Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Accu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Accu

    Ik wil graag een extra accu voor mijn D7000. Bij wat zoeken kwam ik op DEZE site. Het lijkt er op dat het een originele Nikon is voor bijna de helft van het geld. Heeft iemand hier ervaring mee? Of eventueel andere tips voor de aanschaf van een accu voor mijn D7000.
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: Nikon Accu

    Lees eerst dit:http://www.hansbraakhuis.nl/originel...kon%20accu.pdf
    Last edited by Eenbes; 8 oktober 2013, 16:01.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Accu

      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
      In dit artikel wordt over diverse namaak merken (Bijvoorbeeld: Hahnel of Jupio?) gesproken. Ik kan uit de door mij genoemde website niet halen dat het hier om namaak of een ander merk (Hahnel of Jupio) gaat. Soms staat er ook wel "vervangt" de originele.
      Dan kan ik de vraag ook iets anders stellen: Heeft er iemand ervaring met deze webwinkel? Dan bestel ik hem, als het niet goed is stuur ik hem weer terug + geld terug.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Accu

        Mijn ervaring is dat niet originele accu's o.a Jupio eerder leeg zijn en dus een kleinere capaciteit hebben dan ze opgegeven. Ook is de levensduur aanmerkelijk korter (soms nog geen jaar) dan van een originele. Van een Canon video camera heb ik originele van 13 jaar oud die nog steeds goed zijn. Ook mijn originele Nikon accu's uit 2004 zijn nog steeds perfect. Wanneer de winkel niet duidelijk aangeeft dat het om een originele accu gaat dan is het zeker geen van Nikon.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Accu

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Mijn ervaring is dat niet originele accu's o.a Jupio eerder leeg zijn en dus een kleinere capaciteit hebben dan ze opgegeven. Ook is de levensduur aanmerkelijk korter (soms nog geen jaar) dan van een originele. Van een Canon video camera heb ik originele van 13 jaar oud die nog steeds goed zijn. Ook mijn originele Nikon accu's uit 2004 zijn nog steeds perfect. Wanneer de winkel niet duidelijk aangeeft dat het om een originele accu gaat dan is het zeker geen van Nikon.
          Ik heb de foto van de webshop nog eens bekeken. Op die accu staat NIET de naam Nikon dus is het geen originele dus doe ik het niet. De door Eenbes genoemde webshop heeft wel Nikon op da accu staan, dus origineel.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #7
            Re: Nikon Accu

            Kijk anders hier nog eens, hier heb ik al batterijen gekocht voor mijn D200 en ook onlangs EN-EL15 batterijen voor mijn D800, werken perfect.
            START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
            D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

            Comment


            • #8
              Re: Nikon Accu

              Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht

              Conclusie = 38,95€ gratis verzonden en topservice bij Amazon.uk

              ;-)
              Het is 38,95 pond >> 52,50 Euro
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #9
                Re: Nikon Accu

                Oorspronkelijk geplaatst door Cameraobschuura Bekijk bericht
                Het is 38,95 pond >> 52,50 Euro
                Idd, maar ik kom op 46€

                Comment


                • #10
                  Re: Nikon Accu

                  Oorspronkelijk geplaatst door Walfried Bekijk bericht
                  Kijk anders hier nog eens, hier heb ik al batterijen gekocht voor mijn D200 en ook onlangs EN-EL15 batterijen voor mijn D800, werken perfect.
                  http://www.ebay.com/itm/DSTE-Full-Co...item2a29c03716
                  FOR Nikon....niet origineel/made in China

                  Comment


                  • #11
                    Re: Nikon Accu

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                    FOR Nikon....niet origineel/made in China
                    Ja kan best zijn maar ik merk geen enkel verschil tussen een originele en deze, behalve dat deze uit China langer meegaat dan mijn originele Nikon batterijen
                    START WITH WHAT YOU HAVE, BUILD AS YOU GROW
                    D800 Nikon 105 Macro, 24-70, 70-200, SB910

                    Comment


                    • #12
                      Re: Nikon Accu

                      Hier alleen maar slechte tot zeeeeer slechte ervaringen met niet originele batterijen. Voor mij nooit meer.

