Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Musicvideo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Musicvideo

    Hallo iedereen. Ik ben een jongen van 15 jaar oud en ik ben al enkele jaren sterk geïnteresseerd in videografie.
    Onlangs vroegen enkele jongens uit mijn klas om een simpele musicvideo voor hen op te nemen.
    Deze video is gemaakt met een Canon EOS 600D (50mm f1.8) en gemonteerd in Vegas Pro.

    Zeg gerust wat jullie ervan vinden, tips zijn altijd welkom!




    Cédric

  • #2
    Re: Musicvideo

    Goed gedaan

    Comment


    • #3
      Re: Musicvideo

      goed en de zanger heeft een leuke en aparte stem.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Musicvideo

        Hallo ceedoo,
        Goed gedaan.
        Goede zanger.
        Vlotte film.
        Maar omdat je enkele tips vraagt wil ik een beetje muggenziften :-) . 'k Weet het: ik ben ouderwets maar het is goed bedoeld.

        Een videostatief is onontbeerlijk om betere video's te maken. Zelf durf ik ook nog eens zonder statief te werken want statieven zijn lastige dingen..... Achteraf heb ik er altijd spijt van.
        Voor jouw film zou een monopod al een betere oplossing zijn.

        In het begin een fraktie meer tijd geven aan de kijker voordat je met de muziek begint. Ook de kijker moet "inloggen". Een halve seconde is OK hoor, want je gebruikt geen openingstitel of intro.

        Bij het begin van je film zou je beter eerst enkele shots van de omgeving maken i.p.v. onmiddellijk met detail opnames te beginnen. Waar staan die muzikanten en met hoeveel zijn ze? Als de kijker/luisteraar dat weet kan hij zich naderhand beter oriënteren en zich concentreren op de muziek.

        Van 0.17 tot 0.21 zou ik niet beginnen met het instrument te tonen. Mijn idee : eerst een close-up van die jongen, dan van het instrument en daarna terug van die jongen. Zonder vertikale pan. (- Het naar boven bewegen van de camera )

        Btw: Een ervaren filmer heeft me ooit verteld : niet de camera moet bewegen, wel wat de camera toont moet bewegen, de beweging zit in het beeld...) Wat duidelijk te zien is van 0.24 tot 0.30. Dat komt slordig over.
        Let op dat je de camera niet te veel over en weer beweegt. Laat je personages en de instrumenten dat doen...

        Het is begrijpelijk dat je de zanger, die met zijn blauwe shirt en bril, een beetje van alle kanten wil tonen. Maar hem te veel na elkaar eens van de linkerkant en van de rechterkant tonen is te veel van het goede en is verwarrend. Dat noemt men: over de lijn gaan.
        Voorbeeld : je filmt een auto en in hetzelfde verhaal rijdt die de ene keer naar links, de andere keer naar rechts. Dat werkt ook verwarrend. Dat noemt men "over de lijn gaan". (Stel dat ze dat bij een voetbalmatch doen... )
        Maar probeer dan dat er telkens een tussenbeeld is zodat, weer eens, de kijker zich kan oriënteren. Dat tussenbeeld kan een totaalbeeld van de groep zijn bvb of een detail van een instrument.
        Meestal valt dat wel mee met je film maar van 0.55 tot 1.05 of van 1.12 tot 1.19 vind ik het onaangenaam kijken.

        Hopelijk heb je er wat aan ?
        Maar al bij al ben je op de goede weg. Doe zo voort.
        Last edited by Skitch; 1 oktober 2013, 20:57.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Musicvideo

          Mooi gedaan, en hoewel ik niet echt veel ervaring heb met filmen, ben ik het oneens met Skitch wat betreft het gebruik van een statief.
          Soms komt het beeld wat te schokkerig over, maar meestal vind ik de beweging het beeld wel een spontaan gevoel geven, en dat viel mij ook meteen op.

          En proficiat aan de band, vooral aan de zanger
          Alleen van het enthousiasme van alle bandleden ben ik niet echt overtuigd
          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

          Comment


          • #6
            Re: Musicvideo

            Bedankt voor de tips!

            Comment

            Working...
            X