Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Draagbare extern harde schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Draagbare extern harde schijf

    Hallo,
    Ik heb een draagbare externe harde schijf dat ik graag zou gebruiken op een PC en ook op een MAC.
    Mijn probleem is dat ik fotos bewerkt thuis en mijn bewerking dan save op pc , en wanneer ik op school ben ( waar men MAC gebruikt ) kan ik mijn fotos openen en bewerken maar dan kan ik ze niet opslagen op mijn Extern harde schijf.
    Met een USB sleutel gaat dit wel.
    Ik heb mijn externe harde schijf ( TOSHIBA 1T ) geformateerd op pc , en niets aan te doen.
    Weten jullie raad aan mijn probleem?
    Dank u

  • #2
    Re: Draagbare extern harde schijf

    Je USB stick zal in FAT staan en je harde schijf in NTFS.
    FAT kan door beide gelezen worden, NTFS enkel door windows.
    FAT kan je niet gebruiken voor harde schijven groter dan 4GB.

    Hoe je harde schijf te formatteren onder Mac en hoe ze dan te gebruiken
    onder windows kan je hier vinden:




    Juro
    Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

    Comment


    • #3
      Re: Draagbare extern harde schijf

      Geldt dat niet dat FAT32 enkel bestanden tot 4GB aankan? Je HD mag best groter zijn (maar ook met een bepaalde max. van 2 of 16TB?). D'er is ook nog zoiets als ExFAT, maar in dat soort dingen ben ik eigenlijk niet thuis. Ik heb thuis Mac en op Photoshop-les werkten wij met PC/Windows; ik transporteerde mijn bestanden heen en weer op een USB-stick.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Draagbare extern harde schijf

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Geldt dat niet dat FAT32 enkel bestanden tot 4GB aankan?
        Klopt inderdaad! Of er een limiet op de grootte van een FAT32 schijf staat weet ik niet.

        Wat je ook kan doen is je harde schijf verschillende partities geven. Mijn harde schijf van 500gb heeft 50gb FAT32, de overige 450gb kunnen enkel door mac gelezen worden.

        Comment


        • #5
          Re: Draagbare extern harde schijf

          Oorspronkelijk geplaatst door Juro Bekijk bericht
          Je USB stick zal in FAT staan en je harde schijf in NTFS.
          FAT kan door beide gelezen worden, NTFS enkel door windows.

          Juro
          Als ik mij niet vergis, klopt dit niet meer. De laatste versies van OSX kunnen NTFS schijven lezen, maar er niet naar toe schrijven. FAT kan door beide OS gelezen en beschreven worden.
          BD2583BE

          Comment


          • #6
            Re: Draagbare extern harde schijf

            Mijn externe harde kan je op twee manieren formateren NTFS ( standaard ) of EXFAT.
            Hij stond in NTFS dus nu maar weer geformateerd in EXFAT.
            Of het zal lukken weet ik niet, zal het volgende week testen.
            Ik hou jullie op de hoogte, en dank u voor de medewerking.

            Comment


            • #7
              Re: Draagbare extern harde schijf

              Als je je HDD formatteert, zoals in de link beschreven door Juro, zou je geen problemen mogen hebben.
              Ik doe het altijd op deze manier en mijn HDD zijn zowel door Mac als Windows bewerkbaar.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: Draagbare extern harde schijf

                NTFS is een stuk efficiënter in data-opslag en veroorzaakt minder framentatie dan FAT32, daarom kan je deze kext installeren om volledige lees/schrijf-functionaliteit aan je NTFS-schijf te geven onder OS X:

                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: Draagbare extern harde schijf

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                  NTFS is een stuk efficiënter in data-opslag en veroorzaakt minder framentatie dan FAT32, daarom kan je deze kext installeren om volledige lees/schrijf-functionaliteit aan je NTFS-schijf te geven onder OS X:

                  http://download.cnet.com/NTFS-3G/300...-10913782.html
                  De reviews die erbij staan lijken mij evenwel minder lovend: http://download.cnet.com/NTFS-3G/300...tml#userreview
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment

                  Working...
                  X