Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

iemand tipt voor men sigma?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • iemand tipt voor men sigma?

    Ik heb vorige week een sigma 120-400 gekocht en alles wat ik trek is onscherp. Zelfs bij 1/1000 en hoger!!
    Gebruik heb in combinatie met een Canon 600D en met statief.

    Wat ik opmerk is dat er dikwijls een blauw achtig randje rond mijn vogels zit.

    Weet iemand wat ik hier aan kan doen??

    Alvast bedankt!!

    Gr. Ruben

    Ps: Ik wist niet zeker of mijn vraag hier op zijn plaats staat.
    Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

  • #2
    Re: iemand tipt voor men sigma?

    OS uitgezet?

    Comment


    • #3
      Re: iemand tipt voor men sigma?

      Dat blauwachtig randje is wellicht CA (chromatic aberration). De huidige RAW-converters (ACR, Lightroom, e.d.) of beeldverwerkers (Photoshop) weten daar wel raad mee. Overigens verdient het aanbeveling om een foto te posten (met exif inbegrepen) zodat wij kunnen zien wat er precies aan de hand is. Oefen eerst in het Testforum.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: iemand tipt voor men sigma?

        Terug brengen naar de verkoper.
        Ik heb jaren geleden ook een dag een Sigma 120-400 apo gehad. Ook daarmee geen enkele scherpe foto kunnen maken, ik had hem dezelfde dag van aankoop weer terug gebracht naar de winkel.
        Het leek wel of dat objectief gebouwd was met glas van de onderkant van jampotten.

        Comment


        • #5
          Re: iemand tipt voor men sigma?

          Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
          Terug brengen naar de verkoper.
          Ik heb jaren geleden ook een dag een Sigma 120-400 apo gehad. Ook daarmee geen enkele scherpe foto kunnen maken, ik had hem dezelfde dag van aankoop weer terug gebracht naar de winkel.
          Het leek wel of dat objectief gebouwd was met glas van de onderkant van jampotten.

          Zo erg is het niet.
          Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

          Comment


          • #6
            Re: iemand tipt voor men sigma?

            Sigma en canon gaan niet samen !!!!!!
            Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
            http://www.google.com/profiles/dieder.plu

            Comment


            • #7
              Re: iemand tipt voor men sigma?

              Oorspronkelijk geplaatst door witteplu Bekijk bericht
              Sigma en canon gaan niet samen !!!!!!
              huh? .. bijzonder kort door de bochten! Ik heb een Sigma 17-70 en op mijn Canon bodies heb je nog nooit een scherpere lens gezien ...

              Comment


              • #8
                Re: iemand tipt voor men sigma?

                Ik ben ook niet kontent van sigma.
                Mijn sigma lens die ik nu vervangen heb door een echte canon is echt andere koek hoor.
                Die canon is 10000x beter.
                Op die sigma had ik ook veel CA en een lelijke soort softness
                Kben blij dat ik nu alles in canon heb.

                Comment


                • #9
                  Re: iemand tipt voor men sigma?

                  Ik ben heel tevreden over mijn Sigma lenzen. Werk met Nikon D 700. Het zijn wel allemaal lenzen uit de EX-reeks. Niks dan positieve indrukken. Als er dan toch een opmerking bij hoort, zou ik zeggen dat de Nikonlenzen iets meer contrast geven, maar het verschil is niet heel erg groot. Mijn Sigma's zijn dus blijvers !

                  Comment


                  • #10
                    Re: iemand tipt voor men sigma?

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    huh? .. bijzonder kort door de bochten! Ik heb een Sigma 17-70 en op mijn Canon bodies heb je nog nooit een scherpere lens gezien ...
                    Niet mijn ervaring, ik heb die lens snel doorverkocht en een Canon 17-55 gekocht.
                    Mijn enige goede Sigma is de oude 180 macro.

                    @rubenvandersteen: witteplu heeft misschien een punt, maar hij heeft wel een 150-500 (waar hij schitterende fotos mee maakt)
                    ik zou de 120-400 ook terugdoen en een tweedehands Canon 100-400 kopen

                    Comment

                    Working...
                    X