Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerste foto's online

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerste foto's online

    Beste leden, na alleen maar reisfoto's te hebben gemaakt ga ik fotografie iets serieuzer aanpakken.
    Ik heb enkele nieuwe lenzen gekocht met deze foto's als resultaat graag u mening.
    20mm, Iso 200, F /5,6, 1/30sec


    105mm macro, Iso 250, F 5,6, 1/160sec


    105mm macro, Iso 400, F 5,6, 1/160sec
    Last edited by Cmanleader; 5 oktober 2013, 15:58.
    Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

  • #2
    Re: eerste foto's online

    Oei het foto's plaatsen lukt me precies nog niet goed
    forum regels nog eens lezen want foto staat er niet.
    Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

    Comment


    • #3
      Re: eerste foto's online

      Hoe plaats ik een hotlink?
      Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

      Comment


      • #4
        Re: eerste foto's online

        De bedoeling is dat je je foto's hier zichtbaar plaatst, en niet achter een linkje.

        In flicker kies je het gewenste formaat (1024 is het max toegelaten formaat op het forum) en daar klik je dan met je rechtermuisknop op de foto en kies voor afbeeldingslocatie kopieren. (als je met firefox werkt)
        Dan kies je hier voor het bewerken van je topic en klik je op het symbooltje van de foto. In het vak dat dan tevoorschijn komt plak je de link die je gekopieerd hebt van flicker.

        Wanneer je afbeeldingen hier zichtbaar zijn zal men sneller geneigd zijn om op je foto's te reageren.
        Succes!
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: eerste foto's online

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          De bedoeling is dat je je foto's hier zichtbaar plaatst, en niet achter een linkje.

          In flicker kies je het gewenste formaat (1024 is het max toegelaten formaat op het forum) en daar klik je dan met je rechtermuisknop op de foto en kies voor afbeeldingslocatie kopieren. (als je met firefox werkt)
          Dan kies je hier voor het bewerken van je topic en klik je op het symbooltje van de foto. In het vak dat dan tevoorschijn komt plak je de link die je gekopieerd hebt van flicker.

          Wanneer je afbeeldingen hier zichtbaar zijn zal men sneller geneigd zijn om op je foto's te reageren.
          Succes!
          Dikke merci het is gelukt.
          Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

          Comment


          • #6
            Re: eerste foto's online

            Het is je inderdaad gelukt om de foto's zichtbaar te maken. Je mag de foto's groter plaatsen, dat is voor ons veel makkelijker om ze goed te bekijken. Je mag tot 1024 pixels op de langste lengte gaan. Een tip die ik je ook nog geef is : Om meer specifiek commentaar en feedback te krijgen, plaats dan 1 foto per keer en plaats je exif gegevens erbij ( dit zijn gegevens zoals diafragma, sluitertijd, iso, brandpunt, belichtingscorrectie, gebruik van een flitser ).
            Moest je toch meerdere (max. 3 ) willen plaatsen zoals je nu gedaan hebt, plaats ze dan in het midden en een regel ertussen, dan plakken je foto's niet aan mekaar en geef elke foto de exif mee

            Nu over de foto's zelf :

            Foto 1 : leuk standpunt, persoonlijk had ik het diafragma wat meer dichtgeknepen ( = groter getal ) zodat alle drie de paddenstoelen scherp waren geweest
            Foto 2 : mooi van kleur, beter was geweest om misschien helemaal een egale achtergrond te hebben of zoals nu, maar dan meerdere bloemen.
            Foto 3 : Kan me eerlijk gezegd het minst bekoren, ik ga er dan ook verder geen commentaar op geven.

            Veel fotografeer plezier en met het uittesten van je nieuwe lenzen

            Mvg John
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: eerste foto's online

              Bedankt voor de feedback heb u commentaar al toegepast op de foto's en beschrijving.
              Foto 1 met het diafragma moet ik dus nog leren spelen kreeg de 3 niet samen scherp ga ik volgende week terug uit proberen
              Foto 2 meer tijd nemen in opstelling en achtergrond bepaling dus :-)
              Foto 3 vond ik een mooie paddestoel maar kreeg hem niet beter op de foto. had al wat opgeruimd maar kon niet alle gras weg nemen. of zou ik een grijs karton of zo moeten meenemen om er achter te plaatsen?
              Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

              Comment


              • #8
                Re: eerste foto's online

                alleen foto 2 is hier zichtbaar, en daarin ga ik mee in de voorgaande opmerkingen.
                http://www.flickr.com/photos/rat_babysnake/

                Comment


                • #9
                  Re: eerste foto's online

                  Links hersteld heb wat last met flickr op de moment.
                  Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerste foto's online

                    Voor de bespreking is reeds gegeven en sta achter die beoordeling en tips

                    Comment

                    Working...
                    X