Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ilany

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ilany




    Zit zelden in de studio,dus alle tips zijn welkom!!!

  • #2
    Re: Ilany

    Niet slecht. De verlichting is natuurlijk nogal risicoloos behoorlijk frontaal.

    Goed voor iemand die zelden in de studio zit!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Ilany

      Dit is met een beauty dish genomen...waar kan ik em dan best zetten?

      Comment


      • #4
        Re: Ilany

        Er is (hopelijk) geen BEST.

        Met een beetje meer links of rechts krijg je natuurlijk ook wat meer schaduw ... en soms ook wat meer "karakter' in je foto.
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Ilany

          Ga ik de volgende keer zeker eens proberen

          Alvast bedankt voor de tip

          Comment


          • #6
            Re: Ilany

            (BTW is dit niet eentje voor "fotobeoordeling")

            Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een rare foto.
            De pose en de belichting met de beautydish vind ik niet heel geschikt voor kinderportretten.

            De pose zou beter zijn als het meer haar leeftijd en persoonlijkheid weergeeft, dit is vast niet Ilany zoals jullie haar kennen.
            Vlak licht, maar dan met softboxen en reflectiepanelen gaat vaak heel goed bij kinderfotografie, geeft er een frisse, spontane look aan... Als je er maar rekening mee houdt dat je wat onderwerpcontrast wilt door de richting van het licht.

            De beautydish heeft de neiging om, ondanks enige zachtheid, toch een "glamour shine" te geven. Nogmaals, niet geschikt voor een kids portret als je 't mij vraagt.

            Hoe dan ook, we reizen om te leren nietwaar! ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Ilany

              Zo te horen heb ik precies nog wel wat te leren!
              Maar daar is het uittesten dan weer goed voor he

              Comment


              • #8
                Re: Ilany

                Oorspronkelijk geplaatst door dekonne Bekijk bericht
                Zo te horen heb ik precies nog wel wat te leren!
                Maar daar is het uittesten dan weer goed voor he

                Kritiek krijgen op je werk vind niemand leuk en zeker op deze "schriftelijke" manier niet gemakkelijk om te geven ook.

                Ik heb misschien veel aangemerkt op de foto maar met de beste bedoelingen hoor... Als je nadenkt over wat ik schreef (je moet me niet per sé bijtreden) en de volgende keer nadenkt over je doel, en vooral het resultaat van van je foto, ben ik blij dat iok de commentaar gegeven heb.

                Probeer je resultaat te visualiseren vóór je aan de slag gaat, is een gouden tip die ik kan meegeven. Het leert je nadenken over licht, pose, standpunt enz enz.

                Ik wens je veel succes en vooral ook veel shootplezier dekonne!

                grtjs

                Comment


                • #9
                  Re: Ilany

                  Ik post hier foto's om bij te leren en aangezien ik nog niet veel studio ervaring heb zijn alle tips welkom voor mij!
                  En wie zou niet graag alleen maar perfecte foto's maken he...
                  Ik ben blij dat ze mij op dit forum zoveel tips geven....heb hier al redelijk wat bijgeleerd!
                  Dus laat de kritiek maar komen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ilany

                    Oorspronkelijk geplaatst door dekonne Bekijk bericht
                    Ik post hier foto's om bij te leren en aangezien ik nog niet veel studio ervaring heb zijn alle tips welkom voor mij!
                    En wie zou niet graag alleen maar perfecte foto's maken he...
                    Ik ben blij dat ze mij op dit forum zoveel tips geven....heb hier al redelijk wat bijgeleerd!
                    Dus laat de kritiek maar komen.
                    Het is geen gemakkelijke taak om open te staan maar wie het kan gaat vooruit, dus je bent dus al goed op weg dekonne!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ilany

                      Sandy Puc is een experte in dat domein van kidsfotografie...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ilany

                        waarom geen beautydish gebruiken bij kinderen?
                        over de foto van sandy puc daar zit het ook niet echt correct he
                        BG steekt er zeer slecht in en de vlekken op de huis wijzen op gebruik van portreture toestanden

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ilany

                          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          waarom geen beautydish gebruiken bij kinderen?
                          over de foto van sandy puc daar zit het ook niet echt correct he
                          BG steekt er zeer slecht in en de vlekken op de huis wijzen op gebruik van portreture toestanden
                          Er is natuurlijk geen regel die zegt dat je geen beautydish mag gebruiken bij foto's van kinderen maar de beautydish is ontworpen om naast enige zachtheid (door het lichtend oppervlak te vergroten) toch nog een glamoureuze glans te geven (daarom is het een metallic reflector en is de oppervlakte toch enigszins beperkt gehouden).
                          Op die manier geeft het lichaam en de huid een meer plastische, 3D indruk zal ik maar zeggen.

                          Dat is toch niet de associatie die ik wil maken bij kinderportretten. Voor mij mag dat wat vlakker, meer neutraal zijn qua indruk.

                          Die foto van Sandy Puc voegde ik toe om dit te illustreren; Die is gemaakt met het licht van een softbox. De diepte heeft ze verkregen door hem gewoon wat meer zijdelings te plaatsen.
                          Je kon dit nogal duidelijk uit de foto aflezen, vandaar dit ik de foto meegaf als voorbeeld.

                          Comment

                          Working...
                          X