Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D + soloshot ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D + soloshot ??

    Beste,

    Ik heb interesse om een soloshot camera te kopen om mezelf en anderen tijdens mijn sport te filmen, zonder dat er iemand zich moet opofferen om te fimen ! ( zie http://soloshot.com/ )

    Nu heb ik een canon 7D maar gebruik die altijd zoals normaal , manueel.
    Bij gebruik met deze soloshot zou de camera dus aan 1 stuk door constant filmen en hier kan er denk ik een probleem voorkomen...

    - Hoe lang kan de camera ( canon 7D ) filmen aan 1 stuk door ?

    2 bedenkingen :

    Ik heb ergens gehoord dat hij na een half uur al vanzelf zou stoppen met filmen omdat bij constant filmen er ergens iets te warm zou worden en de camera zichezelf uitzet om beschadigingen te voorkomen ??? Iemand die hier meer over weet ?

    + Levensduur van de batterij ... Is het mogelijk om de live-view op het lcd scherm uit te schakelen ( ik denk van niet jammergenoeg ) om langer te kunnen filmen want denk dat een volle batterij misschien maar een dik uur kan filmen uit ervaring.

    Andere mogelijke bedenkingen of ideeën zijn altijd welkom!

    Jonas

  • #2
    Re: Canon 7D + soloshot ??

    Dag Jonas,

    De vragen die je stelt zullen allemaal in je handleiding staan. Staat het er niet in dan zal er ook geen probleem zijn.
    Een CMOS verbruikt minder stroom dan een CCD. Maar wordt wel lichtjes warm na een tijdje.
    Zelf heb ik geen DSLR camera en bijgevolg dus zeker geen video ervaring met een 7D.
    In de handleiding van mijn Canons Legria staat er wel iets over het warm worden van de CMOS. Namelijk :
    "De camcorder LEGRIA kan warm worden nadat die lange tijd ononderbroken is gebruikt. Dit is normaal en duidt niet op een storing. Als die toch te warm wordt duidt dit op een storing. Neem dan contact op met...blablabla."
    Of dat bij een DSLR ook zo is weet ik niet, zie de handleiding daarvoor.

    Al het andere over warmte gaat voornamelijk over kleurtemperatuur, te koude batterijen en condensvorming.
    Let wel op dat je genoeg geheugen hebt. Met opnames aan 25p (50i) heb je gauw 16Gb nodig voor een dik uur filmen.
    Als je in 50p filmt zal dat tot 32 Gb oplopen. Al een beetje afhankelijk van de soort beelden.

    'k Wens je ook veel moed bij het verknippen en monteren van die grote hoeveelheid beelden.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D + soloshot ??

      Ziet er nog een handig ding uit die Soloshot, maar even over de informatie die je zoekt :-)
      Ik heb indertijd gefilmd vanop de quad met mijn 500D (Canon), was ook de volle Full HD 1080, enige grootste nadeel dat ik had was natuurlijk het SD kaartje, dit was blijkbaar een klasse 4 en hierdoor werd de buffer gelimiteerd, waardoor ik met bepaalde momenten maar 5 minuten kon filmen, andere 10 minuten. Dus mijn advies om te beginnen is natuurlijk zien dat je een SD kaartje hebt van klasse 10 (zou op dit moment het hoogste moeten zijn), en natuurlijk de opslag, er bestaan nu al kaartjes van 64Gig, en al van 128Gig, deze behoren dan wel tot de SDXC klasse (voorbeeld hiervan op volgende link: http://www.camerashop.be/product/334...-class-10.html ).

      Over de batterijduur heb ik ook niet moeten klagen, ik had zo een 2 uurtjes aan filmopnames met mijn 500D, vermits we op de quads op tijd de benen gingen strekken, kon ik de batterij wel een half uurtje opladen in de plaatsen waar we dan stopten voor een drankje, dus een 2de of zelfs 3de batterij is een aanraden, bij mijn actioncamera is dit natuurlijk minder, blijkbaar zou dit komen vanwege de temperatuur, in de winterperiode ook met de quad gaan rijden, de batterij zou ongeveer 2u moeten volhouden in de Full HD 1080, helaas heb ik hier maar 45minuten kunnen mee filmen en volgens de fabrikant zou dit liggen aan de temperatuur, nu bij de gewone dagen met normale temperatuur (tussen de 18 en 30) haalde ik natuurlijk wel bijna mijn 2 volle uren.

      Mocht je de Soloshot aankopen, laat me zeker je bevindingen hiervan weten :-) Altijd handig voor als je niemand mee hebt die "goed" kan filmen, ik heb dit laatst al gevraagd aan een kameraad om even wat te filmen, helaas mankeert hij nog een steady hand om objecten te kunnen volgen (autocross), waardoor er tamelijk veel beweging op het beeld zit, en natuurlijk ook mijn eigen fout van de tripod vergeten in te laden voor vertrek
      Equipment: Canon EOS 500D - Canon EFS 18-55mm 1:3.5-5.6 IS - Sigma 70-300mm 1:4-5.6

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D + soloshot ??

        Sowieso als je met een 7D filmt zeker Magic Lantern installeren, zonder dit bekom je gewoon een slecht resultaat en ben je gelimiteerd tot 20min filmen.
        Koop de snelste CF-kaartjes dat je kan betalen (Minstens de oude 90mb/s extreme pro's en best de nieuwe 160mb/s).
        Het grootste nadeel bij lang filmen met de 7D zal zijn dat je sensor oververhit met alle gevolgen van dien (2x zoveel ruis, vreemde artifacten, slechte kleuren,...).

        Comment

        Working...
        X