                      Begrijpen wie kan: 1000 tot 2500€ (of misschien nog meer?) voor een camera uitgeven en dan gaan we risico's nemen met nepbatterijen van minder goede kwliteit, die 20 of 40€ goedkoper zijn ?????? Stel dat zo een batterij begint te lekken en de cameraelektronica beschadigd, toestel in Waarborg??? ik denk van niet.

                      Comment


                      • #13
                        Re: Nikon Accu

                        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                        Hier alleen maar slechte tot zeeeeer slechte ervaringen met niet originele batterijen. Voor mij nooit meer.

                        Begrijpen wie kan: 1000 tot 2500€ (of misschien nog meer?) voor een camera uitgeven en dan gaan we risico's nemen met nepbatterijen van minder goede kwliteit, die 20 of 40€ goedkoper zijn ?????? Stel dat zo een batterij begint te lekken en de cameraelektronica beschadigd, toestel in Waarborg??? ik denk van niet.
                        Lithium-ion accu's lekken niet, dat is een probleem van zink-koolstof en alkalinebatterijen.
                        Een lithium-ion accu die overladen wordt kan wel in brand vliegen of zelfs exploderen, maar dan ligt dat niet aan de accu, de lader is dan de schuldige (dat kan dus ook gebeuren met een originele accu).
                        Ik gebruik in de 5D MKIII en de 700D accu's die maar 1/4 kosten van de originele, en die werken perfect.

                        Zelfs de beste 18650 lithium-ion cellen (zoals er in bijna elk accupack laptops zitten) kost maar zo'n 12 dollar (echte Panasonic cellen, met een veel hogere capaciteit dan die van een LP-E4N van een 1DX, voor die prijs krijg je ze thuis geleverd).
                        Een fabrikant van accupacks kan die waarschijnlijk inkopen voor 6 dollar per stuk.
                        In een LP-E4 accu zitten drie van die cellen, doe daar nog een printje bij met wat chipjes (5 dollar?) en een plastieken bakje (ook nog eens 5 dollar?), dan kom je op 28 dollar (ik heb heel ruim geteld, de werkelijke prijs zal nog een stuk lager zijn).
                        Waarom moet zo'n accu dan in de winkel bijna 180 euro kosten?
                        Ze mogen gerust winst maken, maar dit zijn echte woekerwinsten, net zoals bij inktpatronen.
                        Van die accu kan je trouwens ook een "namaak" kopen voor 24,42 dollar (pakweg 20 euro, levering inbegrepen) http://dx.com/p/canon-lp-e4-compatib...mark-iii-33695 .
                        Een originele kopen geeft ook geen garantie dat er nooit iets mis mee kan gaan, want ik heb bij de 1D MKIII indertijd een defecte accu gekregen, en de originele accu van mijn 1DX (LP-E4N) geeft na een half jaar ook een foutmelding in de camera (maar ze werkt wel perfect).

                        Zolang ze overdrijven met hun prijzen van accessoires en toebehoren zal ik altijd op zoek gaan naar alternatieven, dat geldt voor accu's, maar ook voor bijvoorbeeld printer inkt.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #14
                          Re: Nikon Accu

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Lithium-ion accu's lekken niet, dat is een probleem van zink-koolstof en alkalinebatterijen.
                          Een lithium-ion accu die overladen wordt kan wel in brand vliegen of zelfs exploderen, maar dan ligt dat niet aan de accu, de lader is dan de schuldige (dat kan dus ook gebeuren met een originele accu).
                          Ik gebruik in de 5D MKIII en de 700D accu's die maar 1/4 kosten van de originele, en die werken perfect.

