Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Medium format Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Medium format Nikon?

    Zou het? http://www.cameraegg.org/nikon-and-s...hotoplus-expo/


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Medium format Nikon?

    Zou het jammer vinden als dat zou gebeuren.

    Comment


    • #3
      Re: Medium format Nikon?

      Oorspronkelijk geplaatst door luukt Bekijk bericht
      Zou het jammer vinden als dat zou gebeuren.
      Waarom? Met Nikon's knowhow zou zo'n mediumformaat de eerste in zijn soort zijn die echt goed scoort inzake hoge ISO's. De eerste mediumformaat ook met live view, die, wie weet ook kan filmen, dit dan met tot voor kort onmogelijk geachte resoluties.
      En met een eventuele adapter zou je dan je objectieven van de kleinbeeld spiegelreflexen kunnen gebruiken op je mediumformaat met een kleiner beeldveld. Ongeveer zoals je nu een DX lens zou gebruiken op een D800/E. Het zou zeker een steen van formaat zijn in de kikkerpoel van de huidige medium formaat camera's.

      Walter
      D850

      Comment


      • #4
        Re: Medium format Nikon?

        Ik betwijfel de betrouwbaarheid en realisme van deze posts hoor...
        Er zijn slechts enkele patenten voor mediumformaatlenzen door Nikon en zeker niet genoeg voor een basic lineup (wide, standaard, macro, tele is toch een minimum?).
        Ik denk dat het een typo was .
        Als dit er komt zal de prijs er waarschijnlijk ook wel zijn (8000-10000 euro voor de body veronderstel ik).

        Comment


        • #5
          Re: Medium format Nikon?

          Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Ik betwijfel de betrouwbaarheid en realisme van deze posts hoor...
          Er zijn slechts enkele patenten voor mediumformaatlenzen door Nikon en zeker niet genoeg voor een basic lineup (wide, standaard, macro, tele is toch een minimum?).
          Ik denk dat het een typo was .
          Als dit er komt zal de prijs er waarschijnlijk ook wel zijn (8000-10000 euro voor de body veronderstel ik).
          We zullen zien. Ik acht het zeer wel mogelijk, de DSLR markt is nu grondig afgegraasd en de twee hoofdrolspelers, Canon en Nikon hebben de troeven in huis om met zoiets te beginnen.

          Walter
          D850

          Comment

          Working...
          X