Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tapuit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tapuit

    Deze is nog op een oud formaat uit het archief gehaald.



    Helaas vind ik de originele versie niet meer terug na opruiming van foto's, ik heb enkel nog de gecomprimeerde versie op mijn HD.
    Ben een beetje boos op mezelf dat ik deze niet meer kan vinden en ook de exif schuldig blijf.

    Bedankt om te kijken
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

  • #2
    Re: tapuit

    Knap vastgelegd, mooie compo.
    Zacht scherp.
    Is het totaalbeeldje niet te bruin/geel?
    mvg,
    Eddy
    Smaken verschillen

    Comment


    • #3
      Re: tapuit

      Dat zijn toch mooie vogeltjes hé.
      En dan nog knap op de plaat ook!
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: tapuit

        Ben toch blij dat je deze wil delen! Mooi!
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: tapuit

          Knap, heel knap !
          Mvg.

          Comment


          • #6
            Re: tapuit

            Mooi zo op die achtergrond,

            Comment


            • #7
              Re: tapuit

              Bedankt om te schrijven.
              @Eddy,
              Je zou gelijk kunnen hebben, op mijn scherm komen de kleuren vrij goed overeen volgens mij met andere foto's op het net te vinden.
              Hier deze laatste enkele om mee te vergelijken, al zijn de omstandigheden telkens anders wat invloed op de kleuren kan hebben.
              Mocht je het toch nog anders zien, graag even doorgeven. De kleuren op de laptop zijn niet altijd de beste weergave. Helaas kan ik geen update proberen maken gezien het kleine reeds bewerkte formaat dat ik enkel nog vind.
              Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

              Comment


              • #8
                Re: tapuit

                Oorspronkelijk geplaatst door Anaisje Bekijk bericht
                Bedankt om te schrijven.
                @Eddy,
                Je zou gelijk kunnen hebben, op mijn scherm komen de kleuren vrij goed overeen volgens mij met andere foto's op het net te vinden.
                Hier deze laatste enkele om mee te vergelijken, al zijn de omstandigheden telkens anders wat invloed op de kleuren kan hebben.
                Mocht je het toch nog anders zien, graag even doorgeven. De kleuren op de laptop zijn niet altijd de beste weergave. Helaas kan ik geen update proberen maken gezien het kleine reeds bewerkte formaat dat ik enkel nog vind.
                Met de goedkering van TS mijn versie waar volgens mij de "tapuit" wat meer los komt van de BG
                mvg,
                Eddy
                Smaken verschillen

                Comment


                • #9
                  Re: tapuit

                  Bedankt Eddy voor je visie, werk en volgens mij veel beter zo.
                  Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: tapuit

                    Ben normaal niet voor dierenfoto's, maar naar deze blijf ik langer kijken ,-)
                    Running is a way of living..

                    Comment


                    • #11
                      Re: tapuit

                      Ik vind de versie van eddy007 mooier, maar in dewelke de kleuren van de tapuit de juiste zijn weet ik niet.
                      Ik heb er nl. nog nooit ééntje gezien.

                      PS Wat is dat beest in de linkeronderhoek van je foto ? Een soort watermerk ?
                      Ik merk dit voor het eerst op in één van je foto's, misschien heb ik bij de andere niet goed genoeg gekeken ?

                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: tapuit

                        PS Wat is dat beest in de linkeronderhoek van je foto ? Een soort watermerk ?
                        Een overleden fretje als handtekening, meestal staat minder opvallend beeld. Ik ben vergeten om de laag minder zichtbaar te maken
                        Veel tapuiten zijn er niet meer http://www.vogelbescherming.nl/actue...n/q/ne_id/1185
                        Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: tapuit

                          Mooie foto!
                          De kleuren in Eddy's bewerking vind ik beter uitkomen.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Re: tapuit

                            Bewerking van Eddy is iets lichter, het zal wel wat afhangen van de scherminstellingen.
                            Vind ze beiden mooi zeker de scherpte en de BG, bahalve dan die handtekening....dacht dat daar een vlek zat.
                            Photography is an art of observation.

                            Comment


                            • #15
                              Re: tapuit

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                              Bewerking van Eddy is iets lichter, het zal wel wat afhangen van de scherminstellingen.
                              Vind ze beiden mooi zeker de scherpte en de BG, bahalve dan die handtekening....dacht dat daar een vlek zat.
                              Héla mijn bewerking niet veranderen, er is niets lichter gemaakt.
                              Er is alleen een beetje bruin/gele zweem weggehaald waardoor de tapuit beter los komt van de achtergrond.
                              Meer is er niet gebeurd.
                              mvg,
                              Eddy
                              Smaken verschillen

                              Comment

                              Working...
                              X