Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La broutiere

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • La broutiere

    Eerste post op dit forum en beginnende DSLR gebruiker. Tips worden zeer op prijs gesteld.
    Pas later gemerkt dat mijn ISO op 800 stond maar toch content met het resultaat.



    1/500 sec F11 ISO800


    Tips worden zeer op prijs gesteld.

  • #2
    Re: La broutiere

    Welkom op het forum hier met je eerste!
    Imposante boom heb je daar vastgelegd.
    Ik houd in sommige omstandigheden wel van harde contrasten. Maar...hier mocht het ietsje minder zijn.
    Er zijn zo van die tools waarmee je kunt kijken of de witten en zwarten niet uitbranden of dichtlopen en deze tools tonen dan respectievelijk blauw voor de dichtgelopen plekken en rood voor de uitgebrande plekken.
    Je mooie boom ziet helemaal blauw...
    Niemand die weet in hoeverre je reeds bekend bent met nabewerking...zou hier kunnen goochelen om je zwarten wat op te trekken...contrasten wat te verminderen en de belichting een beetje naar boven te trekken. Dan nog behoud je het contrast en is het dichtlopen al veel minder.
    Ook zou ik twee van de drie draden links van de boom proberen "wegtoveren..."

    In ieder geval geen slechte foto en petje af dat hij mooi gecentreerd staat en binnen redelijke normen van afmetingen valt.

    Groetjes
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: La broutiere

      ja, goed gelukt
      tip heb ik niet onmiddellijk
      eventueel iets wijder kadreren? Zodat die linker schaduw er volledig opstond...
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: La broutiere

        Goeie foto om binnen te komen ,-)
        Running is a way of living..

        Comment


        • #5
          Re: La broutiere

          voor mij een beetje tè veel boom .
          ook je ISO wat te hoog.
          omzetting wel lekker.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: La broutiere

            Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
            Er zijn zo van die tools waarmee je kunt kijken of de witten en zwarten niet uitbranden of dichtlopen en deze tools tonen dan respectievelijk blauw voor de dichtgelopen plekken en rood voor de uitgebrande plekken.
            Je mooie boom ziet helemaal blauw...
            Na wat aanpassingen het volgende. De gedeeltes die zijn uitgebrand zijn verwijderd, samen met de kabeltjes

            Comment


            • #7
              Re: La broutiere

              Heb even je geweten getest
              De draden zijn alvast heel properkes verwijderd.
              Maar...uwe boom hangt hier bij mij nog vol met smurfkes hoor
              Het vergelijkt ook makkelijker als je een eventuele update bij je eerste post invoegt zodanig dat beide foto's onder elkaar komen te staan.
              Daarvoor ga je naar je eerste post in dit topic en klik je op "bericht bewerken."
              Maar...niet te zwaar aan tillen. Er zijn wel degelijk foto's waarbij het zwart echt zwart moet zijn.
              Je zult zien mits wat oefenen en hier li en re wat rondlezen dat alles in zijn plooi valt.

              Groetjes
              Marc
              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

              Comment


              • #8
                Re: La broutiere

                ik vind het een mooie, serene foto.
                Niet geschoten is altijd mis ...

                Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                Comment

                Working...
                X