Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

    Laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Evelien, en ik ben me sinds kort aan het verdiepen in de wereld van systeemcamera's. Ik ga voor minimaal 10 maanden in Zuid-Soedan werken, en zou daarom graag een camera willen waarmee ik iets meer kan en wat mooiere foto's kan maken dan met mijn simpele compact camera. Afgelopen vakantie speelde ik al met de gedachte voor een spiegelreflex. Nu ik me er wat in verdiept heb, wil ik kiezen voor een systeemcamera.

    Aangezien ik niet een heel groot budget heb, en ivm het op handen zijnde vertrek ik geen tijd heb om nog lang te sparen, ben ik uitgekomen bij een Panasonic Lumix DMC-G3. Ik heb een goede aanbieding gevonden, waarbij ik voor de body + 14-42 objectief 249 euro kwijt ben.

    Nu heb ik al het een en ander gelezen op dit forum, en ik geloof dat hier behoorlijk veel mensen zitten met kennis over systeemcamera's. Ik zou daarom graag jullie mening willen weten. Denken jullie dat dit een goede deal is, of is dit een verouderd toestel en kan ik beter verder gaan kijken?

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

    De G3 is inderdaad niet meer de nieuwste camera, maar €249 voor die camera met kitlens is zeker niet verkeerd. Als je op zoek bent naar een goede all round camera die een behoorlijke beeldkwaliteit aflevert en niet veel weegt, dan is dat eigenlijke een no-brainer. Ga ervoor zou ik zeggen. Mag ik weten waar je de camera vandaan haalt?

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

      Oorspronkelijk geplaatst door EvelienV85 Bekijk bericht
      .......... een Panasonic Lumix DMC-G3. Ik heb een goede aanbieding gevonden, waarbij ik voor de body + 14-42 objectief 249 euro kwijt ben.
      waar...?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

        Bij Foto Hans Keuzekamp. Ik vind het een voordeel dat het een EVF heeft (aangezien de zon nogal fel kan schijnen in Zuid-Soedan) en een draaibaar scherm, zodat ik hem ook makkelijk kan gebruiken om filmpjes te maken (oa van mezelf voor het thuisfront). Het is me nog niet gelukt om een andere camera te vinden met deze twee dingen, die ook nog eens betaalbaar is.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

          Oorspronkelijk geplaatst door EvelienV85 Bekijk bericht
          Bij Foto Hans Keuzekamp....
          bedankt, had het niet goed gelezen nl een H te veel.
          verschil maar 1000 Euro..sorry.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

            Oorspronkelijk geplaatst door EvelienV85 Bekijk bericht
            Ik vind het een voordeel dat het een EVF heeft (aangezien de zon nogal fel kan schijnen in Zuid-Soedan) en een draaibaar scherm, zodat ik hem ook makkelijk kan gebruiken om filmpjes te maken (oa van mezelf voor het thuisfront). Het is me nog niet gelukt om een andere camera te vinden met deze twee dingen, die ook nog eens betaalbaar is.
            Ik denk ook niet dat je voor deze prijs eentje gaat vinden. Alleszins, de aanbieding is niet verkeerd. Het is een goed toestel, natuurlijk zijn er betere... en duurdere ;-)
            Heb dit toestel ook even gehad. Als tussenstap van een Dslr naar een Olympus OM-D. Ik moet zeggen, ik was aangenaam verrast door het toestel. Intiutieve werking, ligt lekker in de hand, goede kwaliteit... Best een aanrader!
            Olympus OM-D EM-5 + wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Panasonic Lumix DMC-G3: goede aankoop?

              Oorspronkelijk geplaatst door EvelienV85 Bekijk bericht
              Bij Foto Hans Keuzekamp. Ik vind het een voordeel dat het een EVF heeft (aangezien de zon nogal fel kan schijnen in Zuid-Soedan) en een draaibaar scherm, zodat ik hem ook makkelijk kan gebruiken om filmpjes te maken (oa van mezelf voor het thuisfront). Het is me nog niet gelukt om een andere camera te vinden met deze twee dingen, die ook nog eens betaalbaar is.
              De G3 is een zeer goed toestel.
              Ietsje ouder maar dat hoeft geen probleem te zijn.
              De G3 heeft idd een interessante zoeker die zelfs vrij groot is en een zeer handig flipscreen.
              Zelfs de 14-42 is nog een vrij goede lens.
              Camera is handig en klein ..maar niet te klein en heeft een goeie grip.
              Voor die prijs koopje... de prijs van een EVF !
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment

              Working...
              X