Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lanzarote - waarheen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lanzarote - waarheen?

    Graag jullie reistips voor de zogenaamde "vulkanische parel" Lanzarote. Afreisperiode is midden november. Uitvalbasis is het havenstadje Puerto Calero in het zuiden van het eiland.
    Het is de bedoeling om een 2 ŕ 3-tal dagen een autootje te huren en daarmee de mooiste, interessantste, boeiendste,... plekjes van het eiland te bezoeken. Alle tips zijn welkom.
    Ik ben onder andere op zoek naar de naam van een authentiek vissersdorpje (noorden van het eiland?) waar de tijd is blijven stilstaan (en waar naar verluidt enkel elektriciteit is met generatoren?).
    Wie eventueel tips heeft over offshore en/of biggame fishing mag deze ook steeds doorsturen.

    Muchos gracias!
    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

  • #2
    Re: Lanzarote - waarheen?

    Oorspronkelijk geplaatst door DSA Bekijk bericht
    Graag jullie reistips voor de zogenaamde "vulkanische parel" Lanzarote.....!
    Het eiland is 62 km lang en 21 km breed.
    en je hebt een auto tot je beschikking....?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Lanzarote - waarheen?

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Het eiland is 62 km lang en 21 km breed.
      en je hebt een auto tot je beschikking....?
      grt,bouk.
      Gewoon een beetje rondrijden dan maar ??? Niet erg efficiënt volgens mij. Ik heb die fout éénmaal gemaakt toen ik 21 was.
      Dat is een grote derde van West Vlaanderen, ik wil je dat nog zien doen op 2-3 dagen, auto of geen auto.
      Mijn dochter is er zeer onlangs geweest, mijn zoon zit momenteel ter plaatse tot morgen.
      @DSA : mail me gerust, ik ga antwoorden.

      Comment


      • #4
        Re: Lanzarote - waarheen?

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Gewoon een beetje rondrijden dan maar ??? Niet erg efficiënt volgens mij. Ik heb die fout éénmaal gemaakt toen ik 21 was.
        Dat is een grote derde van West Vlaanderen, ik wil je dat nog zien doen op 2-3 dagen, auto of geen auto.
        Mijn dochter is er zeer onlangs geweest, mijn zoon zit momenteel ter plaatse tot morgen.
        @DSA : mail me gerust, ik ga antwoorden.
        Het is niet alleen erg klein maar ook zijn er bijzonder weinig wegen. Niet te vergelijken met Vlaanderen
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #5
          Re: Lanzarote - waarheen?

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Het is niet alleen erg klein maar ook zijn er bijzonder weinig wegen. Niet te vergelijken met Vlaanderen
          Ik had bijna gezegd : dat wist ik, maar dan zou ik liegen. Ik ben er nooit geweest en ik zal er ook nooit komen.
          Maar daar gaat het ook niet om, ik zei trouwens ook : auto of geen auto. Wat zijn "wegen" ? Vertel me wat.
          Er kunnen daar best zaken zijn die zeer de moeite waard zijn maar die enkel bereikbaar zijn te voet, per jeep, per mountain bike of per quad. (Mijn zoon ging een quad huren).
          Ik meen me te herinneren dat bepaalde delen niet betreden mogen worden.
          De vraag van de TS is dus wel degelijk relevant, de reactie van Bouk was dit imho niet. (Sorry Bouk, maar dit soort informatie is geen informatie).

          De TS heeft inmiddels van mij 2 emailadressen van zeer recente bezoekers die het eiland op dezelfde manier hebben bezocht.
          Last edited by Guest2; 29 september 2013, 19:53.

          Comment


          • #6
            Re: Lanzarote - waarheen?

            Lanzarote is idd niet groot, maar een auto is zeker aangewezen als je een en ander wil bezoeken op een aantal dagen.

            Zelf al enkele malen het eiland bezocht en in oktober staat het weer op de planning voor een weekje zon.

