Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vier op een rij.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vier op een rij.








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Vier op een rij.

    Mooie idee en effekt en strakke foto.
    Achtergrond voor mij wat te wit hier op dit scherm, hierdoor verdwijnen de steeltjes in de achtergrond, maar dit kan aan de afstelling van dit scherm ook liggen

    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Vier op een rij.

      Niet echt mijn ding, maar vind het toch mooi gedaan. Juist 1 vraagje. De verkleuring van het vierde glas komt dat door de prisma werking of omdat ge door 3 andere glazen getrokken hebt?

      Grt,

      Jean-Pierre

      Comment


      • #4
        Re: Vier op een rij.

        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Juist 1 vraagje. De verkleuring van het vierde glas komt dat door de prisma werking of omdat ge door 3 andere glazen getrokken hebt?

        Grt,

        Jean-Pierre
        Geen flauw idee, maar ik ben er zeker van dat er wel mensen zijn hier op het form die er een deskundige uitleg voor hebben en zullen geven.
        Zelf vermoed ik dat het komt door de manier van fotograferen om de randen van het glas te accentueren en een beetje door de opaciteit van het glaswerk.
        Last edited by HEYLO; 3 oktober 2013, 07:38. Reden: aanvulling
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: Vier op een rij.

          Hadt ge SUN spoelmiddel gebruikt hadt ge dat niet voorgehad!

          Mooi strak zo, knap hoor!

          Vraag me enkel af wat het zou geven als je die foto had genomen met alle glasranden bovenaan op één lijn...

          IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

          Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

          Comment


          • #6
            Re: Vier op een rij.

            Deze verkleuring heb je ook bij de andere glazen maar dan progresief donker wordend naar achter Dit valt niet op omdat je maar kleine randjes ziet van deze eerste drie glazen. Het laatste glas zie je volledig en dat valt dan op. Het verdonkere komt omdat er lichtverlies isdoordat het licht van het achterste door de drie andere glazen moet. Omdat er in het glas onreinheden zitten die een bepaalde kleur geven en het prisma effekt, versterkt dit allemaal
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

            Comment


            • #7
              Re: Vier op een rij.

              Ferm gedaan.

              Glazen vertonen vaak onregelmatigheden, wij zien dit niet met onze eigen ogen. Maar zowel nieuwe ongebruikte als zeer zeker gebruikte (veel vulling wassen) vertonen al kleine foutjes.
              Zelf ondervonden met ook experimenteren met glas.
              Kocht daarom dan nieuw die ik enkel hiervoor gebruik. Maar zelfs nieuw zorgen soms voor onaangename resultaten. Een klein krasje en je toestel ziet het. Dus koop ik ze na een grondig inspectie en dan nog, kunnen onze ogen ons bedriegen. na het fotograferen worden ze weer netjes opgeborgen voor een volgende sessie, zeer zeker als ze volmaakt zijn of is.
              Ik kies daarom glazen met een zachte kleuring (onvolmaaktheden zijn dan minder zichtbaar, vermijd ook een of ander klever op het glas, kan alles verpesten) of gebruik ik echt gekrakelde glazen ( geeft ook goed). Gisteren nog hiermee geoefend. Ik weet nog niet wat het op groot beeld zal geven. Dat wordt afwachten.

              Nu voor dit beeld moesten het effen en klare foutloze glazen zijn. Een erg moeilijke opgave.
              Maar je slaagde erin om die glazen zo mooi achter elkaar te krijgen. Zeer zeker ook niet gemakkelijk.

              Comment


              • #8
                Re: Vier op een rij.

                LOVE it!!!!

                Ik ben al de ganse tijd beïntrigeerd door je titel
                heb die al verschillende malen zien passeren (ik 'behandel' ze chronologisch.

                Dit wordt m'n volgende fotocursus...
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Vier op een rij.

                  Heb niet de juiste richting gevolgd op school en ben ook nooit graag naar school geweest. Dus een uitleg die er zeker zal bestaan kan ik ook niet geven.
                  Maar vind het knap vastgelegd Louis.

                  Groetjes
                  Marc
                  Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vier op een rij.

                    hier op Pc nog eens naar de glazen gekeken. Nou krijg de indruk dat je zeer licht fumé glazen gebruikt heb. Wat op zich niet verkeerd is, dus de achtersten naarmate het aantal worden steeds donkerder. Ik vind die foto toch erg mooi hoor.
                    Werken met spiegels en glazen is niet gemakkelijk vind ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vier op een rij.

                      Heel knap gedaan Louis. Mooie strakke foto!
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment

                      Working...
                      X