Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afstandsbediening.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afstandsbediening.

    Dag allemaal,
    Ben net in het bezit van een Canon EOS70D. Werkte tot hiertoe met een EOS40D. Had mij sinds kort naar mijn mening een heel handige afstandsbediening aangeschaft nl de TC-80N3 van Canon(had al een paar slechte ervaringen met wat goedkope afstandsbedieningen)Blijkt nu dat deze niet geschikt is voor de EOS70D.Ja, dat is de commerce zeker. Wat nu? Kan me iemand daarmee helpen??
    Met dank!
    Mieke

  • #2
    Re: Afstandsbediening.

    Canon heeft naargelang de "reeks" cameramodellen twee verschillende stekkertjes voor de afstandsbedieningen, je hebt dus voor de 70D een afstandsbediening nodig waar een stekkertje met 3 pinnetjes aan zit (die is bruikbaar op elke 5, 6, 7 en 1D, en op elke camera uit de 10D...70D reeks).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Afstandsbediening.

      op de 60D is dat een andere aansluiting dan op de 5D mkII. Die van de 5D is inderdaad met drie pinnetjes
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Afstandsbediening.

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        op de 60D is dat een andere aansluiting dan op de 5D mkII. Die van de 5D is inderdaad met drie pinnetjes
        Ik heb het net even nagekeken, ze hebben bij Canon inderdaad vanaf de 60D een andere stekkerverbinding gebruikt voor de afstandsbediening, de "E3" die ook compatibel is met de 1100D en 700D reeksen.

        Op de 10/20/30/40/50D wordt het stekkertje met de 3 pinnetjes "N3" gebruikt, net zoals bij een 6D, 7D, elke 5D en elke 1D.
        Op de 1000/1100/300/350/400/450/500/600/650/700/100D en 60/70D zit er een stekkerbusje "E3" waar een stekkertje type "hoofdtelefoon" in past.

        De afstandsbediening van een 40D werkt dus niet meer op een 60D en 70D (dat wist ik niet, ik dacht dat ze voor die reeks toch dezelfde stekkerverbinding zouden behouden, maar dat is blijkbaar niet zo).
        Dat is dan niet zo handig als je een nieuwe camera koopt, en merkt dat de afstandsbediening plotseling niet meer bruikbaar is...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Afstandsbediening.

          inderdaad, had er zelfs niet bij stil gestaan. Weet nu niet welke afstandsbediening ik het best zou kopen. Hebben jullie meer ervaring??

          Comment


          • #6
            Re: Afstandsbediening.

            Je kan ook gewoon triggers kopen die bijna niets kosten. Zo gebruik ik een Yongnuo tranceiver op de camera en via een andere tranceiver kan ik dan de sluiter ontspannen. Heel handig en geen gepruts om de kabelrelease met die minuscule gaatjes in de camera te pluggen.
            Canon EOS 7D - Sigma 70-200 f2.8

            Comment


            • #7
              Re: Afstandsbediening.

              Spotgoedkoop op Xtreme deals: http://dx.com/p/infrared-ir-shutter-...1-cr2025-27842

              Comment


              • #8
                Re: Afstandsbediening.

                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                Een draadloze infrarood afstandsbediening is handig als je zelf mee voor de camera staat (bijvoorbeeld voor een groepsfoto), maar als je de camera gebruikt voor bijvoorbeeld nachtfotografie of studiowerk (stillevens), dan is een afstandsbediening met draad handiger.
                Een Yongnuo transciever werkt met een radiosignaal, die kan je ook gebruiken als je achter de camera staat, met infrarood moet de camera de afstandsbediening kunnen "zien".

                Op dezelfde website verkopen ze ook goedkope afstandsbedieningen met draad, en ook de Yongnuo transcievers die je kan gebruiken om flitsers aan te sturen én om de camera op afstand te bedienen.
                Let er wel op dat je voor draadloze apparaten altijd batterijtjes nodig hebt, een afstandsbediening met een draad zal nog probleemloos werken als die al een hele tijd in de cameratas zit, bij de draadloze moet je in het oog houden dat de batterijtjes nog goed zijn.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Afstandsbediening.

                  Je hebt gelijk, ik had niet gezien dat TS refereerde naar een kabel afstandsbediening.
                  Voor een prikje heb je beide

                  Comment

                  Working...
                  X