Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondrollen buigen door

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrondrollen buigen door

    niet meer van toepassing
    Last edited by kleintje; 15 februari 2014, 11:10.

  • #2
    Re: achtergrondrollen buigen door

    Heb hetzelfde systeem gehad, maar dan met 1 rol. Rol buigde door en de kettingen zijn gesprongen wanneer ik mijn doek voor de eerste maal omhoog deed met dit systeem. Onmiddelijk een nieuwe ketting gekregen, 2 dagen later kwam ik 's morgens in mijn studio en lag mijn rol op de grond... Het systeem was gewoon doorgeplooid en gebroken.
    Ik heb nu geďnvesteerd in een veel beter systeem dat ik zelf gemaakt heb, buigt niet meer door en is zeeer stevig.
    Die rollen buigen bijna altijd door, gebruik een metalen buis die er precies inpast op die te verstevigen (mij rol heeft zelfs een alu buis en deze buigde ook door).

    Comment


    • #3
      Re: achtergrondrollen buigen door

      Het doorbuigen is niet een probleem van de ophangsysteem maar van de karton buis waar je papier op vastzit.
      Welk merk zijn je papierrollen? De colorama roller waar ik mee werk geven dit probleem niet.
      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

      Comment


      • #4
        Re: achtergrondrollen buigen door

        Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
        Het doorbuigen is niet een probleem van de ophangsysteem maar van de karton buis waar je papier op vastzit.
        Welk merk zijn je papierrollen? De colorama roller waar ik mee werk geven dit probleem niet.
        Met lange rollen (3m of meer) heb je bijna altijd last van doorbuigen bij een systeem als dit .

        Comment


        • #5
          Re: achtergrondrollen buigen door

          Als rollen lange tijd niet gebruikt worden vertikaal opbergen (rechtzetten dus). En verder een systeem gebruiken met een (stevige, ergo: alu o.i.d.) buis door heel de rol. Althans zo doe ik het en nog nooit problemen gehad met doorbuigende rollen.

          Succes,

          Roeland
          www.135mm.be
          @135mm_leuven
          info@135mm.be

          Comment


          • #6
            Re: achtergrondrollen buigen door

            niet meer van toepassing
            Last edited by kleintje; 15 februari 2014, 11:10.

            Comment


            • #7
              Re: achtergrondrollen buigen door

              Buis hoeft niet exact dezelfde diameter te zijn als opening in de rol. Ik gebruik het dwarsstuk van deze (of vergelijkbaar, niet in detail gezocht):



              Mits wat handigheid / creativiteit / tripje naar brico vind je wel een manier om deze ook tegen de muur te bevestigen zodat je geen statieven meer nodig hebt.

              Succes,

              Roeland
              www.135mm.be
              @135mm_leuven
              info@135mm.be

              Comment


              • #8
                Re: achtergrondrollen buigen door

                Oorspronkelijk geplaatst door Roeland Bekijk bericht
                Buis hoeft niet exact dezelfde diameter te zijn als opening in de rol. Ik gebruik het dwarsstuk van deze (of vergelijkbaar, niet in detail gezocht):



                Mits wat handigheid / creativiteit / tripje naar brico vind je wel een manier om deze ook tegen de muur te bevestigen zodat je geen statieven meer nodig hebt.

                Succes,

                Roeland
                Deze dwarsbuis is ook los verkrijgbaar.
                Groetjes Steco

                Comment


                • #9
                  Re: achtergrondrollen buigen door

                  een zware buis gaan kopen in een ijzerhandel is een goeie oplossing.
                  Het achtergrond systeem maakte ik zelf en gebruikte daarvoor een dunwandige buis van 10 cm.
                  Deze blijven mooi recht. Nadeel is natuurlijk dat je voor iedere kleur een buis nodig hebt als het papier op de buis oprolt
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment

                  Working...
                  X