Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

26 & 27 oktober 2013 - Sledehondenrace - Veldhoven (NL)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 26 & 27 oktober 2013 - Sledehondenrace - Veldhoven (NL)

    Voor de liefhebbers van sledehondenraces, de organisatie zou het leuk vinden als er fotografen aanwezig zijn...
    Mocht er meer info nodig zijn hoor ik het graag.

    Groetjes Marjolein

    Last edited by Marjolein; 18 september 2013, 12:18.

  • #2
    Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

    Hou ik in de gaten.
    Maar wat is er mis mee als je zelf een sledehond meebrengt ?
    In ons geval een Malamute.

    Comment


    • #3
      Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

      Hey dat is interessant. Ik was juist nog iets in de categorie "actie/evenement" aan het zoeken dat je niet alle dagen tegenkomt. Dit is zeker leuk. Bedankt voor de tip.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

      Comment


      • #4
        Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

        Bij leven en welzijn ( en als de weersomstandigheden het toelaten ) denk ik ook aanwezig te zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

          Eigenlijk hoop ik dan op sneeuw. Gewoon voor de sfeer. Een centimetertje of 20 is genoeg :-)
          FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

          Comment


          • #6
            Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

            Een tijd geleden was er bij ons (Lippensgoed, Bulskampveld bij Hertsberge/Beernem) ook zo'n race, ik kan verzekeren dat die honden behoorlijk indrukwekkend zijn. Vrij agressief naar mekaar toe maar poeslief voor de bezoekers.
            Je hebt ook vrij snel door dat deze honden niks liever doen dan trekken en dat de regelneverij van hogerhand (ze mogen slechts uitzonderlijk als trekdier worden gebruikt) belachelijk is. Ik wil ze allemaal eens uitdagen om eens te gaan wandelen met 2 Malamutes van het formaat van de onze
            Ergens in Januari is er nog een wedstrijd in Oostende dacht ik, verleden jaar lag er sneeuw. Helaas wist ik het te laat. Het was op tv : kinderen lagen te dollen met honden in de sneeuw.
            Zoeken op Belgian Mushing voor de kalender.

            Comment


            • #7
              Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

              Sneeuw is inderdaad wel het ultieme, daar hopen wij ook altijd op Er zijn ook wat wedstrijden in februari, dan is er wat meer kans. Als je echt de sneeuw op wilt zoeken moet je toch minimaal Duitsland in gaan.
              Die wedstrijd was in Koksijde en daar lag inderdaad wat sneeuw, maar helaas is het hier zelden voldoende om echt te kunnen sleeën.

              Betreffende de vraag om geen honden mee te nemen, ik begrijp dat iedereen -zeker als je zelf een malamute oid hebt- het leuk vind om zijn hond ook te laten zien. Maar je moet toch begrijpen dat je ten eerste over een terrein loopt waar veel honden aan de stake-out liggen te rusten en steeds als er mensen met een andere hond langskomen worden ze zeer onrustig. Je moet begrijpen dat dit allemaal een soort roedels zijn "wij beschermen elkaar" en dan zien ze jou hond als een indringer en zullen ze meestal niet vriendelijk reageren, dat is ook het karakter van veel van deze honden, zeker malamutes zijn zeer sterk in dat karakter. Langs de trail (het parcour) is het eigenlijk wel uit den boze dat mensen er met honden gaan staan, je wilt toch niet meemaken dat een team om wat voor reden dan ook besluit dat ze jou hond niet aardig vinden en er met zijn allen in volle vaart op af vliegen met alle gevolgen van dien. Meestal gaat het wel goed, maar je kunt het risico maar beter niet lopen denk ik dan, ik ken toch wel wat gevallen waar het echt fout ging. Dit komt ten eerste door de roeldeldrang, maar zeker ook de adrenaline van het werken wat ze dan aan het doen zijn. Plus, het is een wedstrijd om de beste tijd en sommige deelnemers zijn daar heel fanatiek in en als er dan iets is waardoor hun team afgeleid is, is dat natuurlijk niet zo prettig. Al met al dus redenen waardoor de organisatie duidelijk zegt neem aub geen honden mee als je niet deelneemt.

              Als jullie data willen weten van andere wedstrijden kan ik deze altijd doorgeven. 19 en 20 okt is er ook een wedstrijd in Westerlo België. Maar inderdaad is een kalender te vinden op mushing Belgium

              Comment


              • #8
                Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

                Oorspronkelijk geplaatst door Marjolein Bekijk bericht
                Sneeuw is inderdaad wel het ultieme, daar hopen wij ook altijd op Er zijn ook wat wedstrijden in februari, dan is er wat meer kans. Als je echt de sneeuw op wilt zoeken moet je toch minimaal Duitsland in gaan.
                Die wedstrijd was in Koksijde en daar lag inderdaad wat sneeuw, maar helaas is het hier zelden voldoende om echt te kunnen sleeën.

                Betreffende de vraag om geen honden mee te nemen, ik begrijp dat iedereen -zeker als je zelf een malamute oid hebt- het leuk vind om zijn hond ook te laten zien. Maar je moet toch begrijpen dat je ten eerste over een terrein loopt waar veel honden aan de stake-out liggen te rusten en steeds als er mensen met een andere hond langskomen worden ze zeer onrustig. Je moet begrijpen dat dit allemaal een soort roedels zijn "wij beschermen elkaar" en dan zien ze jou hond als een indringer en zullen ze meestal niet vriendelijk reageren, dat is ook het karakter van veel van deze honden, zeker malamutes zijn zeer sterk in dat karakter. Langs de trail (het parcour) is het eigenlijk wel uit den boze dat mensen er met honden gaan staan, je wilt toch niet meemaken dat een team om wat voor reden dan ook besluit dat ze jou hond niet aardig vinden en er met zijn allen in volle vaart op af vliegen met alle gevolgen van dien. Meestal gaat het wel goed, maar je kunt het risico maar beter niet lopen denk ik dan, ik ken toch wel wat gevallen waar het echt fout ging. Dit komt ten eerste door de roeldeldrang, maar zeker ook de adrenaline van het werken wat ze dan aan het doen zijn. Plus, het is een wedstrijd om de beste tijd en sommige deelnemers zijn daar heel fanatiek in en als er dan iets is waardoor hun team afgeleid is, is dat natuurlijk niet zo prettig. Al met al dus redenen waardoor de organisatie duidelijk zegt neem aub geen honden mee als je niet deelneemt.

                Als jullie data willen weten van andere wedstrijden kan ik deze altijd doorgeven. 19 en 20 okt is er ook een wedstrijd in Westerlo België. Maar inderdaad is een kalender te vinden op mushing Belgium
                Dank voor de uitleg.

                Comment


                • #9
                  Re: Sledehondenrace 26/27 okt 2013 te Veldhoven NL

                  Komend weekend is het zover en er worden zeer veel teams verwacht!!

                  Comment

                  Working...
                  X