Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reis Elzas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reis Elzas

    Beste

    Loont het de moeite om mijn statief mee te nemen naar de Elzas streek???

    Vervoer: auto

    Als iemand nog tips heeft in de streek, altijd welkom.

    Wat zeker is is eguisheim, colmar, Straatsburg, kaysersberg, riquewhir en vlindertuin in hunawhir.

    Bedankt alvast
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: reis Elzas

    Statief meenemen is volgens mij altijd wel de moeite (en zeker geen last als je toch met de auto gaat).

    Hangt er natuurlijk vanaf wat je interesses zijn, maar van hier heb je wel mooi uitzicht: chateau haut koenigsbourg
    En als je graag wandelt: Gazon du faing (is vanuit Kayserberg de vogezen inrijden langs Orbey en Lac blanc)
    Route des crêtes voor de uitzichten (bij goed weer uiteraard)
    De necropole van Sigolsheim is ook wel knap om eens te zien (ook het uitzicht vanop de parking over de vallei en wijngaarden is de moeite)

    Genoeg te doen...ik ben er laatst een week geweest en de dagen waren te kort.
    Veel plezier in ieder geval.
    Groeten
    Kevin
    K-T

    Comment


    • #3
      Re: reis Elzas

      Straatsburg heeft een mooi nieuw station.

      Moet ik zeker ooit eens checken, langs de buitenzijde.

      Comment


      • #4
        Re: reis Elzas

        Op weg naar, of op terugweg van de Elzas, stop dan even in Metz en ga naar het nieuwe Centre Pompidou.
        Ik heb er toen het pas open was hele mooie foto's gemaakt.

        Toen wij de Elzas deden, hebben wij uit één van de Michelingidsen een perfect beschreven, en door de groene Michelin aangeraden, rondrit gemaakt van 5 dagen, en alles bezocht wat er, volgens Michelin, op die rondrit te bezoeken was .
        Dagelijks een ander hotel, vermoeiend......maar ik mag zeggen dat wij de Elzas gezien hebben .
        Het is wel van 1995 jaar geleden, dus ik weet niet of die rondrit(ten) nu nog in de groene Michelin van de Elzas staat of staan.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: reis Elzas

          AH OK bedankt XP

          Iemand ervaring met de vlindertuin daar?

          Bedankt
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: reis Elzas

            Ik vind de hele 'route du vin' met leuke dorpjes en mooie landschappen de moeite, ik ben er al enkele keren geweest maar spijtig genoeg nog niet sinds ik met fotografie bezig ben.
            De wijnkelders niet vergeten bij de meesten zijn ze erg blij om je alles te laten zien dat zou ook wel leuke foto's kunnen opleveren.

            Comment

            Working...
            X