Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen vliegende vogels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen vliegende vogels

    Heeft er iemand tips betreffende het fotograferen van vliegende vogels.
    Ik heb tijdens onze laatste vakantie tientallen foto's proberen te maken van vliegende meeuwen en heb ze allemaal verticaal moeten klasseren. Geen enkele was scherp genoeg om hier te durven tonen.
    Ik heb natuurlijk slechts een kitlensje gebruikt (Canon 55-250) maar toch, dit objectief levert wel haarscherpe foto's af van bewegingsloze onderwerpen, dus dacht ik........

    Mij vraagjes :

    - werk je beter met één scherptstelpunt of met allemaal, want het is verdomd lastig die beestjes te blijven volgen ?
    - gebruik ik beter de AF Servo voor bewegende voorwerpen of de Af Focus voor het automatisch wisselen van de AF focus ?
    - of is het gewoon het vermeldde objectief dat niet afdoende is voor deze fotografie.
    - of, of, of......
    Het is niet dat ik me ga toeleggen op dit soort fotografie, maar het is toch frustrerend dat ik geen enkele goeie had .

    Groetjes en dank bij voorbaat voor de eventuele tips.

  • #2
    Re: Fotograferen vliegende vogels

    vind dit wel een goeie:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen vliegende vogels

      Bedankt bouk. Heel interessante en niet alleen over vogelfotografie.
      Mijn grootste fout ken ik nu reeds, mijn sluitersnelheid was nooit hoger als 1/640 en er wordt minimum 1/1600 aangeraden.
      Dus de volgende keer moet ik maar proberen met sluitertijdvoorkeur.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen vliegende vogels

        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
        Bedankt bouk. Heel interessante en niet alleen over vogelfotografie.
        Mijn grootste fout ken ik nu reeds, mijn sluitersnelheid was nooit hoger als 1/640 en er wordt minimum 1/1600 aangeraden.
        Dus de volgende keer moet ik maar proberen met sluitertijdvoorkeur.
        Groetjes
        min 1/1000 sec raad ik zelf aan, sneller is beter en als je geoefend panning( meevolgen met de focus ) kan je lager gaan.
        ik ben tot 1/125 gegaan met redelijk scherp op de kop en de rest had bewegingsonscherpte
        Ik probeer altijd Diafragme voorkeur en iso automatisch met min 1/1000sec sluiter en da lukt aardig

        Comment


        • #5
          Re: Fotograferen vliegende vogels

          Beste,

          Als leek heb ik in Paria Daiza vele foto's genomen. Er zat 1 goeie in. Oefenen is de boodschap.

          Deze zijn de instellingen: f7.1 , 1/400, BPA 182, Iso 650

          Anne-lise

          Comment

          Working...
          X