Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tiffen 1.2 nd filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tiffen 1.2 nd filter

    Beste

    Is deze tiffen 1.2 nd filter Goed te gebruiken voor het 'melkachtig' en 'stromend' waterval?

    Het zou voor de tendon waterval zijn en waterval van de herrison.

    Zou deze 3 stop filter al goed bruikbaar zijn voor het melkeffect en stromende watervallen?

    Alvast bedank
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: tiffen 1.2 nd filter

    Niemand?

    Bedankt xp
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

    Comment


    • #3
      Re: tiffen 1.2 nd filter

      Of je aan 3 stops genoeg hebt hangt geheel af van de lichtomstandigheden ter plaatse. Wil je stromend water écht mooi melkachtig krijgen dan heb je toch wel een sluitertijd van minimaal een aantal seconden nodig. In de volle zon zal je dus vrijwel zeker nooit genoeg hebben aan 3 stops. In de schaduw of later op de dag misschien wel. Ik heb voor dit soort foto's een B+W ND110 filter. Die houdt 10 stops licht tegen

      Over de kwaliteit van Tiffen filters kan ik niet zoveel zeggen. Heb zelf goede ervaring met hoya en B+W filters
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: tiffen 1.2 nd filter

        AH. Ik denk dat en 6 stops dan mss beter zou zijn.
        De meeste watervallen die ik wil bezoeken liggen toch redelijk in het bos.

        Kom ik dan al tamelijk ver met de 6 stops? Als ik hem bijna niet gebruik in volle zon??

        Voorbeeld van de watervallen

        - cascadde herisson
        - cascadde mortain
        - cascade de la billaude
        - CASCADES DE BAUME LES MESSIEURS

        Zou graag rond de 3 a 4 seconden komen

        Bedankt voor de reacties


        Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
        Of je aan 3 stops genoeg hebt hangt geheel af van de lichtomstandigheden ter plaatse. Wil je stromend water écht mooi melkachtig krijgen dan heb je toch wel een sluitertijd van minimaal een aantal seconden nodig. In de volle zon zal je dus vrijwel zeker nooit genoeg hebben aan 3 stops. In de schaduw of later op de dag misschien wel. Ik heb voor dit soort foto's een B+W ND110 filter. Die houdt 10 stops licht tegen

        Over de kwaliteit van Tiffen filters kan ik niet zoveel zeggen. Heb zelf goede ervaring met hoya en B+W filters
        Last edited by svanma; 5 oktober 2013, 13:15.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: tiffen 1.2 nd filter

          Met een 6 stops filter zal het al een stuk beter gaan. Tóch zou ik voor een tien stops gaan als ik jou was....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #6
            Re: tiffen 1.2 nd filter

            Waarom ik niet echt voor de 10 stops wil gaan is omdat je er dan niet kan doorkijken. Em bij een 6 stops nog net dat is dan eigenlijk de reden.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: tiffen 1.2 nd filter

              Dat is inderdaad wel een nadeel van de 10 stops. Ik heb zelf geen ervaring met een 6 stops filter en of je daarmee nog wel wat ziet door de zoeker. Maar misschien is werken met Live View wel een beter idee. (Bij dergelijke sluitertijden heb je toch sowieso een statief o.i.d. nodig). Ik heb sinds deze zomer een ND110 met 46mm filterdraad voor bij mijn m4/3 lenzen en met mijn Olympus OM-D E-M5 kan ik wél gewoon door de elektronische zoeker kijken (= feitelijk ook Live View) terwijl ik gebruik maak van dit filter.
              www.indetailfotografie.nl

              Comment

              Working...
              X