Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een gif in Cs5, max. grootte?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een gif in Cs5, max. grootte?

    Nu wilde ik ook eens een .GIF maken, in Cs5, en dat lukt me best. Echter, als ik de afmeting groter laat zijn dan 600 pixels langste zijde wil dat ding niet werken in bv. Windows Live Mail. Ik heb dithering al uitgeschakeld om het bestand lichter te maken, maar dat schijnt niet te helpen. Wat doe ik verkeerd, of is 600 pixels langste zijde sowieso de max; grootte waarmee en .GIF kan afgespeeld worden?


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

    Euh...mods heb ik de toelating dit topic te verhuizen naar een ander subforum, want hier is er blijkbaar bitter weinig interesse voor?

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Euh...mods heb ik de toelating dit topic te verhuizen naar een ander subforum, want hier is er blijkbaar bitter weinig interesse voor?
      denk omdat het op BD niet is toegestaan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Hallo,

        Een "kwalijk" bericht sturen (uitroepteken) zal sneller helpen dan het in een topic zetten.
        Doen dus, dat kwalijk bericht ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          ........................ of is 600 pixels langste zijde sowieso de max; grootte waarmee en .GIF kan afgespeeld worden?
          Walter
          Deze (een beetje gekke ) GIF is 1.080px × 1.080px groot. 'k Heb er nog grotere gemaakt.
          Ik gebruik Ulead Gif Animator.
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

            Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Euh...mods heb ik de toelating dit topic te verhuizen naar een ander subforum, want hier is er blijkbaar bitter weinig interesse voor?

            Walter
            Moderator Note: Inderdaad... zoals jaja zegt: best de Mods contacteren. Allemaal via het uitroepteken, eentje via een PB. Ik heb nu verplaatst van ChitChat naar Algemeen, maar als je zelf een beter voorstel hebt...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Moderator Note: Inderdaad... zoals jaja zegt: best de Mods contacteren. Allemaal via het uitroepteken, eentje via een PB. Ik heb nu verplaatst van ChitChat naar Algemeen, maar als je zelf een beter voorstel hebt...
              Fotobewerking zou denk ik ook goed geweest zijn.

              @ Skitch: Ulead Gif Animator ok, maar in photoshop, wat nu eenmaal mijn software is, moet het toch ook perfect lukken?

              Walter
              D850

              Comment


              • #8
                Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                Moderator Note: Dan doen we dat toch zeker. Verplaatst van Algemeen naar Fotobewerking.


                En als PS-er: tja, nooit geweten dat daar een bepaald maximum op stond, 1024px bv zou toch perfect moeten kunnen. Maar je spreekt ook van Windows Live Mail. Wordt daar bv geen maximum opgelegd? Maar maak gerust eens een groter aan, laad dat op naar zeg maar Photobucket, en post de link. Moet toch kunnen, niet?
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Moderator Note: Dan doen we dat toch zeker. Verplaatst van Algemeen naar Fotobewerking.


                  En als PS-er: tja, nooit geweten dat daar een bepaald maximum op stond, 1024px bv zou toch perfect moeten kunnen. Maar je spreekt ook van Windows Live Mail. Wordt daar bv geen maximum opgelegd? Maar maak gerust eens een groter aan, laad dat op naar zeg maar Photobucket, en post de link. Moet toch kunnen, niet?
                  Bedankt Les! Dat uploaden naar Photobucket ga ik eens proberen, ok!
                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                    Heb het ondertussen zelf gevonden, de .GIF's die ik maakte hebben aldoor gewerkt. Ik maakte bij het controleren of ze wel werkten de fout om in Live Mail telkens stomweg op "diavoorstelling" te klikken ipv rechtstreeks op het afbeeldingsicoontje > openen. Je kunt makkelijk .GIF's maken van 1200 pixels of meer, geen enkel probleem. Met dank nog voor de vele tientallen behulpzame reacties, maakt hier nooit iemand GIFS of zo?

                    Walter
                    D850

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                      Bedankt om te rapporteren dat je het voor mekaar gekregen hebt.
                      Wij hebben in de Photoshop cursus geleerd hoe we animatie in PS konden toepassen, en in die zin heb ik ooit één GIF gemaakt. Niet direct de manier waarop ik met PS omga.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Bedankt om te rapporteren dat je het voor mekaar gekregen hebt.
                        Wij hebben in de Photoshop cursus geleerd hoe we animatie in PS konden toepassen, en in die zin heb ik ooit één GIF gemaakt. Niet direct de manier waarop ik met PS omga.
                        Is eigenlijk heel gemakkelijk hé, er zijn verschillende methodes, maar ik gebruik de methode scripts>bestanden laden naar stapel. ik gebruik het zelden, maar een burst van 5 à 9 opnames met de vrienden erop tijdens een vakantietrip kan leuk zijn.
                        Het probleem met iets dat je zelden doet: je vergeet hoe het nu ook alweer in mekaar zat.
                        Walter
                        D850

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
                          ........................ maakt hier nooit iemand GIFS of zo?
                          Walter
                          Ik maak af en toe wel eens GIF's, maar nooit met Photoshop. Ik vind GIF's wel heel leuk.
                          Met Photoshop Elements, de enige die ik heb, kan je de layers opslaan als "frames" met een .gif extensie. Dan kan je al die layers na elkaar zien.
                          Met Uleads kan je ongeveer alles controleren als je een animated GIF maakt.
                          Ook met Corel PhotoPaint heb ik GIF's gemaakt. Daar heb je ook veel controle over de details.
                          Met de "grote" Photoshop weet ik het niet.


                          Nog een Ulead voorbeeldje :

                          Nog eentje dat gemaakt is in Corel MotionStudio 3D ( video .m2ts in 1536*864 px) en daarna met Ulead omgezet naar 480*270 px in .GIF : voorbeeld
                          Last edited by Skitch; 23 september 2013, 23:32.
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een gif in Cs5, max. grootte?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Ik maak af en toe wel eens GIF's, maar nooit met Photoshop. Ik vind GIF's wel heel leuk.
                            Met Photoshop Elements, de enige die ik heb, kan je de layers opslaan als "frames" met een .gif extensie. Dan kan je al die layers na elkaar zien.
                            Met Uleads kan je ongeveer alles controleren als je een animated GIF maakt.
                            Ook met Corel PhotoPaint heb ik GIF's gemaakt. Daar heb je ook veel controle over de details.
                            Met de "grote" Photoshop weet ik het niet.


                            Nog een Ulead voorbeeldje :

                            Nog eentje dat gemaakt is in Corel MotionStudio 3D ( video .m2ts in 1536*864 px) en daarna met Ulead omgezet naar 480*270 px in .GIF : voorbeeld
                            Dat is wel een hele mooie! Zal wel veel werk vooraf aan geweest zijn!

                            Walter
                            D850

                            Comment

                            Working...
                            X