Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Don't mind the future

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Don't mind the future

    Mijn dochter Hanne





    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Don't mind the future

    Mooi licht, alsook compositie. Heb je er zelf ruis aan toegevoegd?

    Comment


    • #3
      Re: Don't mind the future

      zeer knap beeld
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: Don't mind the future

        Oorspronkelijk geplaatst door JimmyVDE Bekijk bericht
        Mooi licht, alsook compositie. Heb je er zelf ruis aan toegevoegd?
        Yep.. Een beetje korrel aan toegevoegd..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Don't mind the future

          De huid in het aangezicht en schouder is hier en daar "doorgebrand", kan je er nog iets aan doen in nabewerking/RAW?

          Overal elders is het een mooie contrastrijke zwart wit en je knappe dochter heeft mooi geposeerd.
          Jullie zijn beiden klaar voor de future!

          Comment


          • #6
            Re: Don't mind the future

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoMorgana Bekijk bericht
            De huid in het aangezicht en schouder is hier en daar "doorgebrand", kan je er nog iets aan doen in nabewerking/RAW?

            Overal elders is het een mooie contrastrijke zwart wit en je knappe dochter heeft mooi geposeerd.
            Jullie zijn beiden klaar voor de future!
            Ik heb de histogram bekeken zowel bij de opname en in RAW maar zie nergens enig spoor van uitgebrande delen...
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Don't mind the future

              OK u heeft het over "clipping".
              Bekijk eens welk deel van het spectrum het aangezicht bestrijkt in de histogram.
              U zal zien dat het nagenoeg het hele spectrum betreft, met een "spike" aan de rechtse kant. Dat is héél contrastrijk.

              Ik wil niks afbreken, foto's zijn vooral een kwestie van aanvoelen.
              We hebben blijkbaar een andere voorkeur en daar is niks mis mee natuurlijk.

              grtz

              Comment


              • #8
                Re: Don't mind the future

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik heb de histogram bekeken zowel bij de opname en in RAW maar zie nergens enig spoor van uitgebrande delen...
                Ik zie ook niet echt uitgebrande delen. contrast links en rechts voelt realistisch aan.

                Comment


                • #9
                  Re: Don't mind the future

                  Effe ter verduidelijking...
                  Deze foto is gemaakt rond 1 uur in de namiddag met de zon over mijn rechter schouder. De pilaar van debrug lag voor een deel in de schaduw en ik heb haar eigenlijk zo geplaatst dat je het verschil in belichting wel degelijk zou zien. Ik ben van nature een landschaps trekker en dus doe ik het meestal met het bestaande licht. Uiterraard heb je op vroegere en latere tijdstippen veel beter licht maar dan moet zich de kans voordoen dat de dames van 16 zich niet nog eens willen omdraaien in hunne nest ,laat staan hun toilet beginnen te maken want dan is mijn licht al lang foetsjie.
                  Mijn dochter moest trouwens als opdracht fotos maken voor school en ze wou wat fotokes van zichzelf hebben... Waarvan er volgens haar maar een paar publiceerbaar zijn.... Noem het de vrouwelijke kritische kant... Hoe ze erop staan is niet belangrijk maar wel welk gezicht ze trekken en hoe hun haar ligt...
                  Dus het moest rap rap gaan.
                  Ik ben ondertussen zo slim geweest en bezorg haar zelf een remote trigger zodat ze het zelf allemaal in de hand heeft de volgende keer..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Don't mind the future

                    anders wel een mooi beeld

                    Comment


                    • #11
                      Re: Don't mind the future

                      Inderdaad Pascal, dat is zo. Als je om 13u een portret moet maken dan zit je met hard licht en dat krijg je niet zomaar gecorrigeerd.

                      Mijn opmerking was ook niet zozeer als kritiek bedoeld want wees gerust dat ik begrijp hoe dat daar aan toe gaat. We zijn wel de fotograaf maar als we personen fotograferen doen we dat niet altijd wanneer het het beste uitkomt.

                      Ik vind dit ook altijd grappig. Als ik de modellen vraag om een selectie te maken van de foto's die ze graag willen sta ik altijd voor verrassingen. Ze hebben echt wel een eigenzinnige kijk op zichzelf he. Maar ja als jouw dochter 16 is is dat nog meer begrijpelijk, hun uiterlijk is echt hun zorg.
                      Als ik daar zo aan denk ben ik toch blij dat ik een man ben, wij trekken ons dat een stuk minder aan.

                      Kort gezegd, maak je geen zorgen 't is een knappe foto, ik wou enkel eens weten of je er aan gedacht had om dat felle zonlicht te "tackelen" in RAW of PS, want met wat truukjes met lagen en blending modes is daar soms wat aan te doen. Niet altijd

                      Comment


                      • #12
                        Re: Don't mind the future

                        Oorspronkelijk geplaatst door FotoMorgana Bekijk bericht
                        Inderdaad Pascal, dat is zo. Als je om 13u een portret moet maken dan zit je met hard licht en dat krijg je niet zomaar gecorrigeerd.

                        Mijn opmerking was ook niet zozeer als kritiek bedoeld want wees gerust dat ik begrijp hoe dat daar aan toe gaat. We zijn wel de fotograaf maar als we personen fotograferen doen we dat niet altijd wanneer het het beste uitkomt.

                        Ik vind dit ook altijd grappig. Als ik de modellen vraag om een selectie te maken van de foto's die ze graag willen sta ik altijd voor verrassingen. Ze hebben echt wel een eigenzinnige kijk op zichzelf he. Maar ja als jouw dochter 16 is is dat nog meer begrijpelijk, hun uiterlijk is echt hun zorg.
                        Als ik daar zo aan denk ben ik toch blij dat ik een man ben, wij trekken ons dat een stuk minder aan.

                        Kort gezegd, maak je geen zorgen 't is een knappe foto, ik wou enkel eens weten of je er aan gedacht had om dat felle zonlicht te "tackelen" in RAW of PS, want met wat truukjes met lagen en blending modes is daar soms wat aan te doen. Niet altijd
                        Mijn kennis is helaas niet zo gelaagd om alles tot in de puntjes te krijgen...helaas.
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment

                        Working...
                        X