Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier & aankoop Canon 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw hier & aankoop Canon 300D

    Hallo iedereen,

    ik ben hier nieuw op het forum en ben van plan om mezelf een Canon 300D cadeau te doen. De reden dat ik een Canon ipv een ander merk bv. de Nikon zou nemen is dat ik nog 2 lensen heb van mijn vorig analoog toestel. De Sigma 35-80mm blijkt problemen te geven op de 300D. Dit heb ik zelf kunnen vaststellen in een lokale fotohandel.
    Ik zou dus de kit met de 18-55mm lens nemen.
    Mijn andere lens is een Vivitar 28 - 210mm.
    Wat vinden jullie van mijn idee om dit toestel te nemen ?
    En, ik zou het (de kit dan) graag ergens vinden onder de magische grens van 1.000,- . Ik dacht bijvoorbeeld aan top-foto of acfoto in Duitsland. Raden jullie me een aankoop in het buitenland af? Garantie, anderstalig handleiding of zoiets ?
    Sorry voor de vele vragen .....
    Canon EOS 300D + Sigma 18-50

  • #2
    Hoi , ik heb zelf ook de EOS300D ,en dit toestel presteerd uitermate goed . Als je een goede prijs zoekt moet je even hier kijken .

    www.koopdigitaal.be

    Hij kost daar rond de 950 euro , wel nog verzending bij rekenen .

    Mvg.

    Sven
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      zoek eens door dit forum de 300d en de d70 daar is al zo veel oververteld dat het een beetje onzin is om telkens weer de zelfde vragen te stellen.

      de 300d en d70 daar is genoeg over te vinden.
      FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
      Canon EOS600d

      Comment


      • #4
        Sorry hoor, ik wou me enkel voorstellen en een paar vraagjes stellen aan de mannen met ervaring....

        tks Dzjee, zal ik zeker doen
        Canon EOS 300D + Sigma 18-50

        Comment


        • #5
          Welkom PePe!

          Je kan altijd bij Sigma aanvragen of jou lens voor gratis herchippen in aanmerking komt. Op de lijst van Sigma-lensen met problemen komt jou lens wel niet voor : http://www.sigma-foto.de/kompatibel_canon.html
          Wat voor problemen je hebt met de 300D en de Sigma schrijf je er hier spijtig genoeg niet bij. Het kunnen namelijk ook eenvoudigweg vuile contacten zijn.

          Voor het overige kan ik je ook de search-functie van het forum aanbevelen.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Hi, ik vind die vivitar lens persoonlijk geen goede reden om een 300D te kopen ipv een D70. Maar ik ga je uiteraard niet tegen houden. Je vindt de 300d momenteel het goedkoopste ? bij www.progress.nl

            K.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Koentje
              Hi, ik vind die vivitar lens persoonlijk geen goede reden om een 300D te kopen ipv een D70. Maar ik ga je uiteraard niet tegen houden. Je vindt de 300d momenteel het goedkoopste ? bij www.progress.nl

              K.
              Ik denk het niet! bij konijnenberg 949 euro met kitlens 18-55, en bij progress kost hij 1069 euro dit is dus niet de goedkoopste in nl.
              zonder kitlens is het 869 euro bij konijnenberg -http://www.koopdigitaal.nl/
              Succes PePe


              -------------------------------------------
              mvg. drh
              Albums: http://drh.fotopic.net http://img62.photobucket.com/albums/v190/chrisdrh/

              "En waar doe ik het mee! met mijn 10D"

              Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM
              Sigma AF 50-500/4.0-6.3 EX APO (HSM) -
              B+W kr 1,5 skylight 1,1 x filter

              -------------------------------------------




              Mvg, drh

              "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

              Comment


              • #8
                @ Hombre : van zodra er een foto wil genomen worden, komt er ERR99 op het scherm en weigert het toestel alle dienst.
                @ Koentje : zijn die Vivatarlensen dan zo'n slechte lensen? Zelfs voor een beginnend amateurke als ik....
                En is die Nikon dan echt zo veel beter? Of is het echt een kwestie van smaak ? (de eeuwige discusie : voor sommigen is een BMW beter en voor anderen een Mercedes....)
                Canon EOS 300D + Sigma 18-50

                Comment


                • #9
                  @DRH: Hi, sorry, vorige week hadden ze nog zilverkleurige body's liggen en die verkochten ze aan 750 euro.
                  De huidige prijs is inderdaad niet meer zo goedkoop.
                  @pepe: er is niet zoveel verschil tussen de twee camera's, de D70 wordt in het algemeen als een ietsje beter gezien. Maar over dit onderwerp kun je voldoende posts terug vinden op't forum

                  K.

                  Comment


                  • #10
                    Het grootste verschil tussen een D70 en een 300D is dat een D70 veel sneller opstart, sneller foto's wegschrijft naar de CF-kaart, en dat er meer foto's kort na elkaar genomen kunnen worden.
                    Als er veel verschil zit in de fotokwaliteit zelf, dan zal dat eerder aan diegene liggen die op "het knopke" drukt .
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt voor de informatie
                      PP
                      Canon EOS 300D + Sigma 18-50

                      Comment


                      • #12
                        Het zal dus waarschijnlijk de 300D worden maar nu als ik wil bestellen bij Top-foto, zie ik dat ze eigenlijk 2 sets verkopen.
                        Eén met de originele canon lens maar er is ook een kit met een Sigma 18-50mm EF DC. Deze laatste is 50,- duurder.
                        Nu heb ik een vraagje aan de kenners, is die sigma lens veel beter dan de originele canon, dus maw is ze de meerprijs van 50,- waard ?

                        Canon EOS 300D + Sigma 18-50

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou toch voor de Canon-lens gaan, is volgens mij toch nog net een tikkeltje beter...
                          Canon 10D, glass, flashes & extra's
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

                          Comment


                          • #14
                            Zo de 300D is zopas besteld en kreeg nog geen minuutje later al een telefoontje van Ingo dat alles klaar lag.
                            Zo dus morgen of overmorgen naar Düren.
                            Als ik voor iemand iets moet meebrengen....
                            Canon EOS 300D + Sigma 18-50

                            Comment


                            • #15
                              Laat maar eens weten wat je ervan vindt Have fun...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X