Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo 560: I, II of III?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo 560: I, II of III?

    Hi iedereen,

    ik denk eraan om ter ondersteuning van men SB-700 nog een Yongnuo aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de verschillende versies van de 560.
    Is de 560 III de meerprijs waard tegenover de I of II?
    Ik las ergens dat de III ingebouwde trigger heeft, maar ik heb een setje RF-602 dus eigenlijk heb ik geen ingebouwde nodig.
    Wat zijn jullie ervaringen ermee?

    Zou vooral gebruikt worden outdoor om extra licht te geven bij men SB-700 op momenten dat ik niet genoeg natuurlijk licht heb.
    De SB-700 geeft wel genoeg licht op zich, maar de resultaten geven soms toch nog teveel schaduwen op plaatsen waar ik deze niet wil.
    En met een extra flitser kan ik indien nodig ook wat van achteruit belichten als ik dit nodig heb.

    Dusja, wordt het I, II of III, daar zit ik mee ...
    Alvast bedankt voor de hulp
    Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
    Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

  • #2
    Re: Yongnuo 560: I, II of III?

    Ik heb drie 560-III die ik rechtstreeks kan aansturen via mijn RF-603 trigger. Dit maakt dat ik nog drie RF-603 tranceivers over heb voor op mijn andere flashes te steken (2 x Canon en 1 x Nikon). Ik ben er heel tevreden van en ze hebben mij eigenlijk nog nooit teleurgesteld. Ik ga binnenkort Yongnuo TTL triggers kopen om ze eens te testen met TTL metering want zoals je zelf wel zal weten is alles anders manueel in te stellen.
    Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo 560: I, II of III?

      Ik heb 2 YN-560II (toen was de III nog niet uit) en 1 YN-560III. Het is handig dat je geen extra zender nodig hebt (en ook geen extra batterijen). Dat maakt alles iets compacter.
      Alleen hebben mijn lichtstatieven een spigot erop, met mijn RF-602 erop. Dus als ik er de III wil opzetten heb ik nog een extra flitsvoethouder nodig...
      Dus eigenlijk gebruik ik die III vooral "los".
      Nikon shooter - Samyang fan

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo 560: I, II of III?

        Ik twijfel nog
        men statief is eentje waarbij door swivel een hotshoe voor flitser opzit
        lijkt me idd dat het mindere aantal batterijen wel van pas kan komen
        misschien ga ik ook wel voor versie III
        Nikon D7100 - Nikkor 85mm 1.8 - Tamron 17-50mm 2.8 - Tamron 28-75mm 2.8 - Tamron 70-200mm 2.8 - Nikon SB-700 - Yongnuo YN560-II - Elinchrom D-LiTE RX4
        Facebook: Ultimo Photos /// 500px /// Website: Ultimo Photos

        Comment

        Working...
        X