Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Panasonic Lumix DMC FZ 200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp Panasonic Lumix DMC FZ 200

    Beste mensen

    na lang nadenken en mijn oude toestel de geest had gegeven (Sony Steadyshot DSC H2) heb ik me de Panasonic Lumix DMC FZ 200 aangeschaft. Deze valt nog onder de compactcamera's, maar is toch een ingewikkeld toestel vind ik. Ik ben maar echt een beginneling, en ik moet me nog verdiepen in de 220 pagina's dikke handleiding. Maar nu hadden we gisteren een feestje in een zaaltje met redelijk wat verlichting en ik had het toestel op automatische stand gezet en die foto's zijn echt niet goed. Ook thuis, als ik gewoon mijn kinderen wil fotograferen is er altijd wel iets. Ofwel te donker, of te licht, (de flits gaat al helemaal niet automatisch, die moet ik zelf opendoen), bewogen, onscherp. Dit zou nu toch echt niet mogen in een automatische stand? Ik ben zeer teleurgesteld, hoewel de recensies over dit toestel allemaal zeer positief zijn. Deze namiddag hebben we een verjaardagsfeestje, dus ik hou mijn hart weer vast hoe de foto's er zullen uitzien. Weet iemand raad, heeft iemand ervaring met dit toestel? Het is vooral de belichting en de scherpte die echt storen. Met mijn simpeler vorige toestel had ik superfoto's in automatische stand.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Hulp Panasonic Lumix DMC FZ 200


    Deze link is in het engels maar is zeer behulpzaam, zeker het gaat over de fz150 maar zoveel verschil is er niet.
    Je hebt een pracht toestel maar oefening baart kunst, met een beetje geduld kom je er wel.
    Zoals altijd , RFM, niemand zal het voor jouw doen ;-)
    Veel plezier.

    Comment

    Working...
    X