Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keltische druïde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keltische druïde


    Aperture priority - f/5,6 - ISO 200 - 1/100 sec - 135 mm

    Gallo-Romeins Weekend te Wervik... leuk om foto's te nemen!
    Wat denken jullie van deze aub...?


    UPDATE (onbewerkte foto, wel unsharp mask toegepast en kleuren hier en daar licht aangepast)

    UPDATE 2 (crop, unsharp mask)
    Last edited by Flandrach; 8 oktober 2013, 11:28.
    Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

  • #2
    Re: Keltische druïde

    Je foto staat helemaal scheef ( zie achtergrond gordijnen ) Ook beneden links en rechts storende elementen. Mag voor mijn gevoel ook iets meer contrast hebben.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

    Comment


    • #3
      Re: Keltische druïde

      Staan inderdaad een paar storende elementen op.
      Aangezien zijn medaille aan de nek er toch maar voor de helft op staat zou ik durven croppen tot net een klein stukje in zijn baard of net boven de geruite stof. (Zijn knie ?) Maar zou de uitsnede dan helemaal krapper maken.
      Bent u vergeten naverscherpen? Kan voor mijn part toch iets meer hebben en wordt er beter van.
      De "gordijnen" die misschien wel een stuk tentzeil zouden kunnen zijn storen me niet.

      Groetjes
      Marc
      Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

      Comment


      • #4
        Re: Keltische druïde

        Voor mij is hij ok, alleen zou ik iets meer punch in de kleuren stoppen, vind die persoonlijk nu wat te flets ...
        Geen last van de schuinstand.
        deka
        There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

        Comment


        • #5
          Re: Keltische druïde

          Ik volg hier Deka, ik denk dat het hier om een actiefoto gaat waarvan de fotograaf het gezicht van de druïde wou vastleggen.

          Comment


          • #6
            Re: Keltische druïde

            Bedankt voor de reacties!

            Kleine toelichting... de foto is zeker niet schuin, maar ik kan begrijpen dat het wel zo lijkt. De achtergrond is de schuine wand van een tent ;-)
            De man zat te praten met een vrouw, en aan de andere kant waren er heel wat 'storende elementen' die ik niet in beeld wou, maar dit lukte niet helemaal zoals ik het wou... plus heel wat volk naast en achter me, kids enz. wat het niet makkelijk maakte om op m'n gemak deze foto te nemen :-) excuses hehe, wel jammer want vond deze persoon wel interessant om vast te leggen, had hier graag wat meer ademruimte gehad!

            Update geplaatst, eigenlijk gewoon het origineel beeld, wel wat verscherpt en een touw van de tent weggewerkt linksboven.
            Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

            Comment


            • #7
              Re: Keltische druïde

              Je hebt in mijn ogen wel degelijk een mooi portret. Maar zoals gesteld in #3 kan er nog gesleuteld worden.
              Naar mijn idee zou hij er "ZO" kunnen uitzien. Maar iemand anders moet niet per sé hetzelfde idee hebben.
              Als de link stoort geef je maar een seintje en verwijder ik hem onmiddellijk.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: Keltische druïde

                Ik vind de bewerking wel passen bij deze foto.
                Die rommeltjes onderaan tja je hebt het niet altijd in de hand he.
                De scherpte op de ogen had iets beter mogen zijn. 1/100 met 135mm, das zeer moeilijk, de minste beweging en je zit met onscherpte.
                Toch niet slecht.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Keltische druïde

                  De bewerking van Brombeer heeft ook mijn voorkeur

                  Comment


                  • #10
                    Re: Keltische druïde

                    Volg ook bewerking Marc,tof grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Keltische druïde

                      Exposure Mode: Auto
                      White Balance: Manual
                      Scene Capture Type: Standard
                      Als deze instelling het resultaat geeft van foto #1 dan geeft dat stof
                      tot nadenken over de witbalans-instelling.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Keltische druïde

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Je hebt in mijn ogen wel degelijk een mooi portret. Maar zoals gesteld in #3 kan er nog gesleuteld worden.
                        Naar mijn idee zou hij er "ZO" kunnen uitzien. Maar iemand anders moet niet per sé hetzelfde idee hebben.
                        Als de link stoort geef je maar een seintje en verwijder ik hem onmiddellijk.

                        Groetjes
                        Marc
                        Bedankt Marc, en geen probleem voor uw eigen bewerking. Ik had er inderdaad iets meer aandacht aan mogen geven en moeten letten op enkele aandachtspuntjes. Ik plaats zo meteen een nieuw portret, deze keer een Romein ;-) en hoop dan ook uw mening te horen!

                        Nogmaals bedankt voor de tips en goeie raad!
                        Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                        Comment


                        • #13
                          Re: Keltische druïde

                          ik ben toch wel benieuwd naar een verdere bewerking - door jou - van deze foto. Marc heeft getoond dat er zeker iets mee te doen is....
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Keltische druïde

                            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
                            ik ben toch wel benieuwd naar een verdere bewerking - door jou - van deze foto. Marc heeft getoond dat er zeker iets mee te doen is....
                            Geen probleem noenkeltje, ik heb een nieuwe update geplaatst.
                            Een crop genomen uit het beeld, iets minder schuin geplaatst (maar niet volledig recht, naar mijn mening niet altijd nodig, een mens kijkt immers niet steeds recht ;-)
                            De eerste twee foto's werden bewerkt op m'n MacBook, en het gebrek aan scherpte viel me daar minder op. Bij de laatste update toch wat meer unsharp mask geprobeerd. Ook beetje gesleuteld aan de ogen.

                            Groeten,
                            Mikey
                            Nikon D750 + Nikkor 50mm 1.4G + Nikkor AF-S 24-120mm F/4.0G ED VR - visit my Flickr! www.flickr.com/flandrach

                            Comment


                            • #15
                              Re: Keltische druïde

                              wanneer je nu zelf eens kijkt, zie je toch wel dat je 2e update stukken en stukken beter is dan je eerste foto.
                              Mooi zo.
                              ik probeer...
                              mijn Fijsboecq en mijn flickr

                              Comment

                              Working...
                              X