Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3 swings...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 3 swings...

    Hallo, mijn allereerste foto op dit forum. De kids lagen even in bed, dus ik even tijd om mijn nieuw speelgoed uit te testen.

    Gebruikt materiaal : Canon EOS 1100D met een canon 18-200IS lens en statief gebruikt. Opname stand : Automatisch

    Even erbij zeggen, ik ben dus echt een beginnend fotograaf, en ben nog volop bezig met avondschool fotografie.
    Ik heb brede schouders, en alle kritiek is welkom. Hoe meer hoe liever, want ik heb honger naar het leren fotograferen...


    Last edited by brainblow; 23 september 2013, 18:07.

  • #2
    Re: 3 swings...

    Welkom op het forum...
    Ben zelf ook maar een beginneling en iedereen moet leren en hier heb je wel wat aan de tips en/of kritiek...
    Allereerst, zo snel mogelijk je toestel leren kennen zodat je van de automatische stand afkan...
    Nog een tip...zorg voor zo weinig mogelijk of geen rommel op de achtergrond...in dit geval, grasmachine, verroest vat,....het onttrekt de aandacht van het onderwerp...
    De rechtse kant van de schommel zou ik eraf knippen, alsook het pad op de voorgrond...
    De foto had mss ook mooier geweest indien je had gewacht tot de kids uit hun bed waren en ze in de schommel zaten... ;-)
    Voor de rest, oefenen oefenen en nog eens oefenen...

    Veel succes,
    grtz Dannieken
    Canon 1DX mk II - Canon 5D mk II Canon 7D Mk II - Canon L 24-70 f2.8 - Canon L 70-200 f2.8

    Comment


    • #3
      Re: 3 swings...

      Welkom hoor!
      Een ander onderwerp was misschien een betere keuze geweest.
      Doe vooral verder met posten. Je kan er alleen maar beter van worden!
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: 3 swings...

        toestel zo snel mogelijk van auto afhalen en kiezen voor AV of voor snelheid.
        neem een diafragma van tussen de F8 en F11.
        veel plezier met de hobby.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: 3 swings...

          Bedankt allemaal voor de reactie's, aangezien ik nog maar pas bezig ben, ben ik nog niet zo bekend met de resultaten van diafragma en sluitertijd. Kweet wel wat het is, maar wat het doet met de foto's, en wat de combinatie's van de 2 doen.

          Comment


          • #6
            Re: 3 swings...

            Oorspronkelijk geplaatst door brainblow Bekijk bericht
            Bedankt allemaal voor de reactie's, aangezien ik nog maar pas bezig ben, ben ik nog niet zo bekend met de resultaten van diafragma en sluitertijd. Kweet wel wat het is, maar wat het doet met de foto's, en wat de combinatie's van de 2 doen.
            gebruik meerdere camera instellingen, je kaartje vind dat niet erg hoor.
            en onthou wat de beste instelling is.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: 3 swings...

              Het voordeel van dit digitale tijdperk is dat je volop kan experimenteren, Automatische modus is niet zo'n goede modus om te experimenteren, dus kan je beter naar Av of Tv = Diafragma voorkeur of sluitertijdvoorkeur en probeer dingen uit. Lees veel op internet over diafragma, sluitertijd, lichtgevoeligheid, brandpuntafstand, composities enz.... Kijk ook naar andere hun foto's en zoek of vraag de exifgegevens ( zijn instellingen zoals diafragma, sluitertijd, iso, brandpunt enz... ) van de foto die je knap vind op en probeer het in een andere situatie uit.

              Veel experimenteerplezier !!

              Mvg John
              http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

              Comment


              • #8
                Re: 3 swings...

                welkom hier op dit leerrijk en verslavend forum;
                alles is reeds geschreven, zo ongeveer.

                Oorspronkelijk geplaatst door brainblow Bekijk bericht
                ... Opname stand : Automatisch.....en ben nog volop bezig met avondschool fotografie.
                dat begrijp ik niet goed, het eerste wat ik deed na m'n eerste les, was volop gaan voor Av, en van dat groene vierkantje blijven (of eens om te checken wat m'n camera zou gedaan hebben)





                en je mag hier maar 1 post per dag beginnen, ik zie dat je die dreef er ook nog op geplaatst had,
                eventjes http://www.belgiumdigital.com/helpdesk lezen
                Last edited by noenkelMi; 22 september 2013, 10:28.
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: 3 swings...

                  Welkom als beginner ... Ooit waren we allemaal beginners ...
                  Bij deze foto : pad op de voorgrond mag voor mij blijven, dit geeft wat diepte aan de foto en trekt je wat verder de foto in.
                  Het onderwerp op zich is weinig spannend, maar ik begrijp je volledig : je moet ergens mee beginnen. En al doende leer je wel en krijg je meer en meer ook voor composities, onderwerpen, kadrering ...
                  Door hier bv je eigen posities wat te veranderen, kon je de schommels al wat losser gemaakt hebben van de achtergrond .
                  Enfin, je leert het wel, maar hou rekening dat Rome en Parijs er ook niet waren op één dag. En je cursus fotografie zal je hopelijks stimuleren om op ontdekkingstocht uit te gaan.
                  groeten,
                  deka
                  There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                  Comment

                  Working...
                  X