Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camcorder

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camcorder

    Ik ben opzoek naar een camcorder om familie shots mee te nemen. Ik beschik over een nikon D7000 maar filmen hiermee is toch niet hetzelfde als een echte camcorder.
    Graag zou ik van jullie even willen weten waarop ik moet letten alsook wat budget hieraan vast hangt, liefst had ik niet veel meer dan 500 euro uitgegeven, of is dit niet realistisch?

    bedankt!

  • #2
    Re: Camcorder

    vraag het eens hier:
    Forum voor discussie over technische aspecten met betrekking tot video.

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Camcorder

      Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
      Ik ben opzoek naar een camcorder om familie shots mee te nemen. Ik beschik over een nikon D7000 maar filmen hiermee is toch niet hetzelfde als een echte camcorder.
      Graag zou ik van jullie even willen weten waarop ik moet letten alsook wat budget hieraan vast hangt, liefst had ik niet veel meer dan 500 euro uitgegeven, of is dit niet realistisch?

      bedankt!
      Ik heb een Sony HDR-SR7 die ik slechts een vijftal keer gebruikt heb. Is echt niet van nieuw te onderscheiden.
      Je slaat er maar eens de reviews op na, en indien je interesse hebt, verkoop ik hem misschien wel.
      Vroeger was filmen en fotograferen ongeveer 50/50, nu is het praktisch enkel fotograferen geworden, vandaar.....
      Je laat me maar iets weten via PB dan.
      Groetjes
      Last edited by Guest17; 4 oktober 2013, 13:07.

      Comment


      • #4
        Re: Camcorder

        Oorspronkelijk geplaatst door dierckx.tobias Bekijk bericht
        Ik ben opzoek naar een camcorder om familie shots mee te nemen. ............... , liefst had ik niet veel meer dan 500 euro uitgegeven, of is dit niet realistisch?

        bedankt!
        Kijk even naar de nieuwe Canon LEGRIA mini kost nu 299 euro.
        Ga er zelf een aanschaffen hoewel ik met o.a. Nikon D800 zou kunnen filmen, maar deze Legria is makkelijk om overal bij te hebben en zowel film als foto in meer dan degelijke kwaliteit te maken.

        Comment


        • #5
          Re: Camcorder

          Hallo,

          Ik heb onlangs een Sony HDR-CX320E gekocht als compacte-overal-mee-naartoe-te-nemen videocamera (naast mijn Sony NEX-VG20E).
          De beeldkwaliteit is ronduit schitterend (Full-HD) en de camera zeer gebruiksvriendelijk en erg licht. Geen extra frutselfantasietjes aanwezig, gewoon goede videobeelden.
          Maakt ook uitstekende beelden bij zeer weinig licht.
          De prijs ligt ook erg goed: € 299,00
          IMHO een echte aanrader.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Camcorder

            Verplaatst naar geschikter forum...
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Camcorder

              Voor minder dan 500€ heb je heel wat keuze.
              Uiteraard koop je AVCHD 1920 x 1080 FullHD kwaliteit.
              Wat je niet moet doen imho is geld geven aan een intern geheugen. Geheugenkaartjes zijn veel goedkoper en flexibeler in het gebruik.
              Als het kan wil je ook een externe microfoon aansluiting. In het begin zal dat overbodig zijn maar eenmaal je de video smaak te pakken hebt (hoop ik ) kan je daar veel plezier aan beleven.
              De "familiecamera's" hebben dikwijls nogal veel zoom. Het meeste nut, vooral in familieverband, is een zo groot mogelijke groothoek. Digitale zoom is helemaal waardeloos.

              Als het kan kijk je ook of er een "filter" op de lens kan geschroefd worden. Niet om er een filter op te zetten maar om eventueel een groothoek voorzetlens op te schroeven.
              De meeste camera's, zoniet allemaal, in die prijsklasse hebben een fotofunctie.
              Beeldstabilisatie is een must en meestal aanwezig.
              En een goede raad van Skitch: voorzie een videostatief in je budget.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment

              Working...
              X