Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuweling - werken met een achtergronddoek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuweling - werken met een achtergronddoek

    Hallo,

    ik ben nieuw hier. ik volg sinds kort een cursus fotografie maar voor de verjaardag van mijn zoontje zou ik graag een uitnodiging maken voor zijn verjaardagfeestje.
    ik heb me laten verleiden door een achtergronddoek die ik moest hebben.
    zijn er tips die jullie mij kunnen geven om deze binnen in een kamer te trekken zonder spots en dergelijke?

    alvast bedankt.
    Fotomie

  • #2
    Re: nieweling

    zoek even het andere forumonderdeel bv Fotografie Technisch.
    hier in Beginnershoek worden foto,s verwacht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: nieweling

      Allez pas nieuw en al kennis gemaakt met de grote baas
      Groetjes
      rob

      Comment


      • #4
        Re: nieweling

        Oorspronkelijk geplaatst door robert38 Bekijk bericht
        Allez pas nieuw en al kennis gemaakt met de grote baas
        Groetjes
        rob
        ...euh...?
        Welke reactie is dit?
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: nieweling

          Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
          ...euh...?
          Welke reactie is dit?
          Een foute reactie op een deftig antwoord, lijkt mij.

          Met alle respect..... maar..... voor mij was het een aantal jaren geleden dat ik online kwam, en een van de zaken wat me opviel is dat er iets gaande is wat op een heksenjacht lijkt.

          Comment


          • #6
            Re: nieweling

            Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
            ...euh...?
            Welke reactie is dit?
            Oorspronkelijk geplaatst door spyder Bekijk bericht
            Een foute reactie op een deftig antwoord, lijkt mij.

            Met alle respect..... maar..... voor mij was het een aantal jaren geleden dat ik online kwam, en een van de zaken wat me opviel is dat er iets gaande is wat op een heksenjacht lijkt.
            Niet te zwaar aan tillen. In de gegevens van robert38 lees ik bij biografie, en ik citeer "geboren in 1938 met nen hoek af, en is nog steeds zo"
            Dus misschien zijn er na 75 jaar wel al meerdere hoeken af .

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: nieweling

              amai, ook ne mooie entre voor mij. Ik ben nieuw hier dus ik kan niet alles ineens ontdekken. bedankt voor het zeer korte antwoord hoor!

              Comment


              • #8
                Re: nieweling

                Oorspronkelijk geplaatst door Fotomie Bekijk bericht
                amai, ook ne mooie entre voor mij. Ik ben nieuw hier dus ik kan niet alles ineens ontdekken. bedankt voor het zeer korte antwoord hoor!
                ach..het zal effe wennen zijn, had ik ook in het begin hoor.
                maar eemaal je draai gevonden....... erg leuk hier.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: nieweling

                  welkom fotomie, het komt wel goed, laat u maar gaan met de foto's
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieweling

                    welkom ,ik volg Frie01,komt wel in orde,grts,Jozef
                    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieweling

                      Welkom op dit verslavende forum!
                      En nu een foto
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieweling

                        Dit is inderdaad een verslavend forum, eens je goed en wel begonnen bent weet je niet meer van ophouden.

                        Iedereen heeft zo zijn eigen manier om zijn of haar mening onder woorden te brengen.
                        Niet te zwaar aan tillen dus.

                        Ik heb hier al veel bijgeleerd, laat je dus niet ontmoedigen, het is wel degelijk een tof forum.

                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieweling

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fotomie Bekijk bericht
                          Hallo,

                          ...
                          ik heb me laten verleiden door een achtergronddoek die ik moest hebben.
                          zijn er tips die jullie mij kunnen geven om deze binnen in een kamer te trekken zonder spots en dergelijke?

                          alvast bedankt.
                          Fotomie
                          Dag fotomie,
                          Een kleine tip voor je fotodoek. Is allemaal een beetje afhankelijk welke kleur je doek heeft oa ook ... Is het een zwart, een wit, een ander kleur van doek ???
                          Als je niks hebt van spots of lampen, zou ik persoonlijk zorgen dat er zoveel mogelijk natuurlijk licht ( bv van een raam ) op je model en je doek terecht komt. Hou er ook wel rekening mee, dat indien je een wit doek hebt, het doek niet mooi witwit zal zijn na het fotograferen. Je zal ook moeten zorgen dat je sowieso voldoende licht binnnen krijgt om op een comfortabele ( lees goed diafragma, goeie sluitertijd, goeie iso ) manier te kunnen werken. Als je zoontje nog vrij jong is, zal het misschien een beweeglijk kereltje zijn en zal je daar rekening moeten mee houden in je sluitertijd om hem bv goed scherp te krijgen.
                          Nu, misschien kan je eerst buiten nog wat werken, want ook daar kan je heel mooie foto's maken om te gebruiken voor een uitnodiging .... Je kan bv een foto maken van je zoontje met een leuk speelgoedje bij zich of zijn lievelingsknuffel of een kleurig kledingstuk ..... Je kan dan een detail nemen van dat speelgoed of een kleur uit zijn kledij en deze foto dan gebruiken als achtergrond ....
                          Nu, het zijn slechts kleine aanzetten, ik weet niet wat je mogelijkheden en kennis omtrent dit alles al zijn. Succes en ik ben alvast benieuwd naar een resultaat.
                          groeten,
                          deka
                          There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieweling

                            [MOD] Topic verplaatst van de 'beginnershoek' naar 'tips & trucs' - waar het meer op zijn plaats is
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieweling

                              Met daglicht werken zoals al aangehaald en iso iets hoger zetten en kijk ook achter een reflector om bij te lichten, hoeft niet duur te zijn.
                              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

                              Comment

                              Working...
                              X