Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lens voor jungle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lens voor jungle

    wij vertrekken binnenkort op rondreis en doen een drietal dagen de jungle aan. Ik heb zowel een telelens als een breedhoek mee voor de rest van de reis, maar zou graag vermijden om mijn lenzen te wisselen in de jungle. Wat plaats ik best? Mijn F/4 tele (70-200) of een F/2.8 (17-55). Ik weet niet of de jungle zich leent tot overzichten of ik meer moet denken in termen van details.

  • #2
    Re: lens voor jungle

    Apen in de bomen: tele.
    Panorama: 17-55.
    Je zal dus mogen wisselen. Maar dat is geen probleem.
    Zelfs als het regent, doe je dat gewoon onder je paraplu of poncho.
    Ik heb geregeld in de tropen (ook in het regenseizoen) gezeten en heb nooit problemen ervaren bij het wisselen van lenzen.

    Comment


    • #3
      Re: lens voor jungle

      Ah ok. Ik had schrik voor water of condens aan de koppeling, maar dat valt dus mee..
      Bedankt

      Comment


      • #4
        Re: lens voor jungle

        Het grootste gevaar qua condens zit hem eerder in het verschil tussen je kamer met airco (fris, droger) en de buitenwereld (warm en vochtig). Het belangrijkste van al is dus je materiaal de tijd te geven om te acclimatiseren vooraleer je begint te schieten.

        En over schieten gesproken; onder de bomen is er amper licht, dus zorg voor een lichtsterke en gestabiliseerde lens, en vergeet je ISO niet.

        Mvg,

        J.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Re: lens voor jungle

          Inderdaad in jungle (zuid Amerika) is er niet zoveel licht. Dieren zijn niet groot, dus een stel aapjes in de bomen zal met de tele moeten. Of papegaaien due rondvliegen, niet makkelijk.

          Het is er constant vochtig, toch wel tekening mee houden.

          Ik moet bekennen, dat ik enkel klein waterdicht toestelletje meehad. En weinig foto's heb aan overgehouden, maar wel goede hetinneringen en vele verhalen.

          Comment


          • #6
            Re: lens voor jungle

            Oorspronkelijk geplaatst door travelereb Bekijk bericht
            Inderdaad in jungle (zuid Amerika) is er niet zoveel licht. Dieren zijn niet groot...

            Ik moet bekennen, dat ik enkel klein waterdicht toestelletje meehad. En weinig foto's heb aan overgehouden, maar wel goede hetinneringen en vele verhalen.
            mee eens hoor.
            mooie foto,s van dieren die in de jungle leven kan je mooier/beter vastleggen in de Zoo.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: lens voor jungle

              Ik denk dat een macro nog de beste lens is om mee in de jungle rond te lopen.
              Het zijn vooral de insecten die boeiend en best fotografeerbaar zijn, andere dieren (apen, vogels) zijn zeer moeilijk te vatten (te veel groen, te weinig licht, soms moeilijk tegenlicht...).
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment

              Working...
              X