Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dimage A1 camera, ervaringen gevraagd?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dimage A1 camera, ervaringen gevraagd?

    Hallo,
    Ik overweeg een minolta dimage A1 te kopen. Heeft iemand ervaringen met dit toestel en hoe zijn deze. Misschien welke zijn de eventuele nadelen. Heeft ook iemand een idee van de shutterlag.
    Alternatieve zijn ook nog altijd welkom.

  • #2
    ik werk nu toch al een half jaar met het toestel ben er heel tevreden van. De A1 ligt heel goed in de hand. Met een batterij kan je heel wat plaatjes schieten. Het werkt heel goed op automatische stand en je kan ook alles manueel instellen. De shutterlag is voor mij snel genoeg. De beeldstabilisatie werkt ook schitterend.

    Thijs

    Comment


    • #3
      Ik ook.

      Geen noemenswaardige nadelen, misschien de zoeker, die niet zo goed is als de A2. Shutterlag is goed, als je de constante autofocus inschakelt zelfs bijna onmiddellijk.

      Groeten
      Rigel

      Comment


      • #4
        Ik heb een A2. Die is bijna identiek aan de A1, maar heeft hogere resolutie (8 Mp) en betere zoeker (3 x meer pixels). Maar voor de rest ongeveer hetzelfde. Hij is een droom (A1 en A2) wat betreft opstarttijd en batterijverbruik.

        Dus A1 een aanrader, eventueel 300 euro meer en je hebt de A2.

        Rudy

        Comment


        • #5
          ik gebruik zelf de A1+ batterij pak en flits 5600HSD en geloof me die combinatie is perfect. het enige waar ik me soms aan stoor is de fotokwaliteit bij lange sluitertijden (meer ruis dan concurrentie) en dat de foto's er kill uitkomen. Foto's van een gelijkwaardige Canon of Nikon zijn wat warmer van kleur. Maar dat is met Fotoshop wel te verhelpen.Doe er reportages mee en de A1 werkt bijzonder goed met de externe flits, zo goed zelf dat ik nog niet overweeg een DSLR aan te schaffen. Akkoord op Iso 400 hebben de foto's te veel ruis. en ik werk bijna nooit op ISO 400 mijn toestel staat vast op 100. en ga zelden op 200 ISO, want dan begin je al ruis te zien.Maar op iSO 100 zijn de foto's perfect.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

          Comment


          • #6
            Mijn foto's zijn niet kil. contrast, temperatuur en saturatie kan je bijstellen als je wil. ik heb twee presets, 1 op zo neutraal mogelijk, en 1 met het "canon-kleur"

            groeten,
            rigel

            Comment


            • #7
              Hallo,

              ik heb net m'n Dimage A1 besteld. Na lang zoeken en vergelijken op het net lijkt hij me echt kijgoed. Ik heb lang getwijfeld tussen een Nikon CP5700, en de A1, maar de features en de prijs (€610) gaven de doorslag.

              Nog even wachten....

              Comment


              • #8
                Heb de A1 gekocht bij Topfoto. Toestel werkt goed maar je hebt wel wat werk om al de mogelijkheden te ontdekken. De scherpstelling bij volledige zoom in auto werkt momenteel niet optimaal. Heeft iemand hier ervaringen mee?

                Comment

                Working...
                X