Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor het slapengaan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor het slapengaan

    Gisterenavond trok ik onze vier kinderen die boekjes lazen in de zetel.
    Ik ben geen held met slecht licht. Het blijft klooien met sluitertijden, isowaarden enal.
    Ik heb er enkele geprobeerd met flits, maar daar ben ik nog slechter in.

    Hier dus eentje zonder flits. Iso 500, f2.8, getrokken met statief.



    In Lightroom heb ik de saturatie naar beneden gehaald en de helderheid een beetje opgetrokken. Ik heb de foto ook extra bijgelicht.
    Maar misschien is het niet de bedoeling om bewerkte foto's op dit deeltje forum te gooien?

  • #2
    Re: Voor het slapengaan

    Oorspronkelijk geplaatst door Praetershoek Bekijk bericht
    Maar misschien is het niet de bedoeling om bewerkte foto's op dit deeltje forum te gooien?
    Als het de afbeelding ten goede komt is er nogal veel toegestaan

    Voor mij komt deze druk en onordelijk over....... Je wil de focus op je kids leggen, dus stoort die slinger bovenaan en de boeken links en rechts een beetje. Ik heb 'm voor mezelf eens gecropped en dit geeft een rustiger beeld. Probeer dit ook eens?

    Comment


    • #3
      Re: Voor het slapengaan

      De drukte stoort me helemaal niet. Gaat ongetwijfeld samen met kids. Enkel het dingetje rechtsboven in de hoek zou ik weghalen.
      Vind het een zeer geslaagde foto met ditto bewerking.
      FLICKR PHOTOSTREAM
      Just try to comprehend that which you'll never comprehend

      Comment


      • #4
        Re: Voor het slapengaan

        Ik heb je een pv gestuurd met een voorbeeld.

        Comment


        • #5
          Re: Voor het slapengaan

          Jawel ik vind hem zeer mooi...
          En de sluitertijd ook even vermelden é
          Grt erik

          Comment


          • #6
            Re: Voor het slapengaan

            Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
            De drukte stoort me helemaal niet. Gaat ongetwijfeld samen met kids. Enkel het dingetje rechtsboven in de hoek zou ik weghalen.
            De drukte was min of meer de bedoeling. Het moesten niet de kinderen zijn die boeken lezen, wel de kinderen met z'n vieren in een hoekje van de zetel... tussen de boeken... in het schijnsel van de leeslampjes.
            Maar inderdaad, de rol patroonpapier had ik te laat opgemerkt dus die neem ik nu maar voor lief.
            Ook het kastje rechts naast de zetel had er beter niet opgestaan...

            Comment


            • #7
              Re: Voor het slapengaan

              Ik zou toch ook tot net onder de slinger croppen, foto met potentieel hoor!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Voor het slapengaan

                mooi zoals het is.
                niets meer aan doen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Voor het slapengaan

                  Oorspronkelijk geplaatst door elrik Bekijk bericht
                  En de sluitertijd ook even vermelden é
                  Oeps... sluitertijd was 1/13

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor het slapengaan

                    Oorspronkelijk geplaatst door Praetershoek Bekijk bericht
                    ..... getrokken met statief.
                    das knap...(grapje).
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor het slapengaan

                      Het leven zoals het is .... Mochten de kids allemaal netjes op een rijtje zitten, zou het beeld een stuk ongeloofwaardiger overkomen, mijns inziens.
                      De rommel errond neem ik er dus maar bij, hoort bij het geheel.
                      (Sluitertijd 1/13 is geen probleem als je op statief werkt, je toestel blijft immers vast staan. Je kids daarin tegen die moeten echt wel geconcentreerd geweest zijn, want er bij 1/13 kan je bij bewegende mensen toch wel andere dingen te zien krijgen. Je kan de langere sluitertijd hier al een beetje zien in het boek van het linkse kindje, dat wellicht aan het bladeren was in plaats van lezen )
                      deka
                      There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor het slapengaan

                        ik vind dit een zeer mooie foto. Een rustig en gezellig moment in de avond.
                        Ik zou niets van de foto afhalen omdat alles een deel van het verhaal vertelt. De slinger die er op wijst dat er ruimte en tijd is voor gezelligheid en waar op tijd ook feestjes gevierd worden, het kastje waar waarschijnlijk knutselspulletjes in liggen, de vier kinderen elk in hun eigen verhaal maar wel knus bij elkaar als één kliekje. Heel herkenbaar beeld en heel leuk dat ze ook met boeken kennis maken.
                        Albums
                        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor het slapengaan

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                          ik vind dit een zeer mooie foto. Een rustig en gezellig moment in de avond.
                          Ik zou niets van de foto afhalen omdat alles een deel van het verhaal vertelt. De slinger die er op wijst dat er ruimte en tijd is voor gezelligheid en waar op tijd ook feestjes gevierd worden, het kastje waar waarschijnlijk knutselspulletjes in liggen, de vier kinderen elk in hun eigen verhaal maar wel knus bij elkaar als één kliekje. Heel herkenbaar beeld en heel leuk dat ze ook met boeken kennis maken.
                          helemaal mee eens.
                          Niet geschoten is altijd mis ...

                          Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor het slapengaan

                            Waarom je ISO niet nog hoger krikken? Bij dergelijke plaatjes stoort het mij eigenlijk niet dat je wat ruis krijgt, geeft wat extra charme aan de foto. Evt. zw-w omzetten.
                            Rond je kadrering is wel al wat gezet.

                            Waarom ging flitsen niet. Heb je een externe fliter? Bouncen via plafond op TTL en zou geen probleem mogen zijn. Is wel een must hoor, vind ik , leren flitsen Zeker niet uit de weg lopen.
                            Al doende leert men...

                            Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor het slapengaan

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                              Waarom je ISO niet nog hoger krikken? Bij dergelijke plaatjes stoort het mij eigenlijk niet dat je wat ruis krijgt, geeft wat extra charme aan de foto.

                              Waarom ging flitsen niet. Heb je een externe fliter? Bouncen via plafond op TTL en zou geen probleem mogen zijn. Is wel een must hoor, vind ik , leren flitsen Zeker niet uit de weg lopen.
                              Aha, flitsen ging wel hoor. Ik heb het geprobeerd, maar het gaf niet de sfeer die ik graag wilde. Enfin, misschien ben ik ook gewoon te hard gefocust op dat onnatuurlijke flitslicht...

                              Ja, opzetflits en ik had 'm eigenlijk zelfs op een cactus kunnen zetten, maar daar ben ik niet toe geraakt.


                              ISO2500, 1/60, f5.6


                              ISO500, 1/8, f2.8, zachte flits


                              ISO500, 1/8, f2.8, felle flits

                              Niet gelet op de kadrering bij deze...

                              Comment

                              Working...
                              X