Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

(Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE



    Onderstaande foto vond ik zeker even mooi maar door de (mindere) kwaliteit heb ik gisteren de andere opgeladen.




    Voor Robbydorine Door bovenstaande foto ga je misschien denken dat mijn zoon altijd verdrietig/serieus is, dus (ondanks de bewerking ) hier een ander gezicht van onze piraat

    Last edited by jolax; 28 september 2013, 16:11. Reden: Naam vergeten

  • #2
    Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

    mooie foto's.

    Die eerste (Z/W) vind ik zelfs - als buitenstaander - een hééle mooie foto. Symbolisch en toch open voor interpretatie.
    Niet geschoten is altijd mis ...

    Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

    Comment


    • #3
      Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

      De beelden zijn zo sterk en zo intiem dat technisch advies niet nodig is.
      Akkoord met Yves, de eerste foto is héél sterk.
      mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

        De eerste. Zet de zee recht en je hebt een prachtplaat.
        perman
        canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

        Comment


        • #5
          Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

          Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
          De eerste. Zet de zee recht en je hebt een prachtplaat.
          Vind ik ook. Een foto die mij raakt!
          Touch the Earth...Gently
          www.passionsenfrance.com

          Comment


          • #6
            Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

            Nu mag iedereen me ne rare kwiet vinden...ik heb echt een boontje voor de tweede.
            De vraag wat achter deze onpeilbare blik schuil gaat dwarrelt door m'n gedachten.
            De belichting vind ik mooi en ook de uitsnede heeft iets.
            Aangezien ik voor #2 kies zou ik wel graag wat advies proberen geven.
            Ik vermoed dat je de foto vergeten naverscherpen bent...want dat kan hij wel hebben.
            HIER een voorbeeldje hoe hij er uit ziet mits wat naverscherping.
            (Als de link stoort zeg het maar dan verwijder ik hem.)

            Groetjes
            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

              Iedereen,
              Bedankt om tijd te steken in een reactie op mijn foto's. Nog een keer bedankt voor de positieve vibe daarin. Het geeft me een boost.

              De eerste foto doet me terugdenken aan eind augustus. Op vakantie in het buitenland. Mijn zoons zesde verjaardag.
              Het hartvormige litteken op zijn hoofd doet me terugkeren naar zijn langdurige hospitalisatie enkele maanden na zijn geboorte. De dunne streep die zijn schouder doorkruist was getuige van een race tegen de klok. Maar bovenal laat het 'staartje' onderaan zijn jongenskopje mijn mondhoeken naar boven krullen tot een brede lach. Een familietrek. Ik denk terug aan zijn blik, gericht op het schip. Zijn kinderlijke onschuld en verwondering. 'Is het een echt piratenschip mama?'

              Perman en Marie-anne, volkomen gelijk. De opmerking over scheefstand werd al eerder gegeven maar blijkbaar niet duidelijk genoeg want ik heb het weer over het hoofd gezien. Hopelijk derde keer, goede keer !

              Eddy007,
              Eerlijkheidshalve moet ik je er op wijzen dat ik technisch niet met de pluimen mag gaan lopen, al ga ik me 110 % geven om daar verandering in te brengen. Zodra ik een fatsoenlijk exemplaar durf tonen, wacht ik op een eerlijke kritische mening.
              Nogmaals bedankt voor je mooie reactie.

              Brombeer,
              Ik vind je alleszins al geen rare kwiet aangezien ik wslk de grootste boon heb voor de tweede. Ik vind hem zelf - heel persoonlijk dus - beter dan die van gisteren in mijn eerste topic, ook al weet ik dat deze technisch gezien minder correct is.
              Die foto is zo van mijn toestel gekomen, op een kleine uitsnijding na. Ik stoor me zeker niet aan je link, verre van. Mag ik vragen hoe je deze zo verscherpt hebt? Nu gaat het misschien in Keulen donderen maar verder dan een beetje picasa kwam ik nog niet.. maar daar komt verandering in. Mijn haat-liefde verhouding met computers ed komt stilaan in balans ..

