Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D 7000 of D 7100

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D 7000 of D 7100

    Ik heb dit forum al doorgekeken, maar toch kan ik nog niet kiezen !!!
    Ik vraag me nog steeds af of er zo een enorm verschil tussen de 2 is.
    Langs de andere kant heb ik schrik dat, moest ik de D 7000 kopen, ik er spijt van zou krijgen.

    Ik heb nu een D 3100 en volg avondschool fotografie.
    Mijn bedoeling is vooral portretten, reportages, reizen, communiefoto's ed.
    Is er iemand die mij een beetje wijzer kan maken ?

    Ik heb nu 2 lenzen. De standaardlenzen 18-105 en 55-300.
    Met welke "betere" (lichtsterkere) lenzen zou ik starten ?

    Alvast bedankt voor de hulp !

  • #2
    Re: D 7000 of D 7100

    Voor portretten kan je zeker een 50 1.8 overwegen, voor binnen zal je hier schitterende resultaten mee behalen. Als je van plan bent de D3100 als back up te behouden en deze lens hier ook op zou willen gebruiken zal je wel een AF-S moeten aanschaffen. Voor alleen de D7*00 kan je ook oudere versies aankopen aangezien deze body een focusmotor bezit. Dit lensje is prijs/kwaliteit schitterend aangezien het maar circa 180 euro kost.
    http://www.flickr.com/photos/kevin0

    Comment


    • #3
      Re: D 7000 of D 7100

      Geef eens op Google "review D7000 vs D7100" in en er komt een massa informatie tevoorschijn en doe eens het zelfde op Youtube en terug veel info te vinden.
      Heb zelf de D7000 en D7100 en er duidelijk een groot verschil niet alleen in gebruik maar ook in het resultaat van de bekomen foto's. Ook verschil in prijs voor aankoop
      maar daar zou geen punt van maken en zelf dan mogelijk enkele maanden wachten met het eindejaar in het vooruitzicht dat de prijs nog wat kan dalen of een Cash Back
      misschien zou komen en wie weet komt er nog ooit een D7200 op de markt.
      Kijk maar eens op internet wat de prijs nu is voor de body van een D7000 en de D7100 en wat je zelf er wil voor geven.

      Met welke "betere" (lichtsterkere) lenzen zou ik starten ?
      Wil je bij Nikkor (Nikon) blijven of gaan naar Sigma of Tamrom en wat je juist wil en er wil voor uitgeven.

      Gr, Daniel.

      Comment


      • #4
        Re: D 7000 of D 7100

        Al bedankt voor de snelle reacties !
        tot hiertoe heb ik enkel nog maar Nikon gehad van lenzen, maar sta open voor alles. Die van Nikon zijn meestal iets duurder.
        Prijzen hangt ervan : Als ik de D7000 koop heb ik iets meer budget. Als ik voor de D7100 ga heb ik al wat prijsverschil en zou ik eerder nog wat sparen.
        Die 50 1,8mm heb ik tweedehands gekocht, maar met mijn 3100 ben ik daar niets mee.
        Maar binnenkort kan ik die dan wel gebruiken.

        Ik heb al veel info op het internet gezocht, en de D 7100 is volgens mij ook wel beter. Maar of het verschil die 300 a 350 euro waard is, daar ben ik nog niet zo zeker van.

        Kopen jullie vooral online of toch maar in een winkel met service ?

        Comment


        • #5
          Re: D 7000 of D 7100

          Kopen jullie vooral online of toch maar in een winkel met service ?
          Vraagje: Ben je van Belgie of Nederland en/of woon je dicht bij de grens. Zelf ben ik van Knokke Heist dus tegen de grens en koop in Nederland (Oostburg) waar de prijzen veel lager zijn. Het verschil voor mijn D7100 was dan 300 euro goedkoper en de Sigma lens 50-500 was al 400 euro verschil. Dat zijn de prijzen voor aankoop in een winkel tussen B. en NL. Aankoop via internet kan nog goedkoper via Nederland en daar is niets mis mee met het verschil dat ik terug naar de winkel kan en anders zou moeten opzenden als er iets fout is. Toch ook wel al aankopen gedaan via internet en maar één keer probleem gehad met een aankoop van een statief dat niet aan mijn verwachting zoals het wel zou moeten geweest zijn volgens de gegevens die er bij stonden op de site. Veel tijd in moeten steken om deze terug te mogen zenden op mijn kosten en een ander exemplaar te kiezen met een redelijke opleg maar alles is toch redelijk in orde gekomen tussen beide partijen. Ga hier geen naam noemen van de internetwinkel want in een gewone winkel moet je ook je oren en ogen open houden bij een serieuze aankoop. Hierbij wil ik niet zeggen dat er geen eerlijke handel is maar als een verkoper op procent werkt wil die soms wel eens een iets duurder
          artikel of model aanprijzen met de smoes dat die beter is en het toch je bedoeling was iets minder uit te geven. Ik bedoel hier een extra waarborg nemen of een filter voor op de lens enz. Allemaal al meegemaakt en loop daar niet in mee. Ze proberen maar zou ik zeggen.
          Suc6 met je zoektocht en eventuele aankoop.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: D 7000 of D 7100

