Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pocket Wizard TT1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pocket Wizard TT1

    Normaal zou ik denken dat je met allemaal TT5's beter af bent. TT5 = zender en ontvanger. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat een TT1 op de camera een voordeel heeft op de TT5 maar ik herinner mij niet meer waar ik dat kan terugvinden. Iemand die hier uitleg kan geven ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Pocket Wizard TT1

    Ik heb mij laten vertellen dat de zonecontroler AC3 niet werkt op een TT5. Of dit klopt weet ik niet.
    De TT1 is natuurlijk kleiner en handiger op de body. Maar in principe kan je inderdaad ook gewoon zenden en ontvangen met een TT5.

    Comment


    • #3
      Re: Pocket Wizard TT1

      Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
      Ik heb mij laten vertellen dat de zonecontroler AC3 niet werkt op een TT5. Of dit klopt weet ik niet.
      De TT1 is natuurlijk kleiner en handiger op de body. Maar in principe kan je inderdaad ook gewoon zenden en ontvangen met een TT5.
      Ik heb de AC3 en die werkt perfect op de TT5.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Pocket Wizard TT1

        Ik gebruik zowel TT1, TT5 als AC3 (op Nikon).
        Zowel TT5 als TT1 kunnen op de body, maar TT1 is gewoon veel compacter. AC3 werkt op zowel TT1 als TT5.

        Comment


        • #5
          Re: Pocket Wizard TT1

          Ik heb 1xtt1 4xtt5's voor Canon. Ik gebruik de tt1 alleen in geval van nood. Dat is wanneer ik alle tt5's voor speedlites moet gebruiken. Het radio bereik van de tt5's is veel groter (die heeft ook een externe antenna). De tt1 durft af en toe een shoot te missen.
          Als ik zou moeten kiezen, tt5. De AC3 controller werkt perfect met elke van de 2.

          -groeten, Gerard.
          "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
          Blog: www.gerardmaas.net
          Port: www.gerardmaas.com

          Comment


          • #6
            Re: Pocket Wizard TT1

            Oorspronkelijk geplaatst door maasg Bekijk bericht
            Ik heb 1xtt1 4xtt5's voor Canon. Ik gebruik de tt1 alleen in geval van nood. Dat is wanneer ik alle tt5's voor speedlites moet gebruiken. Het radio bereik van de tt5's is veel groter (die heeft ook een externe antenna). De tt1 durft af en toe een shoot te missen.
            Als ik zou moeten kiezen, tt5. De AC3 controller werkt perfect met elke van de 2.

            -groeten, Gerard.
            Ik heb hier 3xTT5 voor Nikon + een AC3. Dus beter eventueel een 4de TT5 bijkopen ipv een TT1.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Pocket Wizard TT1

              Tot voor kort was de range van Hypersynch offset bij de TT1 veel groter dan bij de TT5.
              Sinds de laatste update is de range van de TT5 nu even groot.

              Je kunt met de AC3 op een TT1 in de hand de instellingen aanpassen (vroeger moest deze steeds op een camera staan), weet niet dat dit met de TT5 ook gaat (waarschijnlijk wel).
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Pocket Wizard TT1

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                Tot voor kort was de range van Hypersynch offset bij de TT1 veel groter dan bij de TT5.
                Sinds de laatste update is de range van de TT5 nu even groot.

                Je kunt met de AC3 op een TT1 in de hand de instellingen aanpassen (vroeger moest deze steeds op een camera staan), weet niet dat dit met de TT5 ook gaat (waarschijnlijk wel).
                Heb onlangs een update gedaan, maar ga nogmaals checken of er soms nog een nieuwe is.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment

                Working...
                X