Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotsnijmachine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotsnijmachine

    Ik ben op zoek naar een goeie fotosnijmachine. tot het formaat A3. Moet ook papier van 300 à 350 gr aankunnen.

  • #2
    Re: fotsnijmachine

    Een merk: Rotatrim. Verschiet niet van de prijs.
    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: fotsnijmachine

      Ik gebruik daarvoor een snijmat van 60 x 45 cm, een aluminium liniaal van 50 cm met onderaan een rubber antislip strook en een breekmesje.
      De snijmat en het liniaal komen van de Makro, het breekmesje was een aanbieding bij Aldi of Lidl, maar die kan je ook wel vinden bij de Makro.

      Als je heel veel papier (foto's) moet snijden op dat groot formaat is een goede papiersnijmachine wel handiger, maar die is ook veel duurder.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: fotsnijmachine

        Het gaat meestal over 100 stuks of meer.

        Comment


        • #5
          Re: fotsnijmachine

          Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
          Het gaat meestal over 100 stuks of meer.
          Dan zou ik zelf ook op zoek gaan naar een snijmachine.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: fotsnijmachine

            Yup,Rotatrim

            Comment


            • #7
              Re: fotsnijmachine

              De firma waar ik gaan kijken ben heeft mij het volgende voorgesteld:
              Ideal 1058
              Iemand ervaring mee?

              Comment


              • #8
                Re: fotsnijmachine

                Rotatrim is het beste, maar kost iets, soms kan je bij Dhale een alternatief vinden.
                Rotatrim is aan goede prijzen verkrijgbaar bij Servix & partners !
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: fotsnijmachine

                  Denk eraan dat er twee systemen zijn.
                  Een hefboom snijmes. Hiermee kan je meerdere (5 a 10 of zelfs meer, afhankelijk van de dikte) bladen gelijktijdig snijden. Deze snijmessen gaan maar tot een zekere grootte.

                  De systemen zoals bvb rotatrim met een rond draaiend mes. hier kan je niet zoveel bladen gelijktijdig snijden maar deze planken gaan zeer groot, tot meer dan een meter met natuulijk aangpast prijskaartje.


                  Kijk vooral dat de plank groot genoeg is. Sommige snijmessen hebben een in verhouding smalle plank. bvb een plank van 10 cm breed en 40 cm lang. Dit is zeer hindelijk omdat als je veel in hetzelfde fotmaat moet snijden je niet kan werken met een zogenaamde guide.

                  Comment


                  • #10
                    Re: fotsnijmachine

                    Ik gebruik al vele jaren een Dahle met grote tevredenheid. Heb wel gekozen voor een rond draaiend mes ipv een hefboom.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: fotsnijmachine

                      Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
                      De firma waar ik gaan kijken ben heeft mij het volgende voorgesteld:
                      Ideal 1058
                      Iemand ervaring mee?
                      Ik zelf heb een Ideal 1071, die ik vroeger veel gebruikte voor het digitale tijdperk zijn intrede deed (snijden van tekeningen/karton) . Die snijdt nu nog altijd als nieuw.
                      Helaas wordt er nu nog zelden op papier getekend en gebruik ik ze niet meer. Ze zien er trouwens nog altijd hetzelfde uit als 20 jaar geleden.
                      Is ook heel veilig in gebruik, en precieze snede.

                      Comment


                      • #12
                        Re: fotsnijmachine

                        ik heb eens wat opzoekingswerk gedaan en van alles vergeleken en ik denk dat het een Rotatrim M24 zal worden.
                        Iemand ervaring mee?

                        Comment

                        Working...
                        X