                          Zelfs de beste 18650 lithium-ion cellen (zoals er in bijna elk accupack laptops zitten) kost maar zo'n 12 dollar (echte Panasonic cellen, met een veel hogere capaciteit dan die van een LP-E4N van een 1DX, voor die prijs krijg je ze thuis geleverd).
                          Een fabrikant van accupacks kan die waarschijnlijk inkopen voor 6 dollar per stuk.
                          In een LP-E4 accu zitten drie van die cellen, doe daar nog een printje bij met wat chipjes (5 dollar?) en een plastieken bakje (ook nog eens 5 dollar?), dan kom je op 28 dollar (ik heb heel ruim geteld, de werkelijke prijs zal nog een stuk lager zijn).
                          Waarom moet zo'n accu dan in de winkel bijna 180 euro kosten?
                          Ze mogen gerust winst maken, maar dit zijn echte woekerwinsten, net zoals bij inktpatronen.
                          Van die accu kan je trouwens ook een "namaak" kopen voor 24,42 dollar (pakweg 20 euro, levering inbegrepen) http://dx.com/p/canon-lp-e4-compatib...mark-iii-33695 .
                          Een originele kopen geeft ook geen garantie dat er nooit iets mis mee kan gaan, want ik heb bij de 1D MKIII indertijd een defecte accu gekregen, en de originele accu van mijn 1DX (LP-E4N) geeft na een half jaar ook een foutmelding in de camera (maar ze werkt wel perfect).

                          Zolang ze overdrijven met hun prijzen van accessoires en toebehoren zal ik altijd op zoek gaan naar alternatieven, dat geldt voor accu's, maar ook voor bijvoorbeeld printer inkt.
                          Bart ik heb enkele jaren terug bij mijn electronica leverancier ( groothandel onderdelen ) gevraagd voor een 18650 lithium-ion en mocht deze niet verkopen , was verboden om deze hier te verkopen wegens te gevaarlijk .In mijn laptop was één batterij kapot van de 6 .Ik heb hem dan nog verder gebruikt enkel met voeding.Voor batterijen is het hier anders wel een stuk goedkoper.
                          François

                          Comment


                          • #15
                            Re: Nikon Accu

                            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                            Bart ik heb enkele jaren terug bij mijn electronica leverancier ( groothandel onderdelen ) gevraagd voor een 18650 lithium-ion en mocht deze niet verkopen , was verboden om deze hier te verkopen wegens te gevaarlijk .In mijn laptop was één batterij kapot van de 6 .Ik heb hem dan nog verder gebruikt enkel met voeding.Voor batterijen is het hier anders wel een stuk goedkoper.
                            François
                            Ik gebruik hier 18650 lithium-ion accu's in zaklampen.
                            Maar zelf een accupack uit elkaar halen om er nieuwe cellen in te steken, daar begin ik ook niet aan.
                            Met lithium-ion accu's moet je inderdaad voorzichtig zijn, zeker met losse cellen zonder beveiligingschip.
                            Als ze in een accupack zitten, dan zijn ze beter beschermd.

                            Het zou naar het schijnt wel moeilijker worden om aan de losse cellen te geraken, want ze mogen eigenlijk niet meer op het vliegtuig omdat er altijd kans is op beschadiging (in Nederland weet ik ook een adres waar ik ze kan bestellen).
                            Als een lithium-ion cel beschadigd wordt, dan kan die in brand vliegen.
                            Lithium-ion accupacks (accu's voor camera's, laptops, gsm's...) hebben gewoonlijk een stevig omhulsel, die zijn veel veiliger te transporteren.
                            Als ze die gaan verbieden, dan kan niemand nog een camera, laptop of gsm meenemen op een vliegtuig...

                            Maar bij sommige vliegtuigen hebben ze ook al problemen gehad met accu's in de cockpit, die lithium-ion accu's dienen voor de stroomvoorziening van het vliegtuig zelf.
                            Ook de zware lithium-ion accupacks van elektrische auto's kunnen voor problemen zorgen.

                            Een ander soort batterij of accu kan ook brand veroorzaken bij kortsluiting.
                            Hoe groter de capaciteit, hoe gevaarlijker de accu of batterij (meer energie = meer risico).
                            De meeste soorten hebben wel hun specifieke punten waar je op moet letten voor de veiligheid, wat dat betreft moet je het voorzichtigst omspringen met lithium-ion accu's.
                            Zolang je ze niet overlaadt, te diep ontlaadt, niet kortsluit, niet beschadigd en niet in het vuur gooit dan gaat er weinig mis met een lithium-ion accu.
                            Daarom gebruik ik alleen maar 14500 en 18650 lithium-ion accu's met ingebouwde beveiliging (tegen overladen, te diep ontladen en kortsluiting).
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment

                            Working...
                            X