Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera kopen d7000 of d300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera kopen d7000 of d300s

    Hallo,

    Ik ben hier nieuw op het forum. Nu vroeg ik mij af of jullie mij kunnen helpen.
    Ik ben momenteel een opleiding aan het volgen van fotografie en werk momenteel met een nikon d70s. Maar omdat dit al een ouder toestel is zou ik graag een nieuwer kopen.

    Nu ben ik aan het rondkijken geweest en deze toestellen zijn goed te vinden op de occasie markt. Maar welk raden jullie mij nu aan?
    Het is zeker de bedoeling van dit veel te gerbruiken en is zeer verschillende omstandigheden.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.

  • #2
    Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

    Welke soort fotografie wil je beoefenen? Daar zal de keuze zeer sterk van afhangen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

      Het is de bedoeling als alles goed gaat voor shoots te gaan doen. portretten en feesten en dergelijke. is niet voor meteen. Zou achteraf deze dan als backup willen houden en een 2de toestel kopen.

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

        Oorspronkelijk geplaatst door stein001 Bekijk bericht
        Het is de bedoeling als alles goed gaat voor shoots te gaan doen. portretten en feesten en dergelijke. is niet voor meteen. Zou achteraf deze dan als backup willen houden en een 2de toestel kopen.
        Kun je ze allebei voor gebruiken, zeer fijne camera's. De D300s is wel een robuuster (en dat is niet alleen de buitenkant). Ik weet niet wat voor feesten het zijn. Maar je moet er niet van op kijken als er eens een glasbier kapot geslagen wordt tegen je camera. Of nog erger er bier over je camera gaat. Dan kun je voor de D7000 de DELA gaan bellen, terwijl een D300s waarschijnlijk vrolijk doorgaat (beetje afhankelijk van je gebruikte objectief).

        Voor portret zijn ze beiden geschikt, al geef ik qua bedieningsgemak en mogelijkheden de D300s de voorkeur, voor beeldkwaliteit is de D7000 iets in het voordeel. Alhoewel, wanneer je goede belichtingen maakt met een mooi uitgebalanceerd histogram en je weet wat je doet in je nabewerking. Dan haal je met een D300s vergelijkbare kwaliteit en betere beelden, dan iemand die zomaar wat aanrommelt met een D7000.

        Het is je eigen keuze natuurlijk, maar als je een goede D300s kunt vinden (die niet afgetrapt is) want het zijn werkpaarden, dan heb je daar denk ik een degelijker toestel aan.

        D300s zit niet voor niets in de Pro lijn van Nikon, daar hoort de D7000 niet in thuis en een D600 zeker ook niet.

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

          beste stein,

          uitgaande van een boven modaal intensief gebruik en de doelgroep waar de toestellen voor ontworpen zijn zou ik. moest ik tussen de twee kiezen, uitkijken naar een nette D300s.

          de vraag is alleen ook moet u nu wel voor een ander toestel gaan? ja de D70 is een ouder toestel maar dat maak ze nog niet slecht. leren omgaan met de beperkingen van een toestel (D70 of D4 geen is perfect) is ook een vaardigheid en de creativiteit van de persoon achter het toestel blijft t zelfde.

          vertoont de D70 kuren of bulkt u van t geld is het natuurlijk een ander verhaal

          zoekt u een "rationele" verantwoording om te wachten:
          de algemene verwachting is ook dat er toch een D400 gaat komen daarmee zullen er wat meer D300(s) los komen
          maar IMHO moet u blijven overwegen wat een ander toestel u gaat brengen

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

            Bedankt voor jullie reacties.

            Bij fotografie op hogere iso is er toch veel ruis aanwezig in de foto's van de d70s Daarom zou ik graag veranderen voor een toestel dat beter met deze omstandigheden omkan.
            En omdat ik toch al een beetje aan het rondneuzen was geweest kwam ik uit bij deze 2 toestellen. Maar mij was het nog niet duidelijk welk ik het beste zou nemen.

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera kopen d7000 of d300s

              Oorspronkelijk geplaatst door stein001 Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie reacties.

              Bij fotografie op hogere iso is er toch veel ruis aanwezig in de foto's van de d70s Daarom zou ik graag veranderen voor een toestel dat beter met deze omstandigheden omkan.
              En omdat ik toch al een beetje aan het rondneuzen was geweest kwam ik uit bij deze 2 toestellen. Maar mij was het nog niet duidelijk welk ik het beste zou nemen.
              Op hoge iso is de D7000 merkbaar beter.

              Comment

              Working...
              X