Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sporen op ccd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sporen op ccd

    Ok, ik weet het, het wordt afgeraden van busjes dust remover of dergelijke te gebruiken om de ccd te reinigen, ik weet het.... (als je het weet waarom doe je het dan nog... goei vraag, omdat ik ongeduldig was en niets beter bij de hand had...).

    Dus ik heb geprobeerd mijn ccd te reinigen met dust remover, busje goed recht gehouden, eerst wat geoefend op de mijn arm om te zien of er geen vloeistof uit kwam.... Bij het oefenen is er geen vloeistof uitgekomen, bij het toepassen op de ccd dus wel , nu zit ik dus met een mooie "witte" veeg op mijn ccd van die dust remover.... (op de eerste foto's die ik getest heb, valt het eigenlijk niet op).

    Maar mijn vraag, valt dit nog te cleanen ? Of is dit gedoomd er tot het einde van de dagen van die d-70 te blijven opzitten ?


    Onder het moto, bezint eer ge begint en spijt komt na de zonde... 't zijn al ergere dingen in het leven gebeurt
    To make your dreams come true, wake up

  • #2
    En dan nu eens proberen met pecpads of iets dergelijks
    Normaalgezien moet je dat er nog wel afkrijgen (als het geen agressieve vloeistof is die nu de AA-filter voor de CCD al niet weggevreten heeft...)
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Die glasplaat kan vast wel wat hebben, dus even met het juiste spul proberen en hopen dat je het weg krijgt. Als het niet meteen weggaat, zeker niet te hard gaan duwen, want dat is niet goed.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Ok, 'k heb het al begrepen (er is nog hoop)

        Is er buiten c&r in herentals nog een plaats in belgie, waar ik aan sensorswab en eclipse vloeistof kan geraken ?
        Of is het zoals met de meeste producten in deze branche dat ik hiervoor beter de grens over ga ?

        mvg
        Joris
        To make your dreams come true, wake up

        Comment

        Working...
        X