Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met D4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met D4

    Was gisteren een shoot aan het toen tot ik ineens merkte op beeld dat er een zwarte plek bleek te zijn op al mijn foto's
    Allemaal op dezelfde plaats. Heb van lenzen gewisseld maar blijft hetzelfde. Heb sensor (via setting camera) gereinigd maar ook geen oplossing. Wat zou dat kunnen zijn aub?

    Dank je
    Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

  • #2
    Re: Probleem met D4

    Vuil op de sensor, poetsen of laten doen door iemand met ervaring.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem met D4

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Vuil op de sensor, poetsen of laten doen door iemand met ervaring.
      Kost dat veel als je dat laat doen? Alvast bedankt en ga blij zijn als het "dat" maar is
      Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Probleem met D4

        Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
        Kost dat veel als je dat laat doen? Alvast bedankt en ga blij zijn als het "dat" maar is
        Heb daar ooit 20€ voor betaald bij een van mijn vorige camera's. Maar het is echt goed te doen zelf, met bv. sensor swabs. ( Eerst wel goed kijken en lezen hoe )

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Probleem met D4

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Heb daar ooit 20€ voor betaald bij een van mijn vorige camera's. Maar het is echt goed te doen zelf, met bv. sensor swabs. ( Eerst wel goed kijken en lezen hoe )

          Walter
          Aah dank je! Ga misschien eerste keer nu laten doen want kan camera niet te lang missen en meteen clean sets aankopen (tips hieromtrent zijn welkom)
          Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Probleem met D4

            Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
            Aah dank je! Ga misschien eerste keer nu laten doen want kan camera niet te lang missen en meteen clean sets aankopen (tips hieromtrent zijn welkom)
            Bekijk een paar filmpjes op youtube hierover, zijn veel duidelijker wat kan neergeschreven worden.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem met D4

              Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Bekijk een paar filmpjes op youtube hierover, zijn veel duidelijker wat kan neergeschreven worden.
              Bedankt voor de nuttige tip. Al enkele filmpjes gevonden en zeer waardevol
              Nikon D800 - Nikkor 24-70mm 2.8 - Nikkor 70-200mm VRII 2.8 - Nikkor 85mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Probleem met D4

                Oh boy,

                u werkt met voor meer dan €9000,- aan fotogerief en herkent een stofplekje op de sensor niet?
                En wat er dan aan te (laten) doen...?
                Sorry hoor, maar... meer van míjn mening ga ik niet spuien...

                En nee, ik hou ook niet van motorrijders die niet zelf hun ketting onderhoud doen...
                of in ieder geval herkennen dat ie te slap hangt of ingevet moet worden.
                En zo van die pietluttige dingetjes.

                Adrie

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem met D4

                  Oorspronkelijk geplaatst door boy1308 Bekijk bericht
                  Was gisteren een shoot aan het toen tot ik ineens merkte op beeld dat er een zwarte plek bleek te zijn op al mijn foto's
                  Allemaal op dezelfde plaats. Heb van lenzen gewisseld maar blijft hetzelfde. Heb sensor (via setting camera) gereinigd maar ook geen oplossing. Wat zou dat kunnen zijn aub?
                  er is nieks aan te doen! ik wil 'm altijd wel omruilen met een D700 zonder vlek
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem met D4

                    Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
                    Oh boy,

                    u werkt met voor meer dan €9000,- aan fotogerief en herkent een stofplekje op de sensor niet?
                    En wat er dan aan te (laten) doen...?
                    Sorry hoor, maar... meer van míjn mening ga ik niet spuien...

                    En nee, ik hou ook niet van motorrijders die niet zelf hun ketting onderhoud doen...
                    of in ieder geval herkennen dat ie te slap hangt of ingevet moet worden.
                    En zo van die pietluttige dingetjes.

                    Adrie
                    Hij is toch bereid van het te leren!
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem met D4

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                      Hij is toch bereid van het te leren!
                      je leert toch ook niet rijden met een bugatti veyron...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem met D4

                        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                        je leert toch ook niet rijden met een bugatti veyron...
                        In Dubai dacht ik er gezien te hebben....
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem met D4

                          Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                          je leert toch ook niet rijden met een bugatti veyron...
                          die doe je ook binnen voor onderhoud.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem met D4

                            Oorspronkelijk geplaatst door stefan.d Bekijk bericht
                            die doe je ook binnen voor onderhoud.
                            De sensor van een camera kan je gemakkelijk zelf reinigen, dat is veel simpeler (en goedkoper) dan een Bugatti Veyron onderhouden.
                            Als je zo'n Veyron binnen brengt voor een groot onderhoud, dan zal je voor het geld dat je daarvoor moet betalen wel heel wat fotomateriaal kunnen kopen...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem met D4

                              Dat is pech hebben. Ik werk al enkele jaren zonder nog mijn sensor nog te reinigen. Ik heb al het materiaal hier liggen maar ik heb nog niet moeten reinigen. En ik wissel toch wel veel van lens hoor. Maar ik kijk wel goed uit waar ik wissel en altijd met de camera opening naar beneden. Nog altijd zeer tevreden van mijn D4
                              En reinigen dat doe je zelf. Als je het éénmaal eens gezien hebt hoe het moet is het simpel hoor. Laten doen ( is ook niet altijd goed) is weggesmeten geld vind ik.
                              2 x Nikon Z6 met wat glas
                              www.janvanginkel.be

                              Comment

                              Working...
                              X