Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

USB kabel verwijderd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • USB kabel verwijderd

    Hey, ik heb vandaag de flater van mijn leven begaan. Heb de USB kabel per ongeluk verwijderd tijdens het overzetten van foto's naar m'n pc. Wanneer ik nu de camera ( nikon e2000 coolpix ) terug aansluit krijg ik 2 foutmeldingen : 1 = USB apparaat kan niet teruggevonden worden en 2 = NO CF card in connected camera or card reader Wat kan hieraan gedaan worden ? Iemand voorstellen of oplossingen ? Dank bij voorbaat !
    Carab

  • #2
    Ik denk dat het een fout op je cf-kaartje zal zijn.
    Formatteer het eens en het zal waarschijnlijk opgelost zijn.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      nope...heb dat ook al geprobeerd...helpt niet. Waarschijnlijk zal de CF kaart naar de knoppen. Is zoiets ook schadelijk voor de camera zelf ?
      Carab

      Comment


      • #4
        Heb je de pc al opnieuw laten opstarten?
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          ja hoor, an de software ook opnieuw geïnstalleerd...als ik nu eens gewoon een niewe cf kaart koop, zouden de problemen daarmee van de baan zijn ?
          Carab

          Comment


          • #6
            Bij de Cf SanDisk Ultra II wordt een Rescue CD geleverd, Misschien dat iets dergelijks kan helpen. Heb het zelf nog niet nodig gehad ...

            RescuePRO is a data recovery solution - SmartMedia, CompactFlash, MMC, Memory Stick, Microdrive, SD, xD Cards, PCMCIA, VideoCD, DVD, etc...

            Recovers images, documents, mail, video, music or just about anything. Featuring innovative recovery algorithms, RescuePRO displays previews of the recoverable data. It also features a world-wide first recovery algorithm for MPEG audio and MPEG video recovery (MPEG-1/2/3). What you see and hear is what you recover!

            RescuePRO works in any USB, FireWire or FlashPath Adpator and can recover data from Palm Pilots, Windows CE devices, Digital Cameras and Camcorders, MP3 players, Digital Recorders and other devices. Wheter files were deleted, the media was corrupted or formatted RescuePRO can help. The wizard driven interface makes it easy to recover your files with just three mouse clicks
            Aquarius
            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
            BD0290BE

            Comment


            • #7
              fel bedankt, maar ik ben niet zo technisch aangelegd...het enige wat ik zou willen is dat ik het weer simpel aan de praat krijg. Kan ik dit niet doen door gewoon de cf kaart te vervangen ?
              Carab

              Comment


              • #8
                Kan je de foto's op het toestel zelf nog bekijken, of gaat dat ook niet meer. Als je de foto's daar nog terug kan bekijken, dan is er volgens mij niets mis met de CF-kaart.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Denk dat wanneer je met een nieuwe kaart gaat werken waarbij je eerst de software verwijderd hebt van de PC,dan opnieuw opstarten en sofware opnieuw installeren, je normaal gezien geen moeilijkheden meer zult hebben...
                  Zou me wel verwonderen dat die kaart definitief stuk is,moet op een of andere wijze toch terug kunnen werken.
                  Over welke kaart spreken we echter? Welk PC systeem? Kaartlezer of niet?Werkt de camera nog met de kaart?
                  Aquarius
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

                  Comment


                  • #10
                    ja hoor de kaart werkt nog met in de camera..heb ze geformatteerd in de camera zelf..het is een nikon e2000..foto'sz ijn verloren gegaan maar ik kan er nog nieuwe mee maken en bekijken op de cmaera zelf. alleen het downloaden naar de pc gaat niet meer.
                    Carab

                    Comment


                    • #11
                      USB is hot pluggable dus eigenlijk zou er niks mogen breken. Je kan wel een file verliezen of de bestandsstructuur om zeep helpen, maar een reformat zou moeten voldoende zijn.
                      - probeer eens een andere USB poort op je PC.
                      - probeer een andere PC.
                      - probeer het kaartje uit te lezen met een ander toestel.
                      - probeer een ander CF kaartje in je camera.
                      Dat is allemaal niet evident natuurlijk, als je niet onmiddellijk het materiaal ter beschikking hebt, dus misschien even vrienden of collega's inschakelen...

                      Groeten,

                      Sim.
                      natwork.be

                      Comment


                      • #12
                        Dacht het wél dat die kaart daardoor niet zou defect geweest zijn.
                        Indien er geen verbinding meer is tussen camera en PC, moet je onder configuratiescherm-sofware toch eens gaan kijken of wel degelijk alles verwijderd is. Dan de pc opnieuw volledig opstarten en programma opnieuw installeren,terug pc nieuw opstarten kabels verbinden en fototoestel terug aanzetten( wél in PC mode, maar dat weet je natuurlijk)
                        Normaal zou alles dan terug moeten werken.
                        Aquarius
                        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                        BD0290BE

                        Comment


                        • #13
                          Hier nog een link,wel van een Medion cam maar waarschijnlijk ook bruikbaar http://www.gsc.be Tips&FAQ randapparatuur-MD 5995-Installatie.
                          Sommige software wil nogal eens eigenaardig doen... .
                          Succes,
                          Aquarius
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

                          Comment


                          • #14
                            Jongens, heel fel bedankt voor de bruikbare tips. Heb software verwijderd, opnieuw geïnstalleerd, USB opnieuw geïnstalleerd, kaart geformatteerd en wat bleek : camera was ingesteld op PTP ipv Massa Opslag...schaamrood op mijnwangen
                            Alles werkt nu perfect !!
                            Carab

                            Comment


                            • #15
                              Graag gedaan,
                              niet te snel panikeren het zijn vaak simpele zaken die je over het hoofd ziet
                              Aquarius
                              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                              BD0290BE

                              Comment

                              Working...
                              X