Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

afmetingen in Lr

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • afmetingen in Lr

    Ik heb een vraag ivm de afmetingen van een foto die in Lr geëxporteerd wordt.
    Een originele foto heeft de afmeting 5184X3456
    Bij de instellingen om te exporteren zet ik 760X300
    Als ik de foto daarna bekijk is hij maar 450X300

    Iemand een idee hoe dit komt?
    www.fotojoel.be
    7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

  • #2
    Re: afmetingen in Lr

    Tja, hoe moet ik dit uitleggen.

    LR zal een foto altijd verkleinen met dezelfde verhouding. In dit geval 5184 / 3456 = 1,5.

    Jij geeft op dat de foto niet groter mag zijn dan 760x300. Well, in dit geval zal hij dan kiezen om de hoogte op 300 te zetten, omdat deze er voor zorgt dat de lengte niet langer zal zijn dan 760.

    Omgerekend krijg je dan 450x300 want 450 / 300 = 1,5.

    Moest hij er 760x300 van maken, dan krijg je ook een misvormde foto.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: afmetingen in Lr

      Akkoord met hierboven.
      Als je toch die afmetingen wil, moet je ze eerst croppen in de verhouding die je exporteert.

      Dpaul
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: afmetingen in Lr

        In Lightroom exporteren zo instellen bij Afbeeldingsgrootte - Passend maken - Afmetingen en dan zou de foto op zijn ingestelde grootte moeten blijven denk ik?
        Vriendelijke groeten van fotokijker.
        Een foto moet de werkelijkheid weergeven.
        https://vanmeulder.be

        Comment


        • #5
          Re: afmetingen in Lr

          Dus als ik een foto wil hebben van bv 700x300(als banner voor een website) dan kan dit niet in Lr?
          www.fotojoel.be
          7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

          Comment


          • #6
            Re: afmetingen in Lr

            Oorspronkelijk geplaatst door jopat Bekijk bericht
            Dus als ik een foto wil hebben van bv 700x300(als banner voor een website) dan kan dit niet in Lr?
            Dat gaat zelfs heel simpel.

            Je kiest gewoon de foto waar je je banner mee wilt maken en gaat dan in "Develop".
            Hier kies je voor: "Crop Overlay (R)".
            Bij "Aspect" kies je voor "Enter Custom" en hier geef je dan je aspect in van 7 bij 3, of 700 bij 300, Lightroom past dat toch aan naar 7 x 3.

            Nu kun je in de foto de uitsnede maken voor je banner.

            Nadat je deze uitsnede hebt gemaakt, ga je terug naar "Library" en klik je op "Export".

            Pas dan je export aan naar jou gewenste resultaat en vergeet niet bij "Image Sizing" de "Resize to Fit" op "Width & Height" te zetten en vul in: "W: 700" en "H: 300".

            En viola, je hebt je banner van 700 op 300 pixels. Zo simpel is dat.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #7
              Re: afmetingen in Lr

              Rudy,hoe kan ik deze maat vastzetten?Als ik het doe zoals jij zegt dan is de foto inderdaad 700 op 300.Als ik nu een volgende foto uit kies dan moet ik weer "enter custom" 700x300 ingeven want als je een volgende foto kiest komt er steeds "origineel" terug.
              www.fotojoel.be
              7D,canon 70-200 f2.8,300mm f2.8,10-22,24-105 f4,mono en tripod van velbon,lowepro flipside 400

              Comment

              Working...
              X