              Sommige vinden de nabewerking en het afwerken van een foto de kers op de taart (en terecht). Ik zou gewoon heel de dag kunnen 'kijken' en een verhaal/gevoel willen vangen voor even, met 1 simpele klik.

              Comment


              • #8
                Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                Mooie serie.

                Comment


                • #9
                  Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                  voorkeur voor de wat intrigerende tweede opname.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                    Oorspronkelijk geplaatst door jolax Bekijk bericht
                    ... Ik zou gewoon heel de dag kunnen 'kijken' en een verhaal/gevoel willen vangen voor even, met 1 simpele klik.
                    Was het maar zo simpel...
                    Je heb natuurlijk bewerkingen en er zijn bewerkingen. Bepaalde bewerkingen dringen zich altijd op. Het is niet steeds even makkelijk om iemand een bewerking uit te leggen omdat er een veelvoud aan fotobewerkingsprogramma's bestaan en het niet altijd even duidelijk is wie met welke software werkt.
                    Ook is het zo dat iemand de software uitkiest die het beste bij zijn budget of kennis past. Bijgevolg kan het best zijn dat niet iedereen op alle vragen ivm verschillende softwarepakketten gaat kunnen antwoorden. Zo heb ik persoonlijk absoluut geen kennis van Picasa. Maar...gelukkig biedt het internet veel antwoorden op verschillende vragen.
                    Als je een foto verkleint om op een forum te plaatsen is de kans heel groot dat er scherpte verloren gaat. Daarom wordt er steeds op gehamerd om de foto een klein tikkeltje na te verscherpen "NA" verkleining. Met de nadruk op "NA."
                    Het antwoord op jouw vraag kun je terug vinden in deze "LINK"
                    Ten gepaste tijde een beetje googlen kan je een trits teleurstellingen besparen. Vindt je het niet terug op het www zal er waarschijnlijk wel altijd iemand zijn op het forum die je wel verder kan helpen.

                    Groetjes
                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                      Doe maar nummer twee voor het verhaal dat in zijn ogen zit.
                      Mooie beelden.
                      Running is a way of living..

                      Comment


                      • #12
                        Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                        Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
                        Daarom wordt er steeds op gehamerd om de foto een klein tikkeltje na te verscherpen "NA" verkleining. Met de nadruk op "NA."
                        Die functie van picasa ken ik natuurlijk wel, alleen had ik er niet aan gedacht om dit na de verkleining te doen. Ik heb het net even geprobeerd en zie een opmerkelijk verschil. Weer een weetje gewonnen.


                        Ik zou mezelf wat meer willen thuisvoelen in lightroom, al heb ik mijn eerste stappen in Gimp ook net gezet. Het hele computergegeven beperkte zich bij mij enkele jaren geleden tot een vingervlug blind typen.

                        Moderator Note: Vierde foto verwijderd.
                        Last edited by Red Falcon; 30 september 2013, 14:11.

                        Comment


                        • #13
                          Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE



                          Misschien nog een klein woordje omtrent de beginnershoek.
                          Je mag/kan tot drie foto's per topic per dag plaatsen. Meestal wordt aangeraden je te beperken tot maar één foto. Het beoordeelt makkelijker en meestal krijg je meer respons.
                          Het kan natuurlijk altijd dat je bvb een z/w samen met een kleurenversie van dezelfde foto plaatst. Evengoed kan het dat je andere mensen wil vragen te helpen kiezen welke
                          van de twee versies zij het mooiste vinden.
                          Een update plaats je best altijd in het begintopic dmv "bericht bewerken." Op die manier kan je makkelijk nog een foto toevoegen aan het eerste bericht dat je plaatste. De foto's zijn ook
                          makkelijker te vergelijken als ze dicht(er) bij elkaar staan.

                          Groetjes
                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                            Mooie foto's waar de liefde voor je zoontje in weerspiegeld is. Je laat de kijker in zijn wereld toe, zeker bij de eerste foto.
                            De tweede geeft zijn mooie blik weer, een prima model heb je daar aan. Hij kijkt vrank in je lens en dat doet het goed.
                            Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: (Mijn piraat) de wijde wereld in - UPDATE

                              CHECK !

                              Anaïsje, bedankt!

                              Comment

                              Working...
                              X