            Vorig jaar was ik zelf aan het twijfelen tussen de D7000 en de D7100. Het is de D7100 geworden. Heel tevreden over. Veel sneller dan mijn D60. Wel veel zwaarder.
            Ik ben ook in Nederland gaan horen voor prijzen , omdat ik daar niet zo ver van woon, maar deze waren dezelfde.
            ik heb hem dan besteld bij digicamshop.

            Comment


            • #7
              Re: D 7000 of D 7100

              Ik ben vandaag in twee winkels gaan informeren en het rare was dat ze beiden zeiden dat er niet zoveel verschil is tss de 7000 of 7100. Het maakt het er niet makkelijker op

              Comment


              • #8
                Re: D 7000 of D 7100

                Dat zijn waarschijnlijk winkels die nog met de D7000 in stock zitten en ze eerst weg willen.

                Comment


                • #9
                  Re: D 7000 of D 7100

                  Volgens hen was het die 350 euro verschil niet waard. Ook zeiden ze dat de 7000 nog wel even zou bestaan. D90 kun je ook nog kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: D 7000 of D 7100

                    De D7100 heeft geen optische laagdoorlaatfilter. De D7000 wel. Dat betekent heel simpel gezegd dat je beelden scherper zijn omdat de frequentie niet onderbroken wordt door het anti-aliasing filter.
                    Met de komst van hoge aantallen megapixels heb je minder tot geen last van Moiré waardoor ze dit filter weg kunnen laten. De D800E heeft het bijvoorbeeld ook niet en de Pentax K-5IIs ook niet.

                    Dit betekent in de praktijk dat je minder hoeft te verscherpen in je RAW converter.

                    Het is alleen de vraag heeft het voor jou wel zin zo'n camera te kopen. Want elke DSLR kun je goede foto's maken, ik werk ook nog met een D300s (zelfde beeldsensor als de D90) en daar is niks mis mee hoor. Natuurlijk verbetert de techniek en is het leuk dat het een weer wat beter is dan het ander. Maar of het in de praktijk ook iets uit gaat halen dat is een heel ander verhaal en dat wordt gemakshalve door de meeste wel vergeten naar mijn mening. Was laatst voor een technisch probleempje bij m'n fotovakwinkel. Komt er een meneer aan de toonbank naast me staan, welke zijn eerste fotocursus ging volgen en had verder ook nooit met een DSLR gefotografeerd. Hij had wel graag een D4 met 24-70... Verkoper haalt de camera te voorschijn het eerste wat ik hoorde: "Waar zit de portret stand??!".

                    Dit is natuurlijk wel extreem. Maar ik bedoel als je leert fotograferen of al kunt fotograferen heb je niet per definitie de duurste camera nodig en is een goedkopere camera ook geen miskoop. Je moet het naar mijn mening als gereedschap zien. En dat moet goed zijn en aan jouw eisen voldoen. Maar niet iedereen heeft dezelfde eisen of heeft dezelfde apparatuur nodig.

                    Daarbij als je nu een opleiding volgt. Kom je er vast tijdens die opleiding achter waar je ambities liggen. Daar schaf je dan je apparatuur verder op aan. Als ik jouw wensen qua fotografie hoor, zie ik (denk ik) een potentieel fullframe gebruiker. Ik vraag me af of je dan nu niet beter je D3100 kunt houden of voor meer bedieningsgemak een D90 aanschaffen en na je studie eens kijken wat er aan fullframe materiaal te koop is. Wellicht wil je dan liever een Canon of juist niet. Of je wil middenformaat gaan schieten.
                    Objectieven zou je zeker aan kunnen schaffen, let wel op dat ze dan geschikt zijn voor FX (fullframe).

                    Het is trouwens wel zo dat een D7100 ontzettend goed glas vereist. Je kunt daar de kitlens wel opgebruiken maar iedereen zal zien dat dat geen geweldige resultaten geeft. Mocht je toch graag een D7100 aankopen is het misschien verstandig hele goede objectieven daarbij aan te schaffen.

                    Comment

                    Working...
                    X