karakterkop

      Je zou nog wat kritischer mogen zijn op de achtergrond.
      Je loopt dan wel de kans dat je daardoor minder foto's maakt met het risico
      dat de algemene kwaliteit dan weer toeneemt.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: Romeinse karakterkop

        Mooi op zich al hoor ...
        ( Klopt mijn idee dat je de man " zonder medeweten " gefotografeerd hebt ? Ik vorm mij dit idee omwille van de oogblik . Kan natuurlijk zijn dit het wel met zijn medeweten was en dat jij speciaal gevraagd had om wat opzij te kijken ).
        Maar vermoedelijk zou eentje waar hij in de lens kijkt, ook wel werken.
        groeten,
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Romeinse karakterkop

          Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
          Mooi op zich al hoor ...
          ( Klopt mijn idee dat je de man " zonder medeweten " gefotografeerd hebt ? Ik vorm mij dit idee omwille van de oogblik . Kan natuurlijk zijn dit het wel met zijn medeweten was en dat jij speciaal gevraagd had om wat opzij te kijken ).
          Maar vermoedelijk zou eentje waar hij in de lens kijkt, ook wel werken.
          groeten,
          deka
          Wel, hij was eigenlijk aan het poseren voor iemand die een foto wou nemen met z'n smartphone. Ik heb van het moment geprofiteerd en een zijwaarts portret genomen. Nooit aan gedacht om ook een frontaal portret te nemen...
          Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

          Comment


          • #6
            Re: Romeinse karakterkop

            Ik vind het goed, maar volg de uitleg van Plaatwerker. Viel me onmiddellijk op maar stoort in eerste instantie niet.
            Denk ik..
            Running is a way of living..

            Comment


            • #7
              Re: Romeinse karakterkop

              tja de achtergrond, hoort er mi een beetje bij, toffe foto!!
              mvg Wilfried

              7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

              Comment


              • #8
                Re: Romeinse karakterkop

                In de studio kan je de achtergrond kiezen, maar uiteraard kan je dit niet op een evenement. Mooi gedaan hoor!
                vriendelijke groeten, Sien

                Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                Comment


                • #9
                  Re: Romeinse karakterkop

                  Oorspronkelijk geplaatst door bommasien Bekijk bericht
                  In de studio kan je de achtergrond kiezen, maar uiteraard kan je dit niet op een evenement. Mooi gedaan hoor!
                  En waarom niet?

                  Een beetje gevorderde fotograaf kan ook op een evenement de achtergrond
                  kiezen. Kwestie van geduld en positioneren. (Of besluiten tot een mindere
                  achtergrond en het resultaat dan privé te houden.)
                  Van waardering geniet ik.
                  Van kritiek leer ik.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Romeinse karakterkop

                    De "oude Romein" staat er heel mooi op voor mij.
                    Het is juist dat de standaard achter hem de aandacht afleidt.
                    Maar...ik denk dat je eerst eens naar zo'n reenactement dag moet geweest zijn om aan de lijve te ondervinden dat het bijna onbegonnen werk is om dit te vermijden.
                    Heb zo ooit met Anaisje een hele dag doorgebracht in een middeleeuws kampement. Ofwel struikel je over een oerwoud van tentkoorden, ofwel behouden ze zich privacy voor door liefst felgekleurde paaltjes in de grond te slaan waarbij een liefst zo wit mogelijke koord hen scheidt van jou als fotograaf. Op al de foto's die we daar toen konden maken waren er misschien een vijftal waar geen koord, geen paaltje of geen toeschouwer in hedendaagse kledij in beeld kwam lopen.
                    Die ridders en hun jonkvrouwen werden beoordeeld door een jury. Alles, maar dan ook alles moest zo authentiek mogelijk zijn...en was het ook. Je ging geen jonkvrouw op sportschoenen tegenkomen. Hun ondergoed, enfin, alles tot op het kleinste detail was zoals het vroeger geweest was.
                    Er zaten foto's bij die qua decor & setting zo uit de middeleeuwen konden komen. Maar een modern gebouw, of iemand met bril en rugzak stond wel bijna altijd ergens in de weg.
                    Was toen nog niet gevorderd en beschouw me nog steeds niet als gevorderd.
                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Romeinse karakterkop

                      toch wel een leuke foto, zoals ik ze ook graag neem.
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Romeinse karakterkop

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        De "oude Romein" staat er heel mooi op voor mij.
                        Het is juist dat de standaard achter hem de aandacht afleidt.
                        Maar...ik denk dat je eerst eens naar zo'n reenactement dag moet geweest zijn om aan de lijve te ondervinden dat het bijna onbegonnen werk is om dit te vermijden.
                        Heb zo ooit met Anaisje een hele dag doorgebracht in een middeleeuws kampement. Ofwel struikel je over een oerwoud van tentkoorden, ofwel behouden ze zich privacy voor door liefst felgekleurde paaltjes in de grond te slaan waarbij een liefst zo wit mogelijke koord hen scheidt van jou als fotograaf. Op al de foto's die we daar toen konden maken waren er misschien een vijftal waar geen koord, geen paaltje of geen toeschouwer in hedendaagse kledij in beeld kwam lopen.
                        Die ridders en hun jonkvrouwen werden beoordeeld door een jury. Alles, maar dan ook alles moest zo authentiek mogelijk zijn...en was het ook. Je ging geen jonkvrouw op sportschoenen tegenkomen. Hun ondergoed, enfin, alles tot op het kleinste detail was zoals het vroeger geweest was.
                        Er zaten foto's bij die qua decor & setting zo uit de middeleeuwen konden komen. Maar een modern gebouw, of iemand met bril en rugzak stond wel bijna altijd ergens in de weg.
                        Was toen nog niet gevorderd en beschouw me nog steeds niet als gevorderd.
                        Groetjes
                        Marc
                        Ik kan het niet beter verwoorden Marc. Het neemt niet weg dat ik wel probeer de achtergrond zo goed mogelijk te kiezen, en bij deze foto was het bewust om de standaard mee op te nemen in de achtergrond. Maar soms is het kiezen, wikken en wegen... iets te veel naar links of rechts en er komt een storend element tevoorschijn (zoals m'n foto van de Keltische Druïde). Dan kan je wel beginnen croppen, maar dit geeft ook niet altijd het beste resultaat.

                        Als beginnend (puur amateuristich) fotograaf heb ik nog oh-zo-veel te leren. Waar ik het meest moeite mee heb, is de 'tijdsdruk'. Op korte tijd de juiste instelling zoeken/vinden, met de vrees dat het 'juiste moment' al gepasseerd zal zijn. Daar moet ik hard op oefenen, en leren uit de opbouwende kritiek die ik hier kan vinden, waarvoor dank ;-)
                        Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                        Comment


                        • #13
                          Re: Romeinse karakterkop

                          Waar ik het meest moeite mee heb, is de 'tijdsdruk'.
                          Zou op zich geen probleem moeten zijn. Je beoefend fotografie als hobby. De bedoeling van een hobby is dat je kan ontspannen en niet onder druk komt te staan om te presteren. Zo zie ik het in elk geval. Moment gemist, later komt er wel nog één. Als beroeps ligt het anders, daar moet je goed presteren.
                          Ik vind je opname geslaagd.
                          Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                          Comment

                          Working...
                          X