Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon powershot G5 vs nikon CP 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon powershot G5 vs nikon CP 5700

    kan iemand mij helpen ? ik twijfel tussen deze 2 toestellen...
    de nikon cp 5700 komt mij goeskoper uit maar is deze beter of slechter dan de canon G5
    kan iemand mij zeggen de welke van de 2 een aanrader is en waarom?

    ik zou het op prijs stellen als iemand mij bij deze keuze kan helpen, liefst iemand die al eerdere ervaring heeft met deze camera's , maar alle andere nuttige info is ook welkom !!!
    antwoorden mag ook op joskevermeulen18@hotmail.com
    Canon EOS 5D Mark III, Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM , Canon EF 400mm F5.6

  • #2
    Ik heb ook getwijfeld tussen beide (ik wou de cp, maar die was toen nog een pak duurder), maar heb uiteindelijk voor de cp5700 gekozen. Ik heb het mij nog geen moment beklaagd, het is voor mij een geweldig toestel en heb er al uitstekende foto's (al zeg ik het zelf ) mee getrokken. Beide toestellen zijn vergelijkbaar van kwaliteit, met elk hun eigen plus en minpunten. T voornaamste verschil is eigenlijk de zoomlens, je moet voor jezelf uitmaken of je die nodig hebt.
    Nadelen van de cp5700 zijn de beperkte batterijlevensduur (maar daar bestaan reservebatterijen voor) en het minder goed scherpstellen in donkere omstandigheden.
    Ongetwijfeld heeft de g5 ook voor- en nadelen, maar ik ben niet met het toestel vertrouwd.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

    Comment


    • #3
      Ikzelf heb anderhalf jaar permanent met een CP5700 gewerkt, heb hier ook nog een G3 liggen. Heb geen handson ervaring met de G5, maar ga wel soms op stap met een andere BD'er die de G5 heeft en gebruikt, en we hebben al eens gepraat over het onderscheid tussen de CP5700 en de G5.

      De G5 schijnt een tamelijke shutterlag te hebben, wat ik van de CP5700 zeker niet kan zeggen. Het gebrek aan shutterlag was trouwens één van de belangrijkste redenen waarom in de CP5700 verkoos. Ik zou moeten zien in de specificaties, maar ik dacht dat de CP5700 een iets grotere CCD-chip heeft dan de G5.
      Alhoewel ik kwalitatief niks kan aanmerken op de fotokwaliteit van de G5, noch van het kleine zusje de G3. Je moet in Showcase maar eens zien wat Vicky post met haar G5.
      Nadeel van de G-reeks: zoekertje is optisch, en je zicht wordt belemmerd door een stuk kromming van de lens. Bij de CP5700 krijg je in de zoeker ook een digitaal beeld te zien. Je kijkt dus ook TTL bij de CP5700.
      Wat batterij autonomie betreft: ik kan inderdaad geloven dat de batterijen van de G5 het iets langer volhouden dan die van de CP5700.
      Op SDs heb ik meestal in de loop van de namiddag moeten switchen met mijn CP5700, mijn zoon idem met zijn G3. Maar het gebruik bepaalt dit ook wel sterk: hoeveel aan/uit, van ruststand naar werkend, en hoe wordt het schermpje gebruikt? Ik denk met beiden dat een reserve batterij een must is. Origineel exemplaar van Canon/Nikon kust tussen de 60 en 75 euro, ik kocht bij Ingo voor mijn Canon een merkloze reservebatterij voor 30 euro, hij heeft ze ook voor Nikon, zelfde prijs.

      Geconfronteerd met de keuze zou ik wel opnieuw de CP5700 kiezen, zeker als ie iets goedkoper is.
      Zoombereik van die CP5700 is trouwens een stuk krachtiger dan de Canon G5.
      http://pieterbie.skynetblogs.be

      Comment


      • #4
        Ik heb bijna een jaar de G5 gehad , Fantastisch toestel , geen moment spijt van , over de Nikon kan ik niet veel zeggen daar heb ik geen ervaring mee .

        Voor foto'tjes moet je maar ens kijken op mijn site , ze zijn bina allemaal van de G5 , kheb hem nog maar een wek geleden weggedaan voor mijs EOS .

        Mvg.

        Sven
        http://www.dullaert.net

        Comment

        Working...
        X