Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

inkt voor de epson OCP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • inkt voor de epson OCP

    Voor mijn WF-7015 die ik net besteld heb ben ik opzoek naar inkt!
    Ik vond al wat informatie, mede op dit forum onderandere van StefaanD, hij raadde deze inkt aan :


    1 setjes refillables + 4 flesjes OCP pigmentinkt ( fotozwart type k3, cyaan, magenta en geel)

    Nu is mijn vraag, waar bestel ik deze het best? en hoe weet ik dat het fotozwart van type K3 is want dit kan ik niet terugvinden op de officiele site!
    "http://Kevin-V.com
    [SIZ

  • #2
    Re: inkt voor de epson OCP

    Controleer eerst eens welke inkt je nodig hebt. K3 wil zeggen dat je drie soorten Black gebruikt. Dus met je 4 cartridges die jij opnoemt, hhmmmmm........ hier klopt iets niet. Een K3 inktset bestaat meestal uit 8 of 9 cartridges.

    OCP inkt koop je bij octopus in duitsland.
    Probeer eerst eens met KHL in Hasselt. Deze man heeft ook hervulbare cartridges en inkt voor diverse printers. Je kan via internet bestellen of je kan er naartoegaan als je in de buurt van Hasselt bent. Bij ons in de club zijn er mensen die inkt van KHL gebruiken meet zeer mooie resultaten.

    Misschien is het nog niet zo gek om eerst eens met KHL contact te nemen en te kijken of er inkt is voor die betreffende printer, en dan pas je printer te bestellen.

    Voor één van mijn printers Epson R300 (al een oudere printer) koop ik bij die man huismerkcartridges aan 2€ het stuk. Voor die prijs kan ik niet veel gaan smossen.

    Veel geluk ermee
    Last edited by lucvr; 16 september 2013, 11:09.

    Comment


    • #3
      Re: inkt voor de epson OCP

      Dag Kevin,

      Om even op lucvr in te haken, ja dat kopt dat K3 uit 8-9 inktsoorten bestaat, maar je kunt gerust de 4 hoofdkleuren eruit selecteren. Let op: zodra je fotozwart neemt voor de zwarte patroon, dan zal tekst afdrukken niet optimaal zijn (afdruk in een soort donkergrijs, geen diepzwart zoals met matte zwart op gewoon papier).

      De truc die ik toepas is om als je foto's afdrukt, te kiezen voor de papierinstelling matte fotopapier, zodat de printer geforceerd wordt om in de zogenaamde CMYK mode af te drukken ipv de CMY (zonder zwart) op glanzend fotopapier. Door de CMYK afdrukmodus krijg je extra contrastrijke afdrukken, niet mogelijk met de CMY modus, waarbij het zwart wordt gesimuleerd door CMY te mengen tot iets heel donkers....maar echt zwart is het niet. Fotozwart is nodig om goede en contrastrijke foto-afdrukken te verkrijgen.

      Nogmaals: het is een truc om de printer voor de gek te houden, want normaal gezien gebruikt de printer Durabrite pigmentinkt. K3 pigmentinkt (zoals van OCP) zorgt voor een veel hogere glans dan Durabrite pigmentinkt. Wil je echt superglanzende foto's: neem dye inkt (type Claria compatibel), maar dan zijn de afdrukken wel niet lichtbestendig.

      De WF-7015 kan met de nodige truukjes uitstekende foto's afdrukken, bijna net zo goed als met ene Epson R3000 of Pro 3880, dankzij de 2 pl minimale druppelgrootte, die de printkop kan produceren.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment

      Working...
      X