Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot A80 of Olympus C450 Zoom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Powershot A80 of Olympus C450 Zoom

    Dag,

    Ik ben van plan een eerste didgitale camera aan te schaffen. Het eerste wat opvalt is het enorme aanbod van merken, types en prijsklassen.
    Na wat zoeken en ronkijken komt ik tot volgende keuze:
    een Canon Powershot A80 aan 399 € of een Olympus C450 Zoom aan 229 €.
    Graag had ik wat advies over waarom de ene wel en/of de andere niet.
    Gaat het prijsverschil van maar liefst 170 € gepaard met meer kwaliteit en degelijkheid van toestel en foto's? Beiden zijn toch toestellen van bekende en betrouwbare merken of niet?

    Merciekes

  • #2
    nog even bij zeggen dat het voor gewoon huis, tuin en keuken fotografie is, voor verjaardagsfeestjes van de kinderen, de vakantie,.... Géén posters en kunstwerken.

    Comment


    • #3
      Welkom op dit forum, Speeltie.

      Voor jouw fotografiedoel denk ik dat de voordelen van een A-80 eerder beperkt zijn (de belangrijkste volgens mij zijn diafragmavoorkeuze, sluitertijdvoorkeuze, breder bereik van sluitertijden en iets lichtsterkere lens). In jouw geval zou ik wel het voordeel van het uitklapbaar lcd-schermpje van de canon niet onderschatten!

      Hou er wel rekening mee dat wanneer gaandeweg het kosteloos experimenteren bij digitale fotografie gaat ontdekken, je wel zowieso gaat terechtkomen bij de voordelen als grotere sluitertijdmogelijkheden, diafragma- en sluitertijdvoorkeuze.

      Mij lijkt die prijs voor de C-450 € 229 wel erg scherp. Zeggen dat je wel echt voor €170 meer plezier gaat beleven aan de A80 durf ik in jouw geval niet te stellen. Zoals je zelf aanhaalt zijn het beide inderdaad betrouwbare merken, ik heb trouwens ook van allebei een toestel .

      Over één belangrijk gegeven heb ik geen info gevonden, dat zijn de prestaties van de twee ingebouwde flitstoestellen. Toch ook wel de moeite waard om daar even naar te informeren.

      Alvast veel succes met je zoektocht!
      Karel
      Is this the real life? Is this just fantasy?
      Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

      Comment

      Working...
      X