            Aan te raden zijn:

            Lago Verde (westelijk gelegen)
            Mirador del Rio ==> noordelijkste punt en vult al gauw een halve dag (adembenemend)
            Fundación de César Manrique ==> voormalig huis van de kunstenaar (grot hierboven ook van zijn hand), ligt iets onder Mirador
            Lagomar, ook van deze kunstenaar, voorheen de villa van Omar Sharif
            Cueva de los Verdes ==> grotten in het noorden


            Nationaal Park Timanfaya ==> natuurpark ten westen met actieve vulkanen (zelf niet bezocht wegens veel neg. fb omtrent cost/rondleiding in busje)
            Jardín de Cactus ==> spreekt voor zichzelf




            Een paar van mijn foto's kan je hier vinden. Geeft je min of meer een indruk van omgeving en bezienswaardigheden.




            Verder heel mooi eiland waar je elke km zou stoppen om foto's te maken. het landschap is er zo grillig/afwisselend/...
            My flickr space

            Comment


            • #7
              Re: Lanzarote - waarheen?

              Oorspronkelijk geplaatst door den tommie Bekijk bericht

              Nationaal Park Timanfaya ==> natuurpark ten westen met actieve vulkanen (zelf niet bezocht wegens veel neg. fb omtrent cost/rondleiding in busje)
              Jardín de Cactus ==> spreekt voor zichzelf




              Een paar van mijn foto's kan je hier vinden. Geeft je min of meer een indruk van omgeving en bezienswaardigheden.
              Dat van dat Nationaal Park en dat busje hoorde ik ook van mijn dochter, ik geloof dat ze er zelfs niet uit mochten.
              En ik kon het ook niet laten om eens op de link te klikken. Over variatie in thema's gesproken, waw !!! Zitten mooie dingen tussen

              Comment


              • #8
                Re: Lanzarote - waarheen?

                PaulM:
                Dank voor de reactie

                wat het verhaal van je dochter betreft, klopt als een bus.
                Volgens mijn bronnen is het een tour in ijltempo zonder de mogelijkheid om foto's te nemen.
                Een totale afknapper voor mij dus.

                Maar al bij al ben ik ondertussen al een 4 maal naar ginds getrokken omdat ik er niet op uitgekeken geraak, op het eiland dan.
                My flickr space

                Comment


                • #9
                  Re: Lanzarote - waarheen?

                  Klopt dat je in timafaya national park niet uit de bus mag maar het is wel schitterend om te bekijken zelf vanuit de bus

                  Dan is er ook nog een groen meer ook in de buurt van timafaya park.

                  Als je van het zuiden naar het noorden trekt via de west kant is het zeer mooi en kom je ook over het hoogste punt van lanzarote meer dan 1100m.

                  Heel de oost kant is zeer druk en toeristisch

                  Is al wel 10jaar geleden dat ik er was maar was een super vakantie
                  Canon 70D + 18-135 IS STM + Sigma 10-20 1:4-5,6 DC SM + Flitser Sigma EF-610 DG ST + Sigma Macro AF 105 F/2.8 + Canon 70-300 1:4-5:6 IS USM

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lanzarote - waarheen?

                    Alvast bedankt voor de tips! Ziet er veelbelovend uit.
                    Inderdaad sjieke foto's van "Den Tommie" en bedankt voor de mailadressen van Paul!

                    Bijkomende tips: laat maar komen!
                    EOS 6D - 24-105 - 70-200 L F4 IS - prime 50mm - 100mm - speedlite 430EX

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lanzarote - waarheen?

                      Het nationaal park is wel mooi om te zien, maar je mag enkel vanuit de bus kijken, niet eruit om foto's te maken en niet op eigen gelegenheid verkennen. Maar als je toch een auto huurt kun je natuurlijk wel in de directe omgeving van het park wat rondtouren, da's ook zwartgeblakerd lavaveld. Let wel op dat je op onverharde wegen niet verzekerd bent met je huurauto! Trek in ieder geval genoeg tijd uit voor de bezienswaardigheden als je tenminste niet met dezelfde foto's thuis wilt komen als al die andere touristen
                      Ook leuk, El Golfo: een kratermeertje aan het strand, en Los Hervideros waar het lava en de zee samengekomen zijn en grillige kliffen zijn ontstaan, beiden aan de zuid-west kust

                      Comment

                      Working...
                      X