Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kader rond foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kader rond foto

    Heel lang geleden toen we nog labo's hadden maakten we wel eens kadertjes rond onze afdrukken zoals hier in de bijlage. Weet iemand precies hoe deze na te maken in Photoshop? Of weet iemand een tutorial online?

    Alvast bedankt voor de tips.

    ====================
    www.flickr.com/faqtsbe/
    ------------------------------------

  • #2
    Re: Kader rond foto

    Google eens op "sloppy borders photoshop" en je vindt massa's... maar vooral te betalen plugins. Ik gebruik er eerlijk gezegd ook OnOne Software voor, voor die enkele keer dat ik zoiets wil maken toch.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Kader rond foto

      Kan de action op DEZE PAGINA je helpen? Ik heb 'm zelf nog niet getest.

      Comment


      • #4
        Re: Kader rond foto

        Als het snel moet gaan doe ik dat door het canvas te vergroten relatief met 8 pixels in beide richtingen
        dan heb je een kadertjes van 4 pixels, en voor een beeld van 900 pixels is dat goed,
        maar je kan ook meer pixels opgeven natuurlijk.

        De kleur kan je kiezen.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Kader rond foto

          Bij photoshop

          Afbeelding >>>> canvasgrootte en dan zal je het wel zien, niet vergeten om RELATIEF aan te vinken.

          PJW
          Nikon, Epson Stylus Pro 4900, Epson Perfection V750 Pro, X-Rite i1Publish Pro, www.pwf.be

          Comment


          • #6
            Re: Kader rond foto

            Je kan misschien wat kadertjes gebruiken van Nik software.

            Erg eenvoudig in gebruik maar het resultaat is bijzonder gesofisticeerd.
            Suc6
            Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's

            Comment


            • #7
              Re: Kader rond foto

              Ik wil nu eerst van TS horen, want zoals in bepaalde reacties gesuggereerd wordt, ga je MEESTAL tewerk door canvas-uitbreiding, maar in zijn/haar voorbeelden hier wordt er volgens mij wat anders gevraagd/gezocht... Vandaar ook mijn hint ivm "sloppy borders".
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Kader rond foto

                Bedankt voor jullie tips. Ik heb hier al een wat materiaal om te experimenteren.
                Groet, Peter.
                ====================
                www.flickr.com/faqtsbe/
                ------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: Kader rond foto

                  hmmmm
                  ====================
                  www.flickr.com/faqtsbe/
                  ------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kader rond foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door faqts Bekijk bericht
                    hmmmm
                    ¿Qué?
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kader rond foto

                      De kadertjes die hier besproken worden zijn volgens mij met rechte hoeken en niet met een afgeronde hoek zoals faqts in zijn voorbeeld aangeeft. Ik heb zoiets zelf gemaakt in PS. Je opent je foto eventueel dupliceer je laag. Met het rechthoekig selectiekader selecteer je ruim binnen de foto. Keer je selectie om en vul met zwart. Deselecteer. Kies nu het historiepenseel. De grootte van het penseel selecteer je naar eigen keuze hoe je die hoeken wilt afgerond hebben en hoeveel zwarte kader je wilt behouden. Hardheid 100% Tussenruimte 1%. Je plaatst het dradenkruis in het penseeluiteinde juist op een hoek van je zwarte omkadering en je beeld. Zodanig dat 3/4 van de cirkel zwart is en 1/4 in je beeld staat. Je houd de shift toets ingedrukt vóór je klikt met je linkermuisknop. Je doet hetzelfde met de overige drie hoeken. En klaar is kees.
                      Misschien lijkt het vrij ingewikkeld maar eens je het geprobeerd hebt lukt het vrij snel. Misschien hier nog eens een snel in elkaar gestoken voorbeeldje:http://img.gg/8OpuNnC

                      Comment

                      Working...
                      X