Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waaraan geld besteden? Glass of body?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waaraan geld besteden? Glass of body?

    Goedemiddag,

    Ik zit met een keuze-probleem.

    Ik ben een enthousiaste amateur in de fotografie maar sta nu beetje voor een dilemma.

    Momenteel heb ik een EOS D1100 met 18-55 EFS kit-lens;
    Ik ben hier best tevreden over maar zit toch te denken om wat te investeren gezien ik merk dat de foto's die ik trek met mijn Nikon One J1 met 30-110 objectief
    veel scherper zijn.

    Daarom ben ik wat gaan opzoeken...
    Ik heb de mogelijkheid voor een deftige prijs een Canon EOS 60D met 24-105mm f / 4L te kopen maar is dit een grote betering tegenover de D1100?
    Of spendeer ik de meerprijs best in een deftige lens? (bv sigma 17-70mm f/2.8-4)

    Glass of body (of in dit geval body+glass) dus...

    Alvast bedankt voor jullie mening!

    mvg,


    Maarten
    When you aim for perfection, you discover it's a moving target

  • #2
    Re: Waaraan geld besteden? Glass of body?

    Afgaande op je woorden, zeg ik dat je meer aandacht moet besteden aan je postprocessing
    de in camera bewerking van de Nikon is véél agressiever dan die van de Canon.
    Komt daar nog bij dat de Nikon die je noemt een compact is, en bijgevolg steeds optich met een grotere
    dieptescherpte zal werken als een APSC sensor in een DSLR.

    Ik zou daar is eerst op zoeken, en eventueel daar wat op bijleren.
    En over deftige lenzen gesproken, die vragen ook postprocessing hoor, zeker
    als je in RAW werkt !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Waaraan geld besteden? Glass of body?