Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

    Hallo,

    Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een statief voor m'n D600. Ik ben bij m'n gebruikelijke fotowinkel gaan informeren en daar hebben ze een groot assortiment van Sirui statieven. Lijkt me heel degelijk materiaal! Heeft er iemand ervaring mee?
    Vooral de N-serie interesseert me, gezien er daar een monopod ingebouwd zit en dat kan met een lange lens natuurlijk goed van pas komen.

    Hier kun je een greep uit het assortiment vinden:


    Alvast bedankt voor de reacties!
    Marnix

  • #2
    Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

    Prijs/kwaliteitverhouding ga je niets beters vinden.

    Comment


    • #3
      Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

      Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
      Prijs/kwaliteitverhouding ga je niets beters vinden.
      Blij dat te horen! Ik had al gezien dat de afwerking top is. En het feit dat ze 6 jaar garantie geven, wil natuurlijk ook veel zeggen!
      Enig idee hoe "zwaar" ik zou moeten gaan qua statief en ballhead?

      Comment


      • #4
        Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

        Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
        Prijs/kwaliteitverhouding ga je niets beters vinden.
        Blij dat te horen! Ik had al gezien dat de afwerking top is. En het feit dat ze 6 jaar garantie geven, wil natuurlijk ook veel zeggen!
        Enig idee hoe "zwaar" ik zou moeten gaan qua statief en ballhead?

        Comment


        • #5
          Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

          waarvoor wil je hem gebruiken en welke lens (zen) wens je hiervoor te gebruiken
          (traveler of niet; hoogte van statief; gewicht dat hij moet dragen, welk soort kop je best gebruikt)
          Paul
          Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

          Comment


          • #6
            Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

            Voor D600 met 24-85 en 70-200 (2.8).
            Bij de 70-200 zal ik natuurlijk de lens op de statief bevestigen ipv de body. Licht en gemakkelijk overal mee te nemen is natuurlijk ook een dikke bonus.

            Comment


            • #7
              Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

              Ik heb de N-2204 en nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop! Vind hem oerdegelijk maar toch een lichtgewicht! Je kan hem ook zodanig opplooien door de poten naar boven te draaien. Zo is je statief maar een goeie 50 cm groot meer. Kan misschien ook een handig weetje zijn Verder vind ik hem ook wel heel stabiel. In de pootjes zitten er ijzeren/stalen (weet niet precies uit wat ze gemaakt zijn) pinnen die je kan uitdraaien. Zo kan je je statief nog wat vaster in de grond zetten.

              Ikzelf gebruik hem met de K-30x, een kop die door redelijk wat mensen hier op het forum wordt gebruikt denk ik. Heel soepel om mee te werken en opnieuw heel stevig. Als je hem echter in combinatie met de N-2204 gebruikt, kan je je statief niet meer gans toeplooien. Hiervoor moet je je middenzuil dan iets uitschuiven. Als je hem dan in bijgeleverde tas wilt steken, steek enkel je kop uit de zak. Maar buiten dit "minpuntje" echt een goeie aankoop! En in mijn ogen ook niet zo heel duur als je dezelfde kwaliteit gaat zoeken bij een gekender merk.

              Groetjes
              Roeliee
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                Bedankt!
                Qua kop was ik er al uit en had ik ook de K-30x gekozen. Ik twijfel nog tussen de aluminium en carbon versie, maar zoals je zegt zijn ze in vergelijking met andere merken echt niet duur!

                Comment


                • #9
                  Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                  Ik persoonlijk zou niet twijfelen en voor Carbon gaan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                    Er is heel veel geschreven over Serui in dit Topic: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...-399613-2.html




                    http://www.traumflieger.de/desktop/b...ads.phphttp://[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                      Ik heb ook sinds enige tijd de N-2204 in combinatie met D600 en o.a. de lenzen van TS. Super tevreden van! Carbon is zeker aan te bevelen.
                      Ik heb er wel de K-20x kop bij. Ook die is uitstekend. Maar als ik het opnieuw zou kopen, zou ik wellicht voor de K-30x gaan, ondanks de opbergprobleempjes die hierboven reeds vermeld werden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                        Ben gisteren nog de N-2204 met K-30x gaan halen. Héél tevreden! Bedankt voor alle info!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                          Oorspronkelijk geplaatst door MrX Bekijk bericht
                          Ben gisteren nog de N-2204 met K-30x gaan halen. Héél tevreden! Bedankt voor alle info!
                          Veel plezier ermee! Je zal het je zeker niet beklagen!
                          Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                          Comment


                          • #14
                            Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                            Hallo,
                            Ik ben sedert enige tijd in het bezit van de SIRUI M-3204 +K-30X.Dit is een carbon statief,heel degelijk,vast en geen opbergproblemen(kompleet met kop in meegeleverde tas).Om het komplete statief makkelijk in de tas te kunnen plaatsen,doe je er best aan van de 3 legs(poten-benen of hoe je het noemt) naar boven te plooien,omdraaien en dan de middenzuil laten zakken.
                            Veel geluk met je keuze.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Statief voor Nikon D600 - iemand ervaring met Sirui?

                              Nog steeds heel tevreden met m'n keuze!
                              Even een berichtje voor de geïnteresseerden: net gezien op hun FB pagina dat er nu 10% korting is op alles van Sirui (met promocode)... En nee, je moet niet met me inzitten: direct gebeld en ze hebben me gezegd dat ik (als goede klant) mag langsgaan voor de "refund"! ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X