Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Als het groen het overneemt...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Als het groen het overneemt...




    Gisteren waren Anais en ikzelf het een beetje beu in de werken te zitten en zijn we eens 't stad ingetrokken om eindelijk nog eens wat te fotograferen.
    Dit is een beeld van het "Rabot" in Gent genomen vanop de Sint-Antoniusbrug.
    De titel wordt helemaal duidelijk in de link hierboven. Dat de "Rabottorens" tegen de vlakte zullen gaan slaat op de appartementsgebouwen achter het groen, die hier niet zichbaar zijn.
    Meer naar links richten leverde enkel maar een trits geparkeerde auto's op...






    1/50s - F11 - iso100 - 67mm

    Bedankt om te kijken
    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Als het groen het overneemt...

    Watte?????? Gaan ze die torens afbreken? Een schande!

    Mooi standpunt Marc. En dito foto!
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Als het groen het overneemt...

      Knappe compositie

      Comment


      • #4
        Re: Als het groen het overneemt...

        Als we een bezoek aan Gent brengen komen we daar altijd langs met de auto maar nooit gestopt. Dat je daar zo een fraai beeld kon maken natuurlijk nooit geweten. Dit is dan Gent op z'n mooist en vind het dan ook spijtig moest dit ooit verdwijnen al denk ik toch dat dit toch beschermd is.
        Marc je foto is een schilderijtje waard.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Als het groen het overneemt...

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Watte?????? Gaan ze die torens afbreken? Een schande!
          goed lezen..!
          -----
          mooie foto.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Als het groen het overneemt...

            Schilderachtig mooi.
            mvg,
            Eddy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Als het groen het overneemt...

              Erg mooi pitoresk en rustgevend(nu nog) beeld!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Als het groen het overneemt...

                mooie compositie, heel knap gedaan!!
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Als het groen het overneemt...

                  Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                  Watte?????? Gaan ze die torens afbreken? Een schande!

                  Mooi standpunt Marc. En dito foto!
                  Niet die torens maar twee grote appartementsblokken die links buiten beeld vallen.

                  Marc, als ik er nog eens langs kom breng ik men kettingzaag mee

                  Mooi beeld en bewerking, spijtig van die boom maar hij is niet te vermijden ( ook al geprobeerd )
                  Photography is an art of observation.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Als het groen het overneemt...

                    staat er mooi op dus volg zowat de voorgangers ;-)
                    mvg Bruno D.G.
                    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: Als het groen het overneemt...

                      en foto die het mijns inziens vooral moet hebben van de mooie kleuren:

                      - mooie tinten groen, van bomen en water, zijn complementair met de blikvanger van het oranje
                      - sterk verzadigde kleur oranje op de voorgrond en minder verzadigde kleur (beige-grijs) op de achtergrond: dat creëert altijd een mooie illusie van diepte (de waarneming van verzadiging door onze ogen neemt af met de toenemende afstand)

                      Puur naar compo is het mijns inziens geen hoogvlieger, maar gelet op de omstandigheden is dit denk ik zo ongeveer het beste wat je vanaf deze plaats kon doen als je visuele hinder uit beeld wil halen.

                      Alleszins een charmante plaat.
                      Niet geschoten is altijd mis ...

                      Betreden op eigen risico - de directie is niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Als het groen het overneemt...

                        Mooie opname en kleur,grts,Jozef
                        Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Als het groen het overneemt...

                          Vreemd, ik dacht dat de Gentenaars fier waren op hun Rabot ? Nou heb je wel een prachtfoto van genomen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Als het groen het overneemt...

                            yep kan mij boeien!
                            Running is a way of living..

                            Comment


                            • #15
                              Re: Als het groen het overneemt...

                              Vriendelijke dank aan de mensen die gereageerd hebben.
                              Mogelijks was mijn begeleidend schrijven niet zo duidelijk. Als je naar de link kijkt zie je inderdaad op de achtergrond van de eerste foto twee hoge appartementsblokken staan. Er staan er daar zo nog een paar.
                              Verwarrend genoeg worden deze de "Rabottorens" genoemd. Het zijn deze appartementen die momenteel leeg staan en klaar staan om tegen de vlakte te gaan.
                              Het monument zelf is inderdaad beschermd.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pixxel Bekijk bericht
                              Niet die torens maar twee grote appartementsblokken die links buiten beeld vallen.

                              Marc, als ik er nog eens langs kom breng ik men kettingzaag mee

                              Mooi beeld en bewerking, spijtig van die boom maar hij is niet te vermijden ( ook al geprobeerd )
                              Je hebt gelijk van die kettingzaag maar ik vrees dat je gaat botsen met de groene fractie

                              Oorspronkelijk geplaatst door y-cam Bekijk bericht
                              en foto die het mijns inziens vooral moet hebben van de mooie kleuren:

                              - mooie tinten groen, van bomen en water, zijn complementair met de blikvanger van het oranje
                              - sterk verzadigde kleur oranje op de voorgrond en minder verzadigde kleur (beige-grijs) op de achtergrond: dat creëert altijd een mooie illusie van diepte (de waarneming van verzadiging door onze ogen neemt af met de toenemende afstand)

                              Puur naar compo is het mijns inziens geen hoogvlieger, maar gelet op de omstandigheden is dit denk ik zo ongeveer het beste wat je vanaf deze plaats kon doen als je visuele hinder uit beeld wil halen.

                              Alleszins een charmante plaat.
                              Je hebt dat heel goed gezien Yves. Dank zij deze tocht in de stad waarbij ik nog wel andere zaken vastgelegd heb, ben ik weer tot het besef gekomen waarom ik zo graag in de natuur rondstruin.
                              Je loopt constant tegen trolleykabels, de bouwkranen en stellingen die bijna om de vijftig meter in beeld komen en lelijke grote verkeersborden. Het weer zat betrekkelijk goed en je kon op de koppen lopen. Het is uitzonderlijk dat terwijl je aan het mikken bent er iemand stopt om je de foto te laten nemen. Dat mensen door het beeld lopen vind ik totaal niet erg...Als ze daarentegen zich knal voor je lens stellen om daar wat te mijmeren...dan wordt het wat moeilijker...
                              Gelukkig heb ik al vastgesteld dat de grootste namen in SC ook wel eens een storende bouwkraan wegtoveren.
                              In bovenstaande foto werd de boom juist naast het torentje rechts "kunstmatig" wat verhoogd om het in verval staande appartement onzichtbaar te maken.

                              Groetjes
                              Marc
                              Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                              Comment

                              Working